جمعه



'پرونده برادر زهرا رهنورد به دادگاه انقلاب رفته است'

کاظمی کوتاه مدتی پس از انتخابات بازداشت شد و همچنان در زندان است
برادر همسر میرحسین موسوی در دادگاه انقلاب محاکمه می شود.
روز جمعه، 13 نوامبر (22 آبان)، خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - به نقل از مصاحبه ای با عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، گزارش کرد که پرونده شاپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد، به دادگاه انقلاب ارسال شده است اما در مورد زمان آغاز رسیدگی به این پرونده و اتهامات آقای کاظمی توضیح بیشتری نداده است.
شاپور کاظمی، که 62 سال سن دارد و از متخصصان مخابرات در ایران است، کوتاه مدتی پس از اعلام نتیجه بحث برانگیز دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد.
خبر بازداشت شاپور کاظمی برای مدتی انتشار نیافت اما پس از آنکه برخی از رسانه های طرفدار دولت محمود احمدی نژاد اتهاماتی را علیه آقای کاظمی پخش کردند، زهرا رهنورد، این خبر را تایید کرد و گفت که برادرش در مسایل سیاسی دخالتی نداشته و علت بازداشت او وارد کردن فشار بر آقای موسوی بوده است.
برخی از سایت های تندرو حامی دولت اتهاماتی را به آقای کاظمی و اعضای خانواده او نسبت داده اند که بسیاری از آنها دارای جنبه شخصی و غیر سیاسی است و به اتهاماتی که معمولا علیه مخالفان حکومت مطرح می شود شباهت دارد.
به گزارش ایرنا، عباس جعفری در مصاحبه با این خبرگزاری دولتی به مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت، هم توصیه کرد که هرچه زودتر به ایران بازگردد تا اگر معتقد است اتهامی به او وارد نیست، از خود دفاع کند.

هیچ نظری موجود نیست: