دوشنبه



مراسم ختم روح الامینی 'برای پرهیز از خشونت' لغو شد

پیکر محسن روح الامینی روز جمعه تحویل خانواده وی شد
مراسم ختم محسن روح الامینی از قربانیان خشونت های پس از انتخابات ایران که قرار بود روز یکشنبه در مسجد بلال در کنار مرکز صدا و سیمای ایران برگزار شود لغو شد.
این تصمیم پس از آن صورت گرفت که بسیاری از معترضان به نتایج انتخابات خواستار شرکت در مراسم ختم وی شده بودند.
به گزارش وبسایت رادیو و تلویزیون ایران عبدالحسین روح الامینی، پدر محسن روح الامینی، در بیانیه ای به نمایندگی از خانواده اش نوشت "برای حفظ امنیت و آرامش مردم و پرهیز از هرگونه خشونت از برگزاری مراسم یادبود" صرف نظر شده است.
با این حال ویدئوهایی که روز یکشنبه در سایت اینترنتی یوتیوب منتشر شد حاکی از تجمع و سردادن شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" از سوی گروه های کوچکی از معترضان به نتایج انتخابات در خیابان ولیعصر تهران در اطراف صدا و سیما بود. بی بی سی به علت محدودیت های شدید خبری که دولت ایران اعمال کرده قادر به تایید مستقل این خبرها نیست.
عبدالحسین روح الامینی مدیر انستیتو پاستور ایران در دوران انتخابات ریاست جمهوری ایران از مشاوران محسن رضایی بود و به همین دلیل مرگ فرزند وی در جریان خشونت های پس از انتخابات باعث شگفتی حتی در میان برخی مقامات جمهوری اسلامی شده است.
عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای ایران از جمله افرادی است که در گذشت فرزند او را در رسانه ها تسلیت گفته است.
محسن روح الامینی، 25 ساله، در تجمعات روز هجدهم تیر در حوالی منزل خود در خیابان نصرت تهران بازداشت شده بود.
اما با وجود آنکه مسئولان نهادهای جمهوری اسلامی از آزادی قریب الوقوع او خبر می دادند، جسد وی روز جمعه به خانواده اش تحویل داده شد. مشخص نیست که محسن روح الامینی در کدام زمان و مکان، و در اثر چه مسئله ای جان خود را از دست داده است.
عبدالحسین روح الامینی در بیانیه ای که یکشنبه منتشر کرد از همه "طیف های مختلف" در ابراز همدردی با خانواده اش قدردانی کرد و گفت پی گیر مرگ فرزندش خواهد بود
او نوشت: ".... بدینوسیله از محبت ها و الطاف صمیمانه مردم فهیم و دلسوز، مسئولان محترم نظام، نخبگان و اساتید محترم دانشگاه و فعالان سیاسی-اجتماعی از طیف های مختلف در اظهار همدردی و مشارکت در مصیبت فرزند دلبندمان زنده یاد محسن روح الامینی نجفت آبادی تشکر و قدردانی می نماییم و با توجه به برخی اطلاعات واصله مبنی بر احتمال بروز التهاب و ناآرامی در مجلس بزرگداشت امروز یکشنبه و فقط به دلیل حفظ امنیت و آرامش مردم و پرهیز از خشونت از برگزاری این مراسم صرف نظر می کنیم."
او افزود: "بدیهی است اینجانت و خانواده ام با کمک سایر دوستان متعهد و انقلابی مصمم به پی گیری جدی برای روشن شدن تمامی ابعاد این حادثه ناگوار و اصلاح برخی شیوه های ناکارآمد از طرق قانونی خواهیم بود. همدردی و اظهار محبت های شما همراهان، که به طرق مختلف و به ویژه به صورت مکتوب واصل می شود حاکی از شکل گیری و برگزاری یک جلسه ختم مجازی باشکوه و پر از معنویت و راهگشا برای آینده کشور است."

هیچ نظری موجود نیست: