دوشنبه



ادامه انتقاد شدید مخالفان از عملکرد بسیج

عملکرد نیروی بسیج در حوادث پس از انتخابات در کانون توجه بوده است
آیت الله حسینعلی منتظری با انتقاد از عملکرد بسیج در ضرب و شتم مخالفان در حوادث پس از انتخابات گفته است که فلسفه تشکیل این گروه، بسیج "در راه شیطان" نبوده است.
این دومین بار طی یک هفته اخیر است که چهره های ممتاز مخالفان دولت در ایران، همزمان با هفته بسیج، به انتقاد شدید از عملکرد این نیرو پرداخته اند.
هرچند بسیاری از ناراضیان سیاسی در ایران نیروی بسیج را همواره ابرازی برای سرکوب آزادی های اجتماعی و حتی مخالفان دانسته اند، اما اظهارات تازه میرحسین موسوی و آیت الله منتظری این انتقادات را به سطح تازه ای ارتقا می دهد.
آیت الله منتظری از مراجع شیعه قم روز شنبه همزمان با عید سعید قربان در این باره اظهار نظر کرده است که روز یکشنبه در پایگاه اینترنتی او منتشر شد.
او با خشن توصیف کردن برخورد نیروهای امنیتی و نظامی از جمله بسیج با مردم در حوادث پس از انتخابات این برخوردها را "خلاف شرع و قانون" دانست و گفت: "فلسفه تشکیل بسیج، بسیج در راه خداست نه در راه شیطان".
او خطاب به حکومت گفت: "چرا مردم را کتک می زنید؟ چون حرفتان را قبول ندارند؟" و افزود که "ضاربان علاوه بر این که خلاف شرع" عمل کرده اند باید دیه هم بپردازند.
به علاوه او گفت که برخی از این نیروها برای شنیدن "یک احسنت" مردم را کتک زده اند و افزود: "آیا این بدبختی نیست که انسان برای دنیای دیگران به جهنم برود؟".

هیچ نظری موجود نیست: