جمعه



روزنامه نگاران: ویرانه قوه قضاییه روی آبادانی ندیده است

آقای شاهرودی می گفت هنگام انتصابش به ریاست قوه قضاییه، ویرانه ای را تحویل گرفته است
دهها روزنامه نگار و خبرنگار ایرانی در نامه ای خطاب به آیت الله محمود هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضاییه، سیستم قضایی جمهوری اسلامی را به "حق خوری و اعمال ظلم" متهم کردند.
در این نامه موارد مکرر نقض و نادیده گرفتن قوانین موجود و اصول قانون اساسی ایران طی ده سال ریاست آقای شاهرودی یادآوری شده و صراحتا از او بخاطر بازخواست نکردن قانون شکنان انتقاد شده است.
نویسندگان نامه که آقای شاهرودی را چندین بار با لحنی دادخواهانه "حضرت آیت الله" و "قاضی القضات" خطاب قرار داده اند، خواستار آزادی فوری و بدون قید شرط روزنامه نگاران شده اند.
بنا به اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، از آغاز ناآرامی های انتخاباتی در ۲۲ خرداد تا کنون بیش از ۴۰ خبرنگار و عکاس بدون هیچ اتهام روشنی بازداشت شده اند. خانواده های بسیاری از آنها می گویند از سرنوشت عزیزان خود خبر ندارند و نگران سلامتشان هستند.
امضاء کنندگان این نامه به بخشهایی از قانون "احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی" اشاره کرده اند که ظابطان قضایی مانند ماموران دادستانی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج را از اعمال هرگونه سلایق شخصی و سوء استفاده از قدرت و یا اعمال هرگونه خشونت یا بازداشتهای اضافی" منع می کند.
این قانون در اردیبهشت ۱۳۸۳ در مجلس ششم به ریاست مهدی کروبی تصویب و بعد از تایید شورای نگهبان به دولت محمد خاتمی ابلاغ شد.

هیچ نظری موجود نیست: