جمعه


آدينه، 19 شهریور ماه 1389 برابر با 2010 Friday 10 September
سرمایه گذاری ترکیه در بخش توریسم با پول ایرانیان
سایت خبرآنلاین: ترکها تصمیم گرفته اند با سرمایه گذاری سنگین در صنعت گردشگری، درآمد 23 میلیارد دلاری خود از گردشگری را به مبلغی نزدیک به 100 میلیارد دلار افزایش دهند.
آمارهای اقتصادی نشان می دهد ترکیه سالانه بیش از یک میلیارد دلار از گردشگری ایرانیان، پول درمی آورد. اکنون مجلس به این فکر افتاده که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رئیس جمهور را برای توضیح احضار کند که چرا پروژه های داخلی کند است و در عوض، ایرانیها برای تفریح و گردش به خارج از کشور خصوصا به ترکیه می روند.
این در حالی است که مسئولان واقع بین و حسابگر ترکیه سعی می کنند با زیرکی آمار مسافرت اتباع خود از ایران را مخفی نگه دارند. زیرا واقعیت نشان می دهد 4 سال پیش که یک میلیون ایرانی از ترکیه بازدید کردند، ترکها تنها 10 هزار بار به ایران سفر کردند. یعنی نسبت مسافرت 100 به 1 برقرار بود.
در همین راستا، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در گفتگو با روزنامه اکشام با استفاده از جملاتی پر از کنایه گفته با وجودی که تبلیغات گردشگری بدون تصاویر دریا یا پلاژ اساسا غیرممکن و بی معنی است ولی تبلیغات در ایران موقعیت مختص به خود را دارد و باید با آن کنار آمد. همین تبلیغات هوشمندانه است که باعث کشاندن ایرانیها به آن سوی مرزهای آرارات می شود.
روی دیگر واقعیت از برنامه بلند پروازانه ترکها حکایت دارد. آنها تصمیم گرفته اند با سرمایه گذاری سنگین در صنایع گردشگری خود، درآمد 23 میلیارد دلاری خود از گردشگری را به مبلغی نزدیک به 100 میلیارد دلار افزایش دهد. به همین خاطر، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه برای گردشگران ایرانی، خوابهای طلایی دیده است. طبق اهداف تعیین شده آنها، قرار است در سال 5 میلیون نفر گردشگر ایرانی را به سواحل دریای سیاه، آناتولی، کوش آداسی، استانبول و قونیه بکشاند.

هیچ نظری موجود نیست: