جمعه


فرمانده نیروی مقاومت بسیج در عین حال برخی از نیروهای سیاسی داخلی در ایران را به برنامه ریزی برای آنچه که او "اغتشاش" خواند، متهم کرد.
آقای طائب گفته است: "دستگیری اعضای پژاک، انجمن پادشاهی و حزب منحله توده در اغتشاشات اخیر نشان داد که یک حرکت سازماندهی شده از عناصر داخلی و خارجی با محوریت عناصر داخلی در حال انجام است."
فرمانده مقاومت بسیج در توضیح "عناصر داخلی" مشخصا به "مجمع روحانیون مبارز" اشاره کرده است که یکی از قدیمی ترین تشکل های سیاسی در ایران است که پس از انقلاب اسلامی و با موافقت آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی تشکیل شد.
برخی از روحانیون چپ گرا از جمله مهدی کروبی و محمد موسوی خوئینی‌ها که تا آن زمان عضو جامعه روحانیت مبارز بودند، پایه گذار این تشکیل سیاسی شدند. محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران نیز عضو مجمع روحانیون مبارز است.
محمد علی ابطحی یکی از اعضای این مجمع است که پس از اعلام نتایج انتخابات بازداشت شده و برخی از منابع خبری نزدیک به دولت از "اعتراف" به برنامه ریزی برای "انقلاب نرم" خبر داده اند.
فرمانده نیروی مقاومت بسیج در عین حال گفته است که اکنون با توجه به آگاه شدن مردم نسبت به مسائل اخیر، ۸۵ درصد مردم از روند انتخابات اظهار رضایت کرده اند."به گفته آقای طائب "آگاهی مردم باعث شده است که غرب مسیر شکست را قبول کند به گونه ای که این هفته وزیر امورخارجه بریتانیا چندین تماس متوالی با وزارت خارجه ایران داشته است."
فرمانده بسیج به منبع ابراز رضایت ۸۵ درصد مردم از روند انتخابات و همچنین محتوای "چندین تماس وزیر امور خارجه بریتانیا به ایران" اشاره نکرده است.
پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در آن محمود احمدی نژاد پیروز انتخابات معرفی شد، سه نامزد دیگر انتخابات از انجام تقلب در انتخابات خبر دادند.
میر حسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب انتخابات گفته اند که ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد را برای دو دوم به رسمیت نمی شناسند.
این دو نامزد خواستار ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن هستند و اعلام کرده اند که به مبارزات قانونی خود برای احقاق حقوق مردم ادامه خواهند داد.
آقایان موسوی و کروبی از هواداران خود خواسته اند که به اعترضات قانونی خود ادامه دهند.

هیچ نظری موجود نیست: