جمعه



زهرا رهنورد اتهامات علیه برادرش را تکذیب کرد
زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی یکی از نامزدهای معترض به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ادعاهای منتشر شده علیه برادرش را رد کرده و گفته است که علیه "پرونده سازان" اقدام قانونی خواهد کرد.
به گزارش وبسایت قلم نیوز، خانم رهنورد روز پنجشنبه اول مرداد (۲۳ ژوئیه) گفته است که برادرش شاهپور کاظمی بیش از یک ماه پیش بازداشت شده، اما از آنجا که چهره ای سیاسی نیست، تصور می شده که به زودی آزاد خواهد شد.
اما اخیرا چهره ها و رسانه های مخالف جناح اصلاح طلب اتهاماتی را علیه آقای کاظمی مطرح کرده اند.
الیاس نادران، نماینده مجلس شورای اسلامی از جناح اصولگرا، پس از آنکه اکبر هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران خواستار آزادی بازداشت شدگان اخیر شد، در نامه ای به او نوشت: "اگر برادر همسر یکی از سردمداران جریان آشوب، مدیریت بخشی از اغتشاشات را به عهده داشت و از ۱۰ سال پیش با خانمی که سابقه نفاق داشته، در خانه تیمی دستگیر شده و اعتراف کرده است که توسط او بخشی از آشوب ها مدیریت شده و سفرهای متعدد در سال های اخیر به آمریکا داشته و حتی برای سهولت در رفت و آمد گرین کارت دریافت کرده، باید آزاد شود؟"
پس از انتشار این نامه، روزنامه "جوان" که نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناخته می شود، نوشت که منظور آقای نادران، شاهپور کاظمی، برادر خانم رهنورد بوده که "از بدهکاران سیستم بانکی کشور می باشد".
اکنون خانم رهنورد می گوید: "اعلام می کنم که اگر از مهندس کاظمی به زور اقرار بگیرند یا صدها برگ بر ضد او چاپ کنند و ارائه دهند، نه من و نه ملت اینها را باور نخواهند کرد".
نام اصلی خانم رهنورد "زهره کاظمی" است، اما او که پیش از انقلاب با نام مستعار "زهرا رهنورد" به انتقاد از حکومت محمدرضا شاه پهلوی می پرداخته، پس از انقلاب هم این نام را حفظ کرده و به نام زهرا رهنورد شناخته شده است.
خانم رهنورد برادر خود را مردی ۶۲ ساله و یکی از "متخصصان صاحب نام و برجسته مخابراتی کشور" معرفی کرده است که سه فرزند، عروس، داماد و نوه دارد و برای معالجه همسرش و "انتقال دانش و فناوری های نوین مخابراتی" به خارج از ایران تردد می کرده است.
او می گوید: "داشتن گرین کارت فاقد عنوان مجرمانه است، مگر اینکه عده ای بخواهند از آن برای پرونده سازی استفاده کنند".
خانم رهنورد با اشاره به گفته های آقای نادران، پرسیده است که یک نماینده مجلس با چه مجوزی به اطلاعات مربوط به تحقیقات قضایی و نوع اتهام افراد دسترسی داشته و "با وجود محرمانه بودن تحقیقات"، آن "اکاذیب" را منتشر کرده است؟
او نوشته است: "سکوت من در این مدت بر این مبنا بوده که تصور می کردم برادرم به عنوان فردی که علاقه مند به سرنوشت کشور است به زودی آزاد خواهد شد و دلیلی ندیدم برای او امتیاز خاصی قائل شوم. اما اکنون شاهد کلید خوردن یک پروژه غیراخلاقی و غیرقانونی هستم که طبعا از مجاری قانونی و مراجع ذیربط پیگیری خواهم کرد".

۳ نظر:

ناشناس گفت...

اگر خواهان سلامتی خود میباشید، دست از این اخبار ضد رژیم جمهوری بردارید و سایت خود را، تا خاموش شدن آشوبگریهای داخل ایران تعطیل نماید.
این یک هشدار نیست بلکه یک توصیه میباشد، توصیه های ما را جدی بگیرید.

ناشناس گفت...

ma hame yek resane hastim
ettelaee resane vazifeye hameye mast . dooste aziz az zahamate shoma moteshakerim

Unknown گفت...

سلام دوست من ، خسته نباشید
به پیامهائی که بوی تهدید میآید توجه نکنید و کارتان را انجام دهید، برای ما هم گاها چنین پیامهایی میآید و نیاید ترسید و دست از کار برداشت آنها با ایجاد رعب و وحشت حکومت 30 ساله خود را به اینجا رسانده اند و میدانند که به آخر راه رسیده اند .
حمید