سه‌شنبه


به دنبال محاکمه افراد دیگر

به گفته آقای رسایی باید پدران معنوی افراد دستگیر شده، محاکمه شوند
در مقابل نیز گروهی از طرفداران دولت، بر محاکمه افراد دیگری غیر از افراد بازداشتی تاکید کرده اند. حمید رسایی نماینده تهران معتقد است که این افراد عوامل دست دوم بودند و باید "پدران معنوی" آنها را دستگیر کرد.
آقای رسایی می گوید که "اعترافات افراد بازداشتی، پایه های خیمه اصلاح طلبان را به لرزه انداخت و خانه عنکبوتی آنان را بر هم زد."
به گفته آقای رسایی، "اعترافات راه را برای برخورد با سران اصلی اغتشاشات باز کرد و دیگر بهانه ای برای مماشات و کوتاهی نسبت به سران اصلی اغتشاشات اخیر وجود ندارد."
درخواست هایی از این دست که از طرف خبرگزاری های وابسته و نزدیک به دولت منتشر می شود کم نیست. جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرگزاری رسمی ایران - ایرنا می گوید :"وقتی دانه ریزها اقرار کردند، تکلیف دانه درشت ها روشن می شود."
به گفته این عضو جامعه روحانیت مبارز، "اکنون که دانه ریزها در دادگاه اعتراف کردند باید به سراغ دانه درشت ها و کسانی که دستور برپایی این اغتشاشات را داده بودند رفت."
از نظر مدافعان دولت، چهرهایی مانند اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و میرحسین موسوی مدیریت وقایع بعد از انتخابات را در دست داشتند برای همین عمده حملات متوجه این افراد است هر چند در بسیاری از موارد نامی از آنها برده نمی شود.
الیاس نادران نماینده تهران در مجلس نیز بدون نام بردن از کسی می گوید:"آنهایی که در حلقه های مدیریت آشوب نقش داشتند، باید محاکمه شوند و هرچه نقش آنان در این حوادث پررنگ تر بوده، نظام باید در برخورد با آنان جدی تر باشد."
به گفته آقای نادران، "این افراد باید در برابر آنچه مرتکب شده اند نزد افکار عمومی پاسخگو باشند."

هیچ نظری موجود نیست: