چهارشنبه



پلیس با "منحرف کنندگان مسیر راهپیمایی 13 آبان" برخورد می کند

پلیس امنیت تهران هرگونه تجمع که در خارج از محدوده سفارت پیشین آمریکا در تهران برگزار شود را غیر قانونی خوانده است
رییس پلیس امنیت تهران هرگونه راهپیمایی و تجمع خارج از محدوده اطراف ساختمان پیشین سفارت آمریکا در تهران را غیر قانونی خواند.
محمدرضا علیپور، همچنین گفت پلیس که مسئول حفظ نظم و امنیت شهروندان است در مراسم گرامیداشت روز 13 آبان، سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران، با هر راهپیمایی و تجمعی که خارج از محدوده قانونی یعنی روبروی سفارت پیشین آمریکا برگزار شود برخورد مقتدرانه می کند.
رییس پلیس امنیت تهران بزرگ درباره رنگ سبز گفت:" لباس پلیس هم سبز است، رنگ سبز یک نماد تاریخی و مذهبی است و گروه و جریانی نباید این رنگ را به خود منتسب کند."
به گزارش خبرگزاری های ایران، آقای علیپورتاکید کرد پلیس با همه کسانی که بخواهند مسیر برنامه های روز 13 آبان را منحرف کنند برخورد می کند.
آقای علیپور این توضیحات خود را "تذکر" به افرادی که خارج از برنامه ریزی های انجام شده عمل کنند، عنوان کرد و گفت پلیس این افراد را ارشاد و هدایت می کند اما در صورتی که آنها مقاومت کنند، برخورد قاطعانه با آنها صورت می گیرد.
این مقام عالی پلیس ایران همچنین دستور نیروی انتظامی به برخی از واحدهای صنفی اطراف برگزاری مراسم مبنی بر تعطیل کردن مغازه ها را رد کرد اما گفت، تجربه نشان داده که کسبه خودشان مغزه هایشان را تعطیل می کنند و در مراسم شرکت می کنند.
این در حالیست که بسیاری از مخالفان دولت بر استفاده از مراسم دولتی 13 آبان به عنوان یک تجمع اعتراضی دیگر تاکید کرده اند و درخواست ها برای شرکت معترضان در این تظاهرات در هفته های اخیر اوج گرفته است.
مهدی کروبی، یکی از رهبران مخالفان دولت ایران نیز اعلام کرده که در این راهپیمایی شرکت خواهد کرد.
اولین بار که معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری از یک مراسم دولتی برای ادامه اعتراضات خود استفاده کردند روز قدس در روز 27 شهریور بود.

هیچ نظری موجود نیست: