پنجشنبه


با گذشت بیش از ۴۰ روز از اعلام نتایج انتخابات و دستگیری گسترده فعالان سیاسی و روزنامه نگاران گزارش های مختلفی از وضعیت این بازداشت شدگان منتشر شده و خانواده های این افراد در تلاش برای کسب اطلاع از وضعیت آنها هستند.
سعید حجاریان از بازداشت شدگان این دوره که پس از ترورش در سال ۷۸ نیازمند امکانات پزشکی خاص است، به گفته خانواده اش شرایط مناسبی ندارد. هرچند پیشتر دادستانی تهران اعلام کرده بود که آقای حجاریان به خانه ای استخر دار منتقل شده است.
زینب حجاریان، دختر آقای حجاریان گفته است بامداد چهارشنبه تعدادی موتور سوار به در منزل آقای حجاریان رفته اند که موجب آزار خانواده حجاریان شده اند. همچنین زینب حجاریان در مورد محل نگهداری پدرش می گوید این محل به ساختمان پاسگاههای بین راهی شباهت داشته و در داخل محیطی نظامی قرار دارد.
فیض الله عرب سرخی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از دیگر بازداشت شدگانی است که همسرش، مریم قدس، می گوید همچنان اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.
مریم قدس در گفت و گو با بی بی سی با اشاره به اینکه ۴۵ روز است که از همسرش هیچ اطلاعی ندارد، می گوید تنها اطلاعات او از سایت ها است و افزود:" هنگامی که خبر انتقال به بیمارستان را از سایت ها دریافت کردیم، یکی از بستگان به بیمارستان مراجعه کرد البته آنها اطلاعی نداشتند، اگر هم بدانند نمی گویند."
خانم قدس با اشاره به اینکه تا کنون به دادگاه مراجعه نکرده است می گوید وکیل آقای عرب سرخی نعمت احمدی است که هنوز قاضی برگه وکالت را نپذیرفته است.به گفته همسر آقای عرب سرخی بر اساس آنچه این خانواده شنیده اند، فیض الله عرب سرخی، بهزاد نبوی و مصطفی تاجزاده در بخشی هستند که در اختیار وزارت اطلاعات و قوه قضائیه نیست.
عیسی سحرخیز هم یکی از روزنامه نگاران بازداشتی است. مهدی سحرخیز فرزند آقای سحرخیز با رد گزارش های منتشر شده در مورد وضعیت مناسب آقای سحرخیز در زندان می گوید: عیسی سحرخیز در ابتدا متهم به ایجاد اغتشاش و رفتن به تظاهرات شدند که در آن زمان در شمال کشور بوده است. با گذشت سه هفته آقای سحرخیز متهم به توهین به رهبری شده اند.
مهدی سحرخیز ادامه داد: مادر و خواهرم روز دوشنبه پس از ۴۵ روز با پدر دیدار داشتند. خودش گفته تعدادی او را زدند. پدرم گفته که پس از آزادی از آنها شکایت می کند. یکی از دلایلی که پدر را نگه داشتند این است که جای کبودی و شکستگی ها برود تا امکان شکایت نباشد."

هیچ نظری موجود نیست: