چهارشنبه



تعدادی از نمایندگان مجلس مرگ پزشک کهریزک را مشکوک خواندند

رامین پوراندرجانی، ۲۶ ساله، خدمت وظیفه خود را در نیروی انتظامی می گذراند
چند نفر از نمایندگان مجلس ایران مرگ رامین پوراندرجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک را مشکوک خوانده اند و اعلام کرده اند این موضوع را پیگیری خواهند کرد.
مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران، روز سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ گفت اعضای این کمیسیون از پزشکی قانونی خواسته اند علت مرگ این پزشک ۲۶ ساله را اعلام کند. مجید نصیرپور، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز این مرگ را مشکوک خوانده است. علی مطهری، از نمایندگان اصولگرا هم از کمیته ویژه مجلس برای بررسی حوادث بعد از انتخابات خواسته است مرگ این پزشک را نیز بررسی کند.
رامین پوراندرجانی، دوره خدمت سربازی خود را در بهداری نیروی انتظامی تهران بزرگ می گذراند و طبق برخی گزارش ها، بهداری نیروی انتظامی تهران بزرگ دلیل مرگ او در ۱۹ آبان را ایست قلبی در خواب و در خوابگاه محل خدمتش عنوان کرده است.
با این وجود نیروی انتظامی خبر مرگ آقای پوراندرجانی را منتشر نکرد و این وب سایت نوروز وابسته به جبهه مشارکت ایران، از احزاب اصلاح طلب، بود که برای اولین بار خبر مرگ این پزشک را منتشر کرد.
آقای پزشکیان که خود پزشک است و در دولت محمد خاتمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بود، تاکید کرد که سکته قلبی با "سن و سال آقای پوراندرجانی جور در نمی آید".
آقای پزشکیان در حال حاضر نماینده مردم تبریز در مجلس ایران است و رامین پوراندرجانی نیز اهل تبریز بوده است.
دادستانی عمومی و انقلاب تهران نیز در بیانیه ای که دوشنبه شب منتشر کرد، گفت علت مرگ رامین پوراندرجانی در دست بررسی است و آزمایش های اولیه پزشکی قانونی نشان می دهد که علت مرگ او مسمومیت نبوده است و آزمایش های بیشتر برای تشخیص علت مرگ در حال انجام است.
پیشتر در بعضی منابع خبری نزدیک به اصلاح طلبان، احتمال خودکشی رامین پوراندرجانی نیز مطرح شده بود. شماری از دوستان نزدیک رامین پوراندرجانی در متنی که در اختیار بی بی سی فارسی گذاشته اند، این احتمال را منتفی دانسته اند. در این متن آمده است: " این احتمال با توجه به روحیه تسلیم ناپذیر او، اعتقادات مذهبی، وابستگی عاطفی و احساس مسئولیت دربرابر خانواده و مکالمات شب فوت با خانواده و دوستان که همگی حاکی از سلامت و روحیه خوب او بود، غیرممکن است."
بر اساس متنی که دوستان آقای پوراندرجانی در اختیار بی بی سی فارسی گذاشته اند، آقای پوراندرجانی در دوران خدمت سربازی خود هفته ای یک روز به بازداشتگاه کهریزک می رفت و بعد از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری نیز ۴ بار به این بازداشتگاه، که عده ای از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات آنجا در بازداشت بودند، اعزام شد.

هیچ نظری موجود نیست: