جمعه


محمود احمدی نژاد در بخشی از سخنان خود در روز جمعه، بدون نام بردن از افراد خاص، خواستار پیگرد کسانی شد که، به گفته وی، اغتشاشات بعد از انتخابات را سازمان داده بودند و افزود "باید با کسانی که سازماندهی و تحریک کردند و خط دشمن را پیاده کردند، برخورد جدی شود" و چنین برخوردی را نشانه عدالت دانست.
وی گفت مبادا عناصر اصلی اغتشاشات از امنیت برخوردار باشند و فقط عناصر فریب خورده مجازات شوند و افزود که باید با "فریب خوردگان و عناصر دست چندم با رافت و رحمت اسلامی برخورد شود" اما در مورد ماهیت برخورد مورد نظر خود توضیحی نداد.

به گفته احمدی نژاد وزیر خارجه بریتانیا از طراحان اعتراضات مردم بود
با انتشار گزارش هایی حاکی از اقدامات خشونت آمیز ماموران دولت با شرکت کنندگان در تظاهرات خیابانی و بازداشت شدگان و اعتراض شماری از شخصیت های مذهبی و سیاسی، اخیرا بعضی اشخاص و رسانه های طرفدار آقای احمدی نژاد خواستار مجازات رهبران مخالف از جمله نامزدهای معترض انتخابات شده و آنان را به ارتباط با کشورهای خارجی متهم ساخته اند.
در مقابل، آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سخنانی در این هفته، که به طور گسترده در رسانه های داخلی و بین المللی انعکاس یافت، گفت که برای وی محرز نشده است که رهبران معترض به انتخابات با خارجیان ارتباط داشته اند و برخی ناظران اظهارات آقای خامنه ای را به تلاش او برای مهار کردن افراطگرایی طرفداران محمود احمدی نژاد تعبیر کردند.
پس از اعلام نتیجه انتخابات و وقایعی که در پی داشت، برخی ناظران هشدار دادند که این انتخابات موقعیت دولت جمهوری اسلامی در سطح جهانی را به شدت تضعیف کرده و می تواند باعث افزایش فشار بین المللی بر این دولت شود.

هیچ نظری موجود نیست: