چهارشنبه


حزب الله لبنان و لباس شخصيهاي تهران
بعضي از منابع از به كارگيري شبه نظاميان حزب الله لبنان براي سركوب معترضان خبر داده اند
بي بي سي : در هفته هاي اخير كه برخورد پليس ضدشورش و افراد موسوم به لباس شخصي به معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوري ايران جريان داشت، شايعه اي بر سر زبانها و در سايتهاي اينترنتي راه افتاد كه افرادي عرب زبان كه احتمالاً يا از حزب الله لبنانند يا از فلسطينيان عضو جنبش حماس، در برخورد با معترضان شركت دارند.
تصاوير ويدئويي در سايت اينترنتي يوتيوب منتشر شد كه در آن فردي مي گفت نفرات پليس ضدشورش كه به مجتمع مسكوني محل اقامت او حمله كرده اند لهجه عربي داشتند يا در يكي ديگر از اين ويدئوها، از موتورسواران پليس ضدشورش كلماتي به زبان عربي شنيده مي شد.
البته در كشوري كه مردمانش زبان فارسي را با انواع لهجه هاي گوناگون، از جمله لهجه عربي صحبت مي كنند، اينها را نمي شد دليلي بر حضور عربهاي هوادار حكومت ايران ميان نفرات پليس ضدشورش يا لباس شخصيها قلمداد كرد.
اما سايت متعلق به يكي از اعضاي سابق گروههاي فشار هوادار محافظه كاران در ايران تصاويري از يكي از افراد شناخته شده و مهم حزب الله لبنان چاپ كرد كه در تهران و هنگام حمله به ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي در قيطريه شميران گرفته شده بود.
افرادي از حزب الله لبنان، با ديدن اين تصاوير، شخص مورد نظر را شناسايي و اصالت عكسها را تأييد كردند.
همچنين در تصاوير ويدئويي كه از حمله به ستاد ميرحسين موسوي پخش شد باز هم اين فرد بوضوح به چشم مي خورد.
اما باز هم نمي توان به صرف حضور اين فرد در حمله به ستاد ميرحسين موسوي، حكم صادر كرد كه حزب الله لبنان در سركوب تظاهركنندگان ايراني و حمله به اصلاح طلبان و هوادارانشان نقشي سازمان يافته ايفا كرده است.
اسعد حيدر، نويسنده و روزنامه نگار سرشناس لبناني كه سي سال پيش گزارشگر انقلاب ايران بوده و در جريان حوادث پس از انتخابات ايران نيز در تهران حضور داشته و درباره اين حوادث نوشته است مي گويد در زمان انقلاب نيز گفته مي شد كه آيت الله خميني، افرادي از جنبش فلسطيني فتح را به ايران فرستاده تا در مقابل ارتش ايران كه تظاهرات را سركوب مي كردند بايستند اما بعدها معلوم شد كه اين "فلسطينيها" كسي نبوده اند جز ايرانياني كه در اردوگاههاي جنبش فتح آموزش ديده بودند، افرادي همچون محسن رفيقدوست، مصطفي چمران و محمدصالح الحسيني.

هیچ نظری موجود نیست: