پنجشنبه



کروبی: به اعتراض "منسوبان" ترانه موسوی پاسخ داد

کروبی: بدون سند و مدرک حرف نمی زنم
مهدی کروبی با انتشار نامه سرگشاده ای انتقاد از افشای "سناریو بودن" برنامه تلویزیونی در مورد تکذیب قتل ترانه موسوی را مردود دانسته و تاکید کرده که بدون سند و مدرک موضوعی را مطرح نمی کند.
نامه سرگشاده مهدی کروبی که متن آن روز پنجشنبه، 29 مرداد، در وبسایت سحام نیوز، متعلق به حزب اعتماد ملی، منتشر شده، به پاسخگویی به نامه سرگشاده یک روحانی به نام حسین شاهمرادی اختصاص دارد که آقای کروبی را به خاطر استناد به یک گفتگوی خصوصی به منظور بی اعتبار جلوه دادن این برنامه تلویزیونی مورد انتقاد قرار داده است.
پس از انتشار گزارش هایی حاکی از اینکه زنی به نام ترانه موسوی توسط ماموران دولتی در تهران بازداشت شد و پس از تجاوز جنسی به قتل رسید، تلویزیون دولتی ایران با پخش برنامه ای در شامگاه 19 مرداد، ضمن تکذیب چنین واقعه ای، با افرادی که به عنوان مادر و خواهر فردی به نام ترانه موسوی، مقیم کانادا، معرفی شدند مصاحبه کرد و آنان قتل خانم موسوی را به شدت تکذیب کردند و گزارش های مربوط به آن را به استهزا گرفتند.
با اینهمه، آقای کروبی در اظهاراتی در روز 25 مرداد، ضمن واکنش به حملات تند امامان جمعه به گزارش خود در مورد تجاوز جنسی به بازداشتیان اعتراضات پس از انتخابات، مسئولان دولتی را به "سناریو نویسی و دروغگویی" متهم ساخت و از جمله گفت که کسانی که در برنامه تلویزیونی گفته بودند دخترشان زنده است، اعضای خانواده همان ترانه موسوی نیستند که گفته می شود توسط ماموران امنیتی به قتل رسیده است.
آقای کروبی گفته بود این افراد، که تصادفا دختری به نام ترانه موسوی مقیم کانادا دارند، از روی خیرخواهی یا زیر فشار و یا به خاطر عدم آگاهی از اصل ماجرا در برابر دوربین تلویزیون قرار گرفتند اما بعدا از اقدام خود پشیمان شدند و حتی می خواستند واقعیت این مصاحبه را بازگو کنند و بدون نام بردن از فرد خاصی، اضافه کرد که برادر شوهر این ترانه موسوی که "چهره علمی و سیاسی شناخته شده ای است" از این وضعیت ناخرسند است.
اگرچه مهدی کروبی نام این "چهره شناخته شده" را فاش نکرد، اما روز چهارشنبه، روزنامه جام جم، متعلق به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، متن نامه سرگشاده ای خطاب به آقای کروبی را با امضای "سید حسین شاهمرادی، برادر همسر ترانه موسوی" منتشر کرد که در آن، عملا از اقدام مهدی کروبی در فاش کردن ماجرای جعلی بودن برنامه پخش شده از تلویزیون انتقاد شده بود.
آقای شاهمرادی در این نامه نوشته است که سالهاست که به کارهای علمی و فرهنگی می پردازد و در سیاست دست ندارد و در اشاره به نامه سرگشاده مهدی کروبی که روز 26 مرداد انتشار یافت و با یادآوری دوستی خود با وی، می افزاید که انتشار نامه "یار قدیم انقلاب و مبارز نستوه دوران ستم شاهی برای من بهتی بود."

هیچ نظری موجود نیست: