جمعه


شعار نماز جمعه تهران: سران اغتشاشات اعدام بايد گردند
واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): نماز جمعه اين هفته تهران نخستين بار به امامت حجت الاسلام و المسلمين صديقي اقامه شد.
در نماز جمعه اين هفته تهران محمدي گلپايگاني مسئول دفتر مقام معظم رهبري ، حداد عادل ، ثمره هاشمي مشاور ارشد رييس جمهور، محسني اژه اي دادستان كل كشور و وزيرسابق اطلاعات، آيت الله جنتي ، آيت الله سيد احمد خاتمي و آيت الله امامی كاشاني حضور داشتند.
در نماز جمعه اين هفته تهران رييس جمهور به مناسبت آغاز هفته دولت پيش از خطبه ها سخنراني كرد كه نمازگزاران در لابلاي سخنراني رييس جمهور شعارهاي "سران اغتشاشات اعدام بايد گردند" و تكبير سردادند.

Ahmadinejad, Western: the anger die / do not Tenancy bit back Google News: The President thanked the Iranian nation for all Bdakhlaqy tolerance and deviance in the past two months, judicial and security officials urged the heads of the main factors currents after the election to have a serious approach and warned that disturbances of the immune elements, so have the elements of the Gallery: Where are punished. Mahmoud Ahmadinejad to the government weeks before the occasion of Friday Prayers sermon spoke Tehran, events very bitter after the election and reiterated calls: those who must organize and stimulate some current line of enemy landed the decisive encounter able. The president should be the elements of deception and the Gallery: Where the mercy رافت Islam (rape) to be treated. Elected president in Iran and said something original description of elections in democracy, unlike common world and a display of design is not predetermined. Tenth President of presence, involvement and monitoring and establishment of necessary public feeling Msvvlt Islamic values and considered divine and asserted: the School of Theology and Islamic values we only asked the public and admission is based. He said the only people in the shadows, and only divine sovereignty and Islamic values dear to the owner of the real votes. Ahmadinejad, the Islamic Republic a fact outlined unit and said: the fact not only of republicanism and Islamism and the role not only in the shade of Islam finds relevance and originality and realize the presence of Islam will and cooperation of the people is possible. President of the Republic emphasized: those who want to republicanism and Islamism are separate from those outside the know and realize you are not apart. He pointed to the participation of 85 percent of people in upcoming presidential elections and 25 million votes to elect the turning point in the evolution path to revolution in assessment. President of the Republic of the elections as a movement and a stable and Tvfndh cite Jump ramp up and said: revolution and nation with the election system derived from divine blood of Martyrs hundred steps above the range. President of the Republic pointed out the elections in the Kvbyd enemies plot and map the sinister role in the water. ** Are angry anger die President of the intervention measures, some governments have measures

در مقابل، محمود احمدی نژاد در سخنان خود، نتیجه انتخابات را باعث تقویت موقعیت جمهوری اسلامی دانست و گفت "ملت ما در انتخابات آنچنان به صورت دشمنان سیلی زد که بعد از دو ماه و چند روز، در حال گیج خوردن هستند و راه خانه خود را گم کرده اند."

نماز جمعه این هفته با امامت پنجمین امام جمعه موقت برگزار شد
آقای احمدی نژاد بار دیگر رسانه های بین المللی را به دلیل انعکاس اخبار ایران متهم کرد که اعتراضات مردم را رهبری کرده اند و گفت خارجیان پس از شکست در طرح های خود، با یک تلاش رسانه ای و سیاسی خواستند دستاورد بزرگ ملت ما را تضعیف و چهره ملت ایران را مشوه جلوه دهند و می خواستند نگذارند که "موضع افتخار آمیز سال های اخیر تقویت شود" اما در این اقدام خود شکست خوردند.
محمود احمدی نژاد در عین حال اظهار داشت که دولت خود را به پیگیری آرمان انقلاب متعهد می داند و "بر عهد خود در گسترش پاکی و عدالت ایستاده و سر سوزنی پا پس نخواهد گذاشت."
وی بار دیگر به خودداری رهبران شماری از کشورهای جهان از ارسال پیام تبریک انتخاب مجدد خود اشاره کرد و گفت "پس از آنکه برای آنها مشخص شد که انتخابات درست برگزار شده است، گفتند که تبریک نمی گوییم و این حرف آنها به این معنی است که اگر مردم بر خلاف نظر آنها چیزی بخواهند، ناراحت و عصبانی می شوند."
در حالیکه به گفته ناظران، به نظر می رسد کشورهای غربی مواضع سختگیرانه تری را در قبال دولت ایران اتخاذ می کنند، آقای احمدی نژاد گفت که برخی کشورها برای جمهوری اسلامی پیام فرستاده اند و گفته اند که می خواهند مواضع گذشته خود را اصلاح کنند و افزود "ملت ایران اهل منطق و گفتگو است و اگر صداقت و جبران اشتباهات را ببیند استقبال می کند، و الا برخورد ملت ما با متجاوزان به حقوقشان برخوردی سخت و پشیمان کننده خواهد بود."
امامت نماز جمعه این هفته تهران را کاظم صدیقی برعهده داشت که اخیرا به سمت امام جمعه موقت تهران منصوب شده و آقای احمدی نژاد نیز به مناسب هفته دولت در این مراسم سخنرانی کرد

محمود احمدی نژاد در بخشی از سخنان خود در روز جمعه، بدون نام بردن از افراد خاص، خواستار پیگرد کسانی شد که، به گفته وی، اغتشاشات بعد از انتخابات را سازمان داده بودند و افزود "باید با کسانی که سازماندهی و تحریک کردند و خط دشمن را پیاده کردند، برخورد جدی شود" و چنین برخوردی را نشانه عدالت دانست.
وی گفت مبادا عناصر اصلی اغتشاشات از امنیت برخوردار باشند و فقط عناصر فریب خورده مجازات شوند و افزود که باید با "فریب خوردگان و عناصر دست چندم با رافت و رحمت اسلامی برخورد شود" اما در مورد ماهیت برخورد مورد نظر خود توضیحی نداد.

به گفته احمدی نژاد وزیر خارجه بریتانیا از طراحان اعتراضات مردم بود
با انتشار گزارش هایی حاکی از اقدامات خشونت آمیز ماموران دولت با شرکت کنندگان در تظاهرات خیابانی و بازداشت شدگان و اعتراض شماری از شخصیت های مذهبی و سیاسی، اخیرا بعضی اشخاص و رسانه های طرفدار آقای احمدی نژاد خواستار مجازات رهبران مخالف از جمله نامزدهای معترض انتخابات شده و آنان را به ارتباط با کشورهای خارجی متهم ساخته اند.
در مقابل، آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سخنانی در این هفته، که به طور گسترده در رسانه های داخلی و بین المللی انعکاس یافت، گفت که برای وی محرز نشده است که رهبران معترض به انتخابات با خارجیان ارتباط داشته اند و برخی ناظران اظهارات آقای خامنه ای را به تلاش او برای مهار کردن افراطگرایی طرفداران محمود احمدی نژاد تعبیر کردند.
پس از اعلام نتیجه انتخابات و وقایعی که در پی داشت، برخی ناظران هشدار دادند که این انتخابات موقعیت دولت جمهوری اسلامی در سطح جهانی را به شدت تضعیف کرده و می تواند باعث افزایش فشار بین المللی بر این دولت شود.


احمدی نژاد: اقدامات خلاف در بازداشتگاهها سناریوی دشمن بود

احمدی نژاد: انتخابات ریاست جمهوری سالمترین انتخابات بوده است
محمود احمدی نژاد اقدامات خشونت آمیز علیه معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را به "دشمن" نسبت داد و همچنین خواستار مجازات شخصیت های سیاسی مخالف شد.
روز جمعه، 28 اوت (6 شهریور)، محمود احمدی نژاد به عنوان سخنران قبل از نماز جمعه تهران به ارائه تحلیل هایی از وقایع بعد از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری پرداخت و از جمله حمله به کوی دانشگاه تهران و اقدامات خلاف در بازداشتگاه ها را اجزای "سناریوی دشمن" قلمداد کرد و گفت "این اقدامات توسط وابستگان به جریان براندازی انجام شد."
اظهارات محمود احمدی نژاد، که اعلام پیروزی او به اعتراضات گسترده در ایران و برخورد خشونت آمیز با معترضان منجر شد، در حالی گزارش می شود که موضوع بدرفتاری با شماری از معترضان بازداشتی، از جمله قتل، شکنجه و سوء رفتار جنسی با آنان، به طور گسترده در رسانه های غیر دولتی ایران و جهان انعکاس یافته است.
مجلس نیز هیاتی را مامور بررسی این گزارش ها کرده است.
آقای احمدی نژاد اعتراض به تقلب گسترده در انتخابات دوره دهم را رد کرد و آن را "پاکترین و سالمترین انتخابات" خواند و افزود که "کسانی که ادعای تقلب کردند، هیچ سندی ارائه نکردند."
وی در اثبات سالم بودن این انتخابات گفت که "در انتخابات ایران، امکان تقلب به ویژه در این وسعت وجود ندارد چرا که خود مردم انتخابات را برگزار می کنند" و افزود که برخلاف نظام های مردم سالار دنیا، انتخابات در ایران یک نمایش و یک طراحی از پیش تعیین شده نیست.
معترضان به نتیجه انتخابات اخیر، تشکیلات حکومتی مسئول برگزاری و نظارت بر انتخابات را به تقلب بی سابقه در شمارش و گزارش نتیجه رای گیری متهم کرده و این نتیجه را کاملا بی اعتبار دانسته اند.

ماموران سرکوبگر رژیم مانع برگزاری مراسم خاوران شدند
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)
بنا به گزارشی که از تهران رسیده است، سرکوبگران جمهوری اسلامی امروز جمعه ششم شهریور ١۳٨٨مانع برگزاری مراسم خانواده ها در خاوران شدند. در چند هفته اخیر خانواده ها را تحت فشار قرار داده و آنان را از رفتن به خاوران و برگزاری مراسم بیست و یکمین سالگرد برحذر داشتند. امروز ماموران سرکوبگر رژیم خاوران و اطراف آن را به محاصره در آورده و به کسی اجاز رفت و آمد به خاوران را ندادند.
گزارش رسیده را برای اطلاع همه گان عینا در زیر منتشر می کنیم.
گزارشی از خاوران
طبق برنامه اعلام شده امروز به خاوران رفتیم. جمعیت زیادی نیامده بود. نیروهای انتظامی و امنیتی سراسر جاده خاوران را به اشغال خود در آورده بودند و اجازه عبور به طرف گلزار را نمی دادند. هرکس اصرار و اعتراض می کرد، او را می گرفتند و بعد از گرفتن کارت شناسائی اش وی را رها می کردند. از تجمع خانواده ها به شدت جلوگیری می کردند. خانواده ها در فاصله ای دورتر در به صورت جمع های پراکنده در اطراف خودروهای خود دورهم جمع شده بودند. موتورسوارها گاه گاهی به خانواده ها هجوم می آوردند و سعی می کردند با اذیت و آزار آنها را پراکنده و از محل دور کنند. خیلی از خانواده ها نیامده بودند. یکی از مادران می گفت جمعی از مادران ، همسران و خواهران جان باخته گان را در یکی دو هفته اخیر به اطلاعات احضار کرده اند و بعد از بازجوئی از آنها، تهدید شان کردند که سالگرد برگزار نکنند و به خاوران نروند. به تعدادی هم تلفن ردند و تهدید کرده اند، اگر در مراسم سالگرد در خاوران حضور یابند و یا مراسم برگزار کنند، آنها مسئول هراتفاقی خواهند بود که در خاوران رخ دهد. شنیدم که با افراد سرشناسی نظیر ناصر زرفشان تماس گرفته اند و آنها را هم از رفتن به خاوران منع کرده اند. من و اعضای چند خانواده گل هائی را که با خود آورده بودیم، بعد از آنکه از رفتن به خاوران ناامید شدیم، در کنار جاده روی هم قرار دادیم. گروهی بعد از ما در آنجا ماندند که شاید بعد از آنکه ماموران رفتند، بتوانند به خاوران بروند. در ضمن، درب اصلی خاوران هنوز قفل است و کسی اجازه ندارد در روزهای عادی هم از این درب به گلزار وارد شود. هفته گذشته چند تن از خانواده ها به خاوران رفته بودند و بر سرمزار عزیزان شان گل گذاشته بودند. برای ورود به خاوران باید از درب بالا، از طریق گورستان بهائیان به آن وارد شد. گقته می شود تمام درختانی که در خاوران کاشته بودند خشک شده است.
م. ع برای کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید

پیکر یک دانشجوی دیگر در كرمانشاه به خاک سپرده شد
خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر كردستان: ظهر امروز (پنج شنبه): پيكر محمدجواد پرنداخ يكی ديگر از كشته شدگان وقايع اخير در شهر گيلان غرب استان كرمانشاه تشيع و به خاك سپرده شد. اين دانشجوی كُرد كه در مقطع كارشناسی ارشد رشته‌ی پتروشيمی در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصيل بود در جريان وقايع پس از اعلام نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری جان خود را از دست داده است. بنا بر اخبار تائيد نشده نامبرده در يكی از تجمعات اعتراضی در شهر اصفهان از سوی نيروهای ‌امنيتی دستگير و پس از مدتی جنازه وی در پزشكی قانونی ‌اصفهان مورد شناسايی خانواده قرار گرفته است. گفته می‌‌شود همزمان با تشيع پيكر و مراسم تدفين اين دانشجوی شهيد در گيلان غرب مردم اقدام به سر دادن شعارهای‌ اعتراضی نموده و در حال حاضر فضای اين شهر به شدت امنيتی می‌باشد. همچنين خانواده پرنداخ نيز از سوی نهادهای‌ امنيتی برای برگزاری مراسم ختم و اطلاع رسانی در اين مورد تحت فشار قرار دارند، به گونه‌ای كه از آنان خواسته شده دليل مرگ فرزندشان را سانحه‌ی رانندگی عنوان كنند

Tkandhndh A student detention and torture in detention, he AUT: Ferdowsi University of Mashhad after more than a month how the kidnapping and brutal beating their recounted. You. G. Ferdowsi University of Mashhad on 23 July in Tehran by Pvnk forces kidnapped and beaten after he and his vilification by the vulgar hand and foot depending on the location of data transfer is unspecified. Uniformed military and detained without any visitors in addition to any arrest warrant beat him brutally, sometimes unspecified detention was transfer the information of where he is. This student after a week of detention in Evin prison Unknown are transferred and in all his detention in solitary confinement has been taken. Despite the deep wound and a fracture of the area and fingers, his treatment by prison officials to the prison doctor did not. All during his interrogation with the blind has been interrogated. Bazjvyany also the case Nqabhayy have black bars on him horribly beaten severely, and mental and physical abuse have been severe. Agents during detention, including various types Charges War on God, and Mravdat connection with foreign circles, acting against national security, leadership disturbances and destruction of public property are attributed to him. The students recently because of severe physical condition with 50 million toman bail released from Evin prison to pay the treatment.

تصاویر دلخراش؛ جنایات هولناک مزدوران رژیم در تهران
یکی از خوانندگان: این دو تصویر مربوط به جنایات هولناک ماموران سفاک رژیم ولایت سفیه و در حوادث قبلی تهرانه که یکی از اقوام من که در بیمارستان سینای تهران پزشکه خودش تهیه کرده و تازه الان من ازش گرفتم و هیج جا منتشر نشده. خواهشمندم اطلاع رسانی کنید

Khatami: This confession is not valid Mehr News Agency: Following publication of the confessions of defendants in the events after the election court was told yesterday, the Office Hojjatoleslam Mohammad Khatami published material statement in court yesterday as he denied. The statement follows: during the political events after the election, unfortunately Bdakhlaqy unprecedented release of charges oriented society with the aim of destruction affecting characters are observed. The ungracious and destructive process in the days and weeks, including recent news and leasing rates and weakness in Mr. Khatami eats eyes and confessed during the trial and through the sites and site specific and Language and pen as some of those arrested has been arrested, including a speech yesterday that during the trial ongoing relationship with Mr. Khatami to individual «George Soros» is mentioned. BA said that this is in what circumstances she is without any credit. However, such claims are announced, and essentially free of false reality and timely matter is spread Bdakhlaqyha officials and unlawful acts and that the adverse effects it is before people realize the Islamic Republic to prevent hurts will act.

دوشنبه


شدت یافتن اعتراضات شبانه مردم در ماه رمضان
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده ،اعتراضات شبانه مردم تهران در اکثر مناطق شنیده می شود و بر حجم آن تا حد محسوسی افزوده شده است، بانگ الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور در فضای تهران آکنده است .در ایام ماه رمضان که تحرک و جنب و جوش مردم در ساعات غروب و شب بیشتر می شود،به همان نسبت بر حجم و شدت اعتراضات افزوده شده است و فریادهای بانگ الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور در اکثر مناطق تهران شنیده می شود. مردم بر پشت بام منازل در کوچه ها، خیابانهای فرعی و حتی در بضی از مناطق در خیابانهای اصلی بصورت گروه های چند ده نفره ادامه یافت.اعتراضات شبانه مردم تهران از ساعت 22:00 آغاز شد ودر مناطق مختلف ادامه یافت که از جملۀ آنها ؛ گيشا ، يوسف آباد ، تهران پارس ،‌تجريش ،‌قلهك ، سيدخندان ، ميرداماد ،‌ونك ، سعادت آباد ، صادقيه می باشد.مردم تا ساعت 22:30 به اعتراضات خود ادامه دادند.شدت اعتراضات در یوسف آباد و ونک بیشتر از سایر نقاط تهران بود.

Blade conditions of the Islamic Republic will be very difficult Ahmad Mashhad be Speaking at the opening pointing to the first scientific centers in October said, I think if the same trend is expected to continue in October and the government unable to May this is het up to fire off, Mehr conditions after the Islamic Republic will be very difficult. This is the reason that universities, high schools and areas to start work. Y Achilles heel of scientific centers are the government. Conditions after the government in October is very dangerous, so talk at least in Tehran Holiday universities have raised




Mix the fourth trial Stalin Tehran Site radiant: Fourth meeting tomorrow morning maturity charges arrested in recent events of the Revolutionary Court Branch 15 will be held. Must be pointed out after a judge agreed Salavati moratorium request of some lawyers that Bazdashtshdgany Qra be tried was Wednesday last week, during the Revolutionary Court Branch 15 Fourth Hearing Atlayhay charges to prisoners recent events tomorrow (Tuesday) had been postponed. Saeed Hajjarian in court tomorrow Nmayshyzynb Hajjarian child Saeed Hajjarian, in an interview with Germany third of his father in the Persian month Shahrivar court announced. Gfthzynb Hajjarian to, although more than two months have passed since the arrest Saeed Hajjarian, his lawyer, doctor Riahi, successful not to meet with him and text him the case is seen. Zeinab Hajjarian said, is the lawyer representing Salahi to be responsible for the case. Zeinab Hajjarian added that the doctor or Riahi asked the court to take the show and speak not. Daughter Saeed Hajjarian also said the issue of whether the father has spoken and capable of verbal self-defense is not, is the other person to represent from the text produced by these people as his father quoted the defense and confession read

آقای سیدنقی احمدی درحالی که دلایلی بر رفع اتهام زنای محصن و مجازات سنگسار در پرونده اش وجود دارد ممکن است هر لحظه توسط اجرای احکام دادسرای ساری سنگسار شود. اجرای حکم سیدنقی به دلایلی که در ذیل خواهد آمد برخلاف قانون و شرع بوده و می بایست به دقت مورد بررسی قرار گیرد. مضاف به اینکه سنگسار مجارتی است که در حال حاضر نمی تواند به دلیل حساسیت های داخلی و بین المللی قابلیت اجرا داشته باشد ولی به هر حال تجربه نشان داده است که این امکان در برخی از شهرها به خصوص ساری وجود دارد که حکم سنگسار اجرا گردد و یا همچون حکم آقای فریور که به سنگسار محکوم شده بود از طریق اعدام با طناب دار صورت پذیرد هر چند در سالهای اخیر بیشترین قربانیان سنگسار مردان بوده اند.
در تاریخ 21/3/1387 سه نفر از پنج نفر قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان مازندران حکم به محکومیت آقای سید نقی احمدی به سنگسار می دهند. در این پرونده آقای احمدی متهم به زنای محصن با خانم پوران.ق بوده است. در دادنامه صادره آمده است که آقای احمدی متهم ردیف اول که در مجاورت منزل پوران سکونت داشته در غیاب شوهر پوران که محل کارش در سمنان بوده است شبانه وارد منزل وی شده و با پوران زنا کرده است. از جمله دلایل انتساب اتهام:
1- گزارش اداره امر به معروف و نهی از منکر 2- اقرار پوران 3- اقرار سید نقی احمدی بوده است به عبارت دیگر تنها دلیل اثبات ادعای زنای به عنف اقرار متهمین می باشد که در نهایت دادگاه سید نقی را به اتهام زنای محصن با توجه به علم قاضی به تحمل رجم( سنگسار) و پوران را نظر به اینکه به شوهرش به علت عدم حضوروی دسترسی نداشته و به دلیل عدم تجمع ارکان زنا، از این اتهام تبرئه می نماید. دو نفر از مستشارن شعبه صادرکننده رای براین عقیده بوده اند که :«با توجه به محتویات پرونده ومدافعات متهمان و وکلای آنان در جلسه دادرسی اتهام زنای محصن و غیر محصن متهم ردیف اول آقای سید نقی احمدی به لحاظ انکار مشارالیه در تحقیقات و جلسات دادرسی و به خصوص مواجهه حضوری وی، با عنایت به اینکه مقنن در مواد 68 به بعد قانون مجازات اسلامی شرایط احصان و زنا را احصاء نموده است عملا در اینجا مفقود می باشد عقیده بر برائت متهمان داشته و جرم این دو را در حد رابطه نامشروع محرز می دانند.
این رای با اعتراض محکوم علیه جهت رسیدگی به شعبه 33 دیوانعالی کشور ارسال می گردد ولی متاسفانه قضات دیوانعالی کشور نیز به ایرادات موجود در پرونده اهمیتی نداده و دادنامه صادره را ابرام نمودند از جمله اینکه در جلسه رسیدگی به تاریخ 4/3/1387 پوران منکر ارتکاب جرم شده و گفته است که با سید نقی رابطه خانوادگی داشته است و نسبت به اظهارات قبلی خود گفته است که متوجه نبوده و مریض بوده است و احمدی نیز اتهام را قبول ننموده و اعلام کرده است که اظهارات گذشته اش تحت فشار و شکنجه بوده است.
آقای ابراهیم محمد زاده از هنگام تشکیل دادگاه، وکالت سید نقی را پذیرفته و تلاشهای بسیاری جهت نجات جان موکلش نموده، ولی متاسفانه به دفاعیات ایشان ترتیب اثر داده نشد. ایشان در دفاعیات خود به موارد ذیل اشاره نمودند:
استناد دادگاه کیفری استان و دیوانعالی کشور به اقرار متهم در دادسرا و مرجع تحقیق مرکز اجرایی امر به معروف و نهی از منکر می باشد در حالیکه اقرار عندالحاکم جهت ثبوت زنا حجت است و اقرار در مرجعی غیر از دادگاه جایگاه اثباتی ندارد.2- گزارش مرکز اجرایی امر به معروف و نهی از منکر هیچگونه دلالتی بر انتساب جرم زنای محصن به آقای احمدی ندارد 3 – مبنای صدور رای از سوی دادگاه کیفری استان استناد به علم حاکم است که به نظر می رسد چنین علمی نه تنها منشا شرعی ندارد بلکه صحیح نیز نمی باشد چرا کَه اگر طریق عرفی حصول علم صرفا اقاریر سابق باشد با انکار در دادگاه قابل خدشه خواهد بود چرا که انکار اتهام عندالحاکم موجب سقوط حد است و از طرفی در دادنامه صادره مستند علم قاضی اعلام نشده است. چرا که مطابق ماده 105 قانون مجازات اسلامی و رای اصراری شماره 56-11/7/76 لازم است مستندات عرفی علم قاضی مشروحا ذکر شود در حالیکه در دادنامه کیفری استان مستندات علم قاضی ذکر نشده است.4- با توجه به دلایل و مدارک ارائه شده به دادگاه بر فرض اگر اتهام مطروحه را منتسب به سید نقی بدانیم، دلایل و مدارکی جهت خروج از زنای محصن به دادگاه ارائه شد که متهم را بری از محکومیت به سنگسار می نمود از جمله همسر سید نقی صراحتا اعلام نمود که دارای بیماری زنانگی بوده و از سال 1384 به بعد این بیماری در وی ادامه داشته است.
متاسفانه در سال گذشته شخصی بنام فریورکه به سنگسار محکوم شده بود در شهر ساری اعدام گردید و حال این نگرانی برای موکل وجود دارد تا خدای ناکرده این حکم بر خلاف موازین شرعی و قانونی –چه از طریق سنگسار و چه از طریق اعدام- اجرا گردد. لذا از ریاست قوه قضاییه درخواست مینماییو به لحاظ ایراداتی که در پرونده وجود دارد دستور توقف عملیات اجرایی حکم صادره را اعلام نموده و از طرفی با عنایت به انعکاس منفی خبرهای مربوط به سنگسار و اجرای آنها ترتیبی اتخاذ کنند تا این مجازات بر خلاف صریح حقوق بشر از قوانینمان هرچه سریعتر زدوده شده و با جایگزین کردن مجازاتهای بازدارنده و برگشت پذیر به جامعه قدمی مثبت در ارتقاء حق.پوق بشر بر داریم.
به هر حال این نگرانی برای اینجانب و همکارم وجود دارد که در روزهای آینده جان موکلمان به ناحق گرفته شده و در اولین روزهای ریاست جدید قوه قضاییه، اخبار ناخوشایندی بر ادامه نقض حقوق بشر در کشورمان داشته باشیم. امیدوارم چنین نشود و آقای صادق لاریجانی، راهکاری برای این معظل و دیگر موارد نقض حقوق بشر در ایران در نظر گیرند.

Rape of prisoners; every day new documents News Hranamjmvh human rights activists in human rights violations in Iran Daily - Saturday - Persian month Mordad Syvykm Mahmjtby Smynzhadsyvykm August 88, while over the public media and members of the government's motion to coordinate and «Znjyrhyy »also called to deal with Mehdi Mir-Hossein Mousavi Karroubi and two opposing candidate elections as« elements »and« heads Shvbhay »street are. Ayatollah Jannati at Friday Prayers in Tehran yesterday said the topic «course these people are connected to where they should be free because of the fact that we say sitting in prison Bazdashtshdhgan Khvrdhaym Why Frybdhndgan arrested are not deceived?» The same «Mahmoud Salarkya Tehran deputy prosecutor in the issuance of the temporary detention of 160 to 170 people who he them «heads disturbances» General has announced. »While these words are considered to protest the election results still remains, and families of prisoners groups and human rights defenders and political activists and some senior Clergymen and a pressure Mrjyt torture prisoners spoke to confess that they have legal value and do not know. However the situation still bad news story of political pressure and enter them. Each day new reports and documents the violation of prisoners raised their own language and human dimensions of this crime is already Shkartr: rape prisoners; Jdydtjavz prisoners per documents Mehdi Karroubi the first time it was published, still Discussion day domestic and foreign media and scandals in the prisons of the Islamic Republic Fajhamyztry dimension to every day is. In field-based newspaper The Times Gfthhay a victim of rape in detention Tkandhndh has published a report. Reza the Times newspaper «witness live the rape claim Mehdi Karroubi to Bazdashtshdhgan organized for boys and girls will squelch their calls and writes the treatment the boy shows the military that its Islamic values guiding knows what is currently size for suppress millions of Shhrvndanash claimed election fraud are to go. »The Times writes this person's language or night


قوه قضائیه درصدد برخورد با شبکه های ماهواره ای و سایتها
آیت الله محمود شاهرودی رئیس قوه قضائیه ایران با صدور بخشنامه ای از دادگاههای این کشور خواسته تا با "توسعه روز افزون شبکه های ماهواره ای مخالف نظام" به طور جدی برخورد کنند.
آقای شاهرودی روسای دادگستری استانها را موظف کرده تا شعبه هایی را برای رسیدگی به پرونده های مرتبط با ماهواره ها و سایت ها در نظر بگیرند و این شعبه ها برای بررسی پرونده ها "از نظرات کارشناسان و مسئولان امنیتی نهادهای مرتبط جهت شناسایی مقاصد، اهداف و پشتیبانی های مالی و سیاسی و اطلاعاتی" شبکه های ماهواره ای استفاده کنند.
رئیس قوه قضائیه ایران همچنین گفته تمامی کسانی که به "نحوی از انحاء" با شبکه های ماهواره ای همکاری نمایند و یا "در قالب هسته های سازمانی که از طریق سایت های اینترنتی ایجاد می شود" عضو شوند، براساس قانون مجازات اسلامی، مجازات خواهند شد.


محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور شد

کمتر از دو هفته مانده به پایان دولت اول محمود احمدی نژاد، آقای اژه ای از وزارت اطلاعات برکنار شد
صادق لاریجانی رئیس جدید قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر پیشین اطلاعات را به سمت دادستان کل کشور منصوب کرده است.
آقای اژه ای جایگزین قربانعلی دری نجف آبادی می شود که این مقام را از سال 1383 در اختیار داشته است.
همچنین در حکم دیگری آقای لاریجانی، احمد محسنی گرکانی را به عنوان رئیس دیوان عالی کشور جایگزین حسین مفید کرده است.
آقای دری نجف آبادی و آقای مفید از سوی صادق لاریجانی به عنوان مشاوران عالی منصوب شدند.
آقای محسنی اژه ای پیش از آنکه در سال 1384 به عنوان وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی نژاد انتخاب شود، در حوزه های مختلف قوه قضائیه فعالیت داشته است.
دادستان کل ویژه روحانیت، مسئول دادسرای امور اقتصادی تهران، نماینده قوه قضائیه در وزارت اطلاعات و مسئول مجتمع قضايی ويژه رسيدگی به جرايم كاركنان دولت از جمله مشاغل قضائی او بوده است.
آقای اژه ای در سال 1377 قاضی پرونده غلامحسین کرباسچی، شهردار پیشین تهران بود و ریاست دادگاه رسیدگی به اتهامات او را برعهده داشت.
کمتر از دو هفته مانده به پایان دولت اول محمود احمدی نژاد، آقای اژه ای از وزارت اطلاعات برکنار شد.
محمود احمدی نژاد، هفته گذشته برای اولین بار در خصوص برکناری آقای محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات صحبت کرد و تلویحا دلیل این اقدام را به ناآرامی های پس از انتخابات مرتبط دانست.
او در گفت و گویی که به صورت زنده از تلویزیون ایران پخش شد،گفت: "جناب آقای محسنی اژه ای انسان خوبی بودند و زحمت کشیدند که تشکر می کنم اما در این وزارتخانه به تحول نیاز داشتیم."
او افزود: "اگر وزارت اطلاعات ماموریتش را درست انجام می داد این آسیب ها را در سطح خیابان نداشتیم، یک تعدادی از مردم از دست رفتند."
با این حال او سعی کرد از انتقاد مستقیم از آقای اژه ای خودداری کند و گفت: "البته مقصر آقای محسنی نیست اما باید آنجا تغییرات اساسی اتفاق می افتاد."
قرار است جلسه توديع و معارفه رئيس ديوان عالی و دادستان كل كشور روز سه شنبه، سوم شهریور در سالن اجتماعات ديوان عالی كشور برگزار شود.
آقای لاریجانی روز چهارشنبه ۲۸ مرداد (۱۹ اوت) در حکم های جداگانه ای ابراهیم رئیسی را در سمت معاون اول رئیس قوه قضائیه ابقا و علی رازینی را به عنوان معاون حقوقی و قضایی و علی خلفی را به عنوان رئیس حوزه ریاست و مشاور خود منصوب کرده بود.

شنبه

McCotter on Iran's Khamenei: Your Referendum Has Been Held and You Have Failed Your Test



Iranian boy who defied Tehran hardliners tells of prison rap

Iranian boy who defied Tehran hardliners tells of prison rape ordeal
گزارش تايمز لندن از در زندانهاي ايران

Persian follows below:
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/article6805885.ece

The 15-year-old boy sits weeping in a safehouse in central Iran, broken in body and spirit. Reza will not go outside — he is terrified of being left alone. He says he wants to end his life and it is not hard to understand why: for daring to wear the green wristband of Iran’s opposition he was locked up for 20 days, beaten, raped repeatedly and subjected to the Abu Ghraib-style sexual humiliations and abuse for which the Iranian regime denounced the United States.

“My life is over. I don’t think I can ever recover,” he said, as he recounted his experiences to The Times — on condition that his identity not be revealed. A doctor who is treating him, at great risk to herself, confirmed that he is suicidal, and bears the appalling injuries consistent with his story. The family is desperate, and is exploring ways of fleeing Iran.

Reza is living proof of the charges levelled by Mehdi Karoubi, one of the opposition’s leaders, that prison officials are systematically raping both male and female detainees to break their wills. The regime has accused Mr Karoubi of helping Iran’s enemies by spreading lies and has threatened to arrest him.

The boy’s treatment also shows just how far a regime that claims to champion Islamic values is prepared to go to suppress millions of its own citizens who claim that President Ahmadinejad’s re-election was rigged.

Reza’s ordeal began in mid-July when he was arrested with about 40 other teenagers during an opposition demonstration in a large provincial city. Most were too young even to have voted. They were taken to what he believes was a Basiji militia base where they were blindfolded, stripped to their underwear, whipped with cables and then locked in a steel shipping container. That first night Reza was singled out by three men in plain clothes who had masqueraded as prisoners.. As the other boys watched, they pushed him to the ground. One held his head down, another sat on his back and the third urinated on him before raping him.

“They were telling us they were doing this for God, and who did we think we were that we could demonstrate,” Reza said. The men told the other boys they would receive the same treatment if they did not co-operate when interrogated the next day.

Reza was then taken outside, tied to a metal pole and left there all night. The next morning one of the men returned. He asked whether Reza had learnt his lesson. “I was angry. I spat in his face and began cursing him. He elbowed me in the face a couple of times and slapped me.” Twenty minutes later, he says, the man returned with a bag full of excrement, shoved it in Reza’s face and threatened to make him eat it.

Reza was later taken to an interrogation room where he told his questioner he had been raped. “I made a mistake. He sounded kind, but my eyes were blindfolded. He said he would go look into it and I was hopeful,” Reza said.

Instead, the interrogator ordered Reza to be tied up and raped him again, saying: “This time I’ll do it, so you’ll learn not to tell these tales anywhere else. You deserve what’s coming to you. You guys should be raped until you die.”

He was subjected to further brutal sexual abuse — and locked up for three days of solitary confinement.

Reza was then forced to sign a “confession” in which he said that foreign forces had told him and his friends to burn banks and state media buildings. He was told to identify as the ringleader a 16-year-old friend who had been so badly beaten that he was in hospital.

“I was shaking so much I couldn’t even hear what they were saying,” said Reza. “I just signed whatever they put in front of me without looking at it. I was scared they would rape me again.”

The next day Reza and other detainees were transferred to a police detention centre, where he was held for a further week.

On the third day, police officers entered the cell in the middle of the night, blindfolded him and led him to the toilet, where he was again raped. “My hands began shaking, my legs were weak and I couldn’t stand up properly. I fell down and smashed my head hard on the ground to try and kill myself. I started screaming and shouting for them to kill me. I just couldn’t bear it anymore. I hated myself,” he said, weeping at the memory.

The following morning he was summoned by a police commander, who asked why he had been screaming the previous night. When he explained, he was asked to identify his rapist. The boy said he had been blindfolded, so the chief commander hit him and accused him of lying. He was forced to sign a letter admitting he had made baseless accusations against the security forces.

Reza’s ordeal was far from over. He was taken with about 130 other prisoners to the city’s Revolutionary Court, where they were herded into a yard. The judge told them that he would hang those who had violently resisted the Islamic revolution and read out the names of ten teenagers, including Reza. The message was clear: if they continued to say they had been raped they would be executed.

The judge sent them to the city’s central prison, where Reza was handcuffed and held in a small cell with six other boys for ten more days. In the evenings officers beat the boys and taunted them with the words: “You want to cause a revolution?.

Periodically, the most senior officer would take the boys away, three at a time. “When they returned they would be very quiet and uneasy,” Reza said. When his turn came he and the others were led into a small room and ordered to strip and have sex with each other. “He told us that with this we would be cleansed — we would be so shattered that we would no longer be able to look at each other. This would help calm us down.”

After 20 days Reza’s family finally secured his release on bail of about £45,000 — and with a final warning that he should say nothing about his treatment. His brother said: “A friend of mine who is a guard in the prison where Reza was being held had told me he was ill. The night he was released he was crying uncontrollably; then he broke down and told my mother everything.”

The family persuaded a hospital doctor they knew to treat him, despite the danger to herself. She has treated his physical injuries and given him antibiotics and sedatives but cannot perform an internal examination. Reza is deeply traumatised, terrified of being returned to prison and barely sleeps.

The doctor told The Times that other detainees had suffered a similiar fate. “We have many cases in the hospital but we can’t report on them. They won’t let us open a file. They don’t want any paperwork,” she said.

Drewery Dyke, an Amnesty International Iran researcher, said that Reza’s case was “consistent with other reports we have received in terms of the severity of disregard for human dignity, the unrestricted abuse without any recourse to justice, the involvement even of judicial persons in rape abuse and the denial of the basic right to healthcare”.

Reza, at least, survived to tell the world his story. The 16-year-old friend he had to name as the ringleader has since died in hospital from his injuries.

• The identities of all people mentioned in the article have been withheld.

تایمز انگلیس با همکاری عفو بین الملل و منابع معتبر خود گزارش کاملی از تجاوز به بازشدگان را فاش ساخته است. در این گزارش آمده رضا نوجوان 15 ساله ای است که در مرکز ایران، در یک خانه امن پناه گرفته است اما به تائید پزشک معالج، قصد خود کشی دارد.. وی به همراه عده ای نوجوان هم سن و سال خود که حتی هنوز به سن رای دادن هم نرسیده اند در تجمعی دستگیر شده و در زندان بارها مورد تجاوز وحشیانه و تحقیر جنسی قرار گرفته اند. مجله تایمز تحقیرهای جنسی علیه این زندانیان را معادل و یا بدتر از آنچه می داند که جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده را برای ارتکاب آن در زندان ابوغریب ملامت نموده است. این نوجوان که نام وی، محل اقامت و نام پزشک معالج وی نزد تایمز محفوظ است می گوید در روز اول در بازداشتگاه نامعلوم (سپاه یا بسیج) سه نفر لباس شخصی به وی حمله کرده اند و یکی او را به زور نگه داشته، یکی رویش نشسته و دیگری روی وی ادرار نموده و سپس به طرز وحشیانه ای به وی تجاوز کرده اند. وی در طول مدت زندان (حدود 20 روز) بارها مورد تجاوز قرار گرفته است، حتی پس از انتقال به بازداشتگاه رسمی نیروی انتظامی. رضا برای خودکشی در زندان سر به زمین کوبیده است. او شاهد تجاوز به چندین نفر دیگر نیز بوده و به شهادت پزشک معالج و تائید نماینده عفو بین الملل در ایران، ادعاهای رضا مبنی بر تجاوز، جراحات جسمی، آسیبهای روحی و تحقیرهای جنسی با واقعیات منطبق می باشد. رضا شاهد زندۀ مهدی کروبی، افشاگر تجاوز به زندانیان دربند می باشد. تجاوز کنندگان به رضا مرتبا می گفته اند این کارها را در راه خدا انجام می دهیم و سزای معترضین به نظام اسلامی همین است. گویا صورت وی را در مدفوع فرو کرده اند و در اعتراض به تجاوز، بازجوی وی دوباره به او تجاوز نموده است. رضا می گوید زندانیان نوجوان را مجبور به "عمل جنسی با یکدیگر" نیز نموده اند و گفته اند با این عمل "پاک می شوید". در نهایت رضا با وثیقه ای در حدود 70 میلیون تومان در دادگاه انقلاب و با سپردن تعهد مبنی بر عدم افشاگری در مورد این رفتارهای وحشیانه آزاد شده است. در بیمارستان، نوجوان شانزده ساله دیگری که از وی به عنوان سردسته نام برده شده در اثر شدت جراحات به شهادت رسید. شخصیتهای این گزارش با بیان این واقعیات جان خود را به خطر انداخته و خانواده رضا قصد خروج از کشور دارن
د

تهران خیابان ولی عصر عباس آباد



Rape in prisons of Iran, 2nd witness



در اعتراض به شکنجه



در اعتراض به شکنجه

ایا مردم ایران برای به قدرت رسیدن خاتمی یا همدستانش شهید می دهند
صحنه دیدارهای وی از شکنجه گاهای رژیم در زمان ریاست جمهوریش



جمعه


Report a psychologist to death in prison camps Kahrizak Human rights and democracy activists, a psychologist Ayrangzarsh crimes prison death camp Khryzkmn you. B. BA in Psychology and I am a medical Klynk C Street. I work with a doctor pp. Our work and the preparation of medical and drug people. Our police officers because of having a box and Rsnv Mvtvn ago Tkhlafat medical inspector شعبۀ 6 Motahari and he took after me and after the awareness Kahrizak if I sent a history of abuse did not and no I did not Abuse. Nightmares of started here and my brother is missing in effect Iran-Iraq war in the early war in Kurdistan, and the company I am Khanbazan leaflet. When I sent them the knowledge that after the torture and beating of knowledge such as cable, handcuffs and shackle, and punching and kicking in severe interrogation awareness Shapour few days after the order of 6 Dadyar شعبۀ Tkhlafat doctor address Kahrizak detention Kahrizak sent. We were there with a van. When Qom grows toward three way Kahrizak are filled to the South East of Tehran and military and fully hill to hill with barbed wire and the Garrison Kahrizak Lablay hill hill is that access is difficult for ordinary people after the passing of a military and space odd to Fencing Rsym the first to cap the Greens are police guard and after 3 km Fencing second after a military base to reach the detention is not a distance into the second entrance after passing Fencing. The painting is installed that it is written under Nzrgah 210 Kahrizak Fencing second was that all military bases and soldiers were armed militarized region in the middle of a ball field that sometimes the sound was heard in July. Within this set of control sites that were above the wall to guard the guards and prisoners were in the bottom part was called the underground قرنطینۀ 1 and 2 there was high and the Office of Administrative Affairs and سوله a cage built into a Jhar cage were about 4 small chamber of the same cage for animals like wolves and cheetahs and lion in the zoo built Tehran. 3 tandem cage installed in welding and in that probably Qfsth them in prison Kchvyy factories have been built. Height of 3 m and each cage cage about 25 to 30 sq.m. Area D

بحران هسته ای؛ نشست1+5 و احتمال تشدید تحریمها علیه رژیم
مسکو، 30 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ مدیران سیاسی و معاونین وزرای خارجه شش کشور روسیه، آمریکا، چین، بریتانیا، آلمان و فرانسه (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد بعلاوه آلمان) روز 2 سپتامبر (11 شهریور) درباره برنامه هسته ای ایران دیدار خواهند داشت. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه عصر روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای خبر داد که در این راستا "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه و "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا اوضاع پیرامون ایران را بررسی کردند.
گفتگوی تلفنی لاوروف و کلینتون روز پنجشنبه بنا به خواست طرف آمریکایی انجام شد.
در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه گفته می شود: "تعاملات مسکو و واشنگتن در چارچوب عملکرد گروه 1+5 برای حل سیاسی اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران، از جمله با توجه به دیدار آتی مدیران سیاسی وزرای خارجه روسیه، آمریکا، چین، بریتانیا، آلمان و فرانسه در روز 2 سپتامبر 2009 بررسی شد".
آلمان اعمال تحریمای جدید را غیر ممکن نمیداند
"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان اعلام کرد که نبود پیشرفت در مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای ایران می تواند اعمال تحریمات جدید در رابطه با ایران را بدنبال داشته باشد، این مطلب را رویترز پنجشنبه شب اطلاع داد.
به گفته مرکل، تحریمات جدید، در صورت اعمال آنها، مربوط به بخش سوختی ایران خواهند بود.
روزنامه آلمانی Frankfurter Allgemeine Zeitungبه نقل از مرکل می نویسد: "اگر پیشترفتی دیده نشود، ما مجبور می شویم که با تحریمات آتی واکنش نشان دهیم". وی خاطر نشان نمود که آلمان و شرکای آن در ماه سپتامبر در این رابطه تصمیم گیری خواهند کرد.
آمریکا و برخی دیگر از کشورها به ایران سوء ظن دارند که بطور پنهانی سلاح هسته ای می سازد.
در ماه آپریل سال جاری گروه 1+5 (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا) به ایران پیشنهاد دادند که برای بررسی برنامه هسته ای خود پشت میز مذاکرات بازگردد. سران گروه هشت (G8) نیز طی اجلاسی که اوایل ماه جولای برگزار شد، تهران را فراخواندند که تا ماه سپتامبر این کار را انجام دهد. سران کشورهای جهان قصد دارند باری دیگر اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران را در اجلاس G20 که طی روزهای 24-25 سپتامبر در شهر آمریکایی پیتسبورگ برگزار می شود، بررسی کنند.

Foreign Press: Ahmadinejad cabinet military is Khbranlayn: announcing the name of the candidates obtaining posts in the Islamic Republic ministries, regional newspapers paid to review this important event and provided his analysis. «Alshrqalavst» and «Daralhyat» two Arabic newspaper in London that public opinion is influential Arabic countries, most other media began to topic. «Asharq Alavst» wrote: selection and introduction of the three Minister Ahmadinejad Iranian Revolutionary Guards of the Islamic Revolution forces composition of the military cabinet, and this is Ahmadinejad's movement chosen key ministries of oil, the country has a significant message and telecommunications. The newspaper adds: Women in the cabinet is quite significant and it seems Ahmadinejad in selecting men for Enterprise Ministry Education and health failed or been willing to work with someone he is not. Daralhyat look to the military cabinet of Ahmadinejad's lead and wrote: So far only the President and Secretary of both the military and was chosen over now Minister of seven Iranian Revolutionary Guards have a history of membership

اینها که تظاهرات می کنند اصل نظام را قبول را ندارند
يكی از كارگزاران رژیم اعتراف كرد مردمى كه به خيابانها مى ريزند و تظاهرات می کنند، اصل نظام را قبول ندارند.
روزنامه آفتاب يزد به نقل از كاردار سفارت رژيم در لبنان نوشت، وقتى به شبكه هاى خبرى غربى نگاه كنيد بعد از گذشت بيش از 40 روز از شروع ناآرامى ‌ها، طورى خبر مى ‌دهند كه انگار همه روزه تهران شلوغ است.
ميرمسعود حسينيان گفت، ما معتقديم كسانى كه به خيابان‌ هاى تهران مى آيند بيشتر افرادى هستند كه اصل نظام را قبول ندارند و در انتخابات اخير حتى راى هم نداده ‌اند، چه برسد به اينكه به مهندس موسوى راى داده باشند.

A few photos from her youth is full of small shot Blog Akhyrsh Mehdi Shrkhyzkrvby letter was written to meet the family of the young Sadat went to bed in the disease down the hole Shkmsh and through him the food was and a Chshmsh the discharge have been blind eye Dygrsh and is also exposed to blindness. This young head full of shot several times and has been surgery and surgery should be well again. Rzlhay dirt, throwing the gun shot which disperse Jmyth, and 50 meters distance must know fire, rather than population, Reza fired the head, that even from a distance of half a meter. Just head Shvnpdrsh Alley asked Reza to hospital with Mashynsh Brsvnh, Jlvshvn dump, and the machine that I bought with installment debt, and made doing, while Reza Prpr Myzdhrza half tensions have been paralyzed. Chshmsh a discharge, and eye sight داره Dygrsh ten percent, because of infection, I also hope بهش little Nystrza always داره Mysvz·hrza Nmytvnh Bkhvrh food and water. I through the hose, direct stomach Sat Myrs·hrza food but live Strza available for my pressure, and when Prsdydm "Reza good sir?" Try to smile Bznh


عزل وزیر اطلاعات؛ تسلیم استعفانامه وزیر ارشاد

محمد حسین صفار هرندی و غلامحسین محسنی اژه ای از سوی محمود احمدی نژاد عزل شدند
محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در واپسین روزهای عمر کابینه نهم جمهوری اسلامی، غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات این کشور را از کار برکنار کرده و همزمان محمد حسین صفار هرندی وزیر ارشاد نیز می گوید استعفانامه خود را تسلیم کرده است.
در طول روز یکشنبه برخی منابع خبری ایران از عزل آقای هرندی خبر داده بودند که این خبر از سوی محمد جعفر محمدزاده، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری - در گفتگو با ایرنا - تکذیب شد.
اما ساعتی بعد خبرگزاری فارس گزارش داد که آقای هرندی "ابلاغ نخست" دایر بر عزل خود را جدی گرفته و استعفانامه اش را تسلیم کرده است.
آقای هرندی صرفنظر کردن رئیس دولت از حکم اخراج خود را تلاشی برای جلوگیری از حد نصاب افتادن دولت عنوان کرده است.
به گزارش فارس آقای هرندی در استعفانامه اش نوشت: "در پی ابلاغ شفاهی حکم جنابعالی مبنی بر برکناری اینجانب و معرفی سرپرست وزارت‌خانه که خبر آن روی شبکه ویژه خبری دولت و دیگر سایت‌های اطلاع‌رسانی منعکس شد، خرسند شدم که شانه‌های ضعیفم از زیر بار مسئولیت سنگین این امانت بزرگ رها شده است، اما گویا محظور از نصاب افتادن دولت، موجب توقف این حکم گردید."
او افزود: "اکنون با تأسف از قضایای اخیر که موجب وهن دولت محترم شد، بی‌اعتنا به اخبار حاشیه‌ای، ابلاغ نخست را جدی گرفته و خود را فارغ از مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دانم و از فردا در وزارت‌خانه حضور نخواهم یافت. با این همه در برابر این تقدیر که در هشت روز باقیمانده از عمر دولت نهم، از نام و آبروی این بنده کوچک خدا و سرباز ولایت امر،‌ به قدر یک "عدد " بهره گرفته شود،‌ تسلیم و راضی‌ام."
این ظاهرا بدان معنی است که هرچند او عملا دیگر نقشی در هدایت وزارت ارشاد نخواهد داشت، اما رسما تا پایان عمر دولت نهم به عنوان وزیر ارشاد باقی خواهد ماند تا دولت به علت از دست دادن حد نصاب از اعتبار ساقط نشود.
گفته شده بود که محمد علی خواجه پیری، که مدیر مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، در چند روز باقی مانده تا پایان کار دولت نهم سرپرست وزارت ارشاد ایران شده است.
معاون آقای محسنی اژه ای نیز سرپرست وزارت اطلاعات ایران شده است

شکایت میرحسین موسوی از روزنامه کیهان به انتشار مطلبی در این روزنامه ارتباط دارد که در آن، آقای موسوی تلویحا به داشتن ارتباط با ترور یکی از شخصیت های محافظه کار در اوایل دهه 1980 متهم شده است.

بی اعتنایی شریعتمداری به احضاریه قضایی به تعطیل کیهان نیانجامیده
منتقدان کیهان از حسین شریعتمداری به عنوان یکی از بنیادگرایان افراطی در ایران نام می برند که با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ارتباط نزدیک دارد و از سرکوب خشونت آمیز مخالفان حمایت می کند.
آقای شریعتمداری، که منصوب آیت الله علی خامنه ای است، رهبر جمهوری اسلامی است، معمولا موضعی به شدت ضد غربی اتخاذ می کند و دیدگاه های خود از جمله شدت عمل در برابر منتقدان را براین اساس توجیه می کند.
در تحولات بعد از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری در ایران و اعتراضات به آنچه که تقلب در انتخابات خوانده شده، آقای شریعتمداری به شدت تمامی مخالفان و منتقدان محمود احمدی نژاد را هدف حمله قرار داده و برخورد خشونت آمیز با معترضان را موجه دانسته است.
پس از انتشار اظهارات وکیل میرحسین موسوی در مورد احتمال توقیف روزنامه کیهان در روز پنجشنبه، برخی از منتقدان دولت این احتمال را مطرح کردند که با توجه به تعطیلیی و محدودیت شدید رسانه های غیر دولتی و بازداشت و اعمال فشار کم سابقه بر روزنامه نگاران مستقل، ممکن است مقامات قضایی با توقیف موقت کیهان در صدد ارائه چهره ای بی طرفانه تر از خود برآمده باشند.
در مقابل، سایت های طرفدار دولت تاکید کردند که در حالیکه مقابله شدیدتر با منتقدان در شرایط کنونی ضرورت دارد، بعید است که مقامات دولتی یکی از ابزار مهم تبلیغاتی خود را تعطیل کنند.
در صورت عدم خودداری آقای شریعتمداری از اجرای احضاریه بازپرس شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت، مشخص نیست که مقامات قضایی به این اقدام که معنی تخلف از دستور قضایی است، چه واکنشی نشان خواهند داد.
مسئولیت دادسرای کارکنان دولت رسیدگی به اتهامات مقامات کشوری و لشکری و همچنین جرایم مطبوعاتی است و سرپرست آن با حکم دادستان تهران منصوب می شود.

پنجشنبه



۳۰۰ هزار نفر در "سازمان رای" اغتشاشات حضور داشتند

عبدالله عراقی
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران گفته است که حدود ۳۰۰ هزار نفر در تشکلی موسوم به "سازمان رای" در ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران حضور داشتند و جریانات خیابانی بعد از انتخابات را به راه انداختند.
سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی با اشاره به تشکیل "سازمان رای" در قبل از انتخابات گفت که سپاه پاسداران در مقابل "اغتشاشات" احساس مسئولیت کرد و به گفته او، بسیج آرامش را به جامعه بازگرداند.
قبل از سرتیپ پاسدار عراقی، کسی از مقامات سیاسی و امنیتی کشور به وجود تشکلی با عنوان "سازمان رای" اشاره ای نکرده بود و هنوز اطلاعات عمومی در خصوص این سازمان مورد اشاره فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران وچود ندارد.
پس از برگزاری انتخابات، معترضان به نتیجه اعلام شده تجمع هایی را برگزار کردند که اکثر این تجمع ها با ورود نیروهای امنیتی، انتظامی و لباس شخصی به تشنج کشیده شد. تعداد زیادی در این درگیری ها دستگیر و تعدادی نیز کشته شدند.

For torture, false confessions Bshrbr Rights Committee received the news, Keyvan Samimi that his activities in the framework of constitutions system knows, the original detention under question, with his interrogator cooperation and thus not made to apply pressure to confess, with beatings and solitary confinement successive transfer of face is. in the evening on June 24 following a sortie in her home pool in the break was accompanied by arrested and recording equipment and personal Kampytr its way to Evin prison . He has more than two months in the 209 to take over this period and only twice with his family call twice and has also allowed. According to one person close to him, Keyvan Samimi interrogator, his lack of cooperation complaints and calls have strengthened this cooperation through the involvement of his family is. Keyvan Samimi, manager responsible magazine banned by letter, the National Peace Council executive board member, Head of Corporate Hqthsyl, track committee member's decision, a member of the Central Council of Association for the Defense of freedom Press Center and founder of political prisoners. before the court to deal with press offenses, the Judge Manager Khorasani Keivan heartfelt letter in magazine, for publishing the contents against the Islamic system through the promotion of material damage and sets Thrys and encouraging individuals and groups to the security of the country and acts against the Islamic Republic was found guilty and a jury trial after a press review, he deserve the discount unknowable. Please note that he is also like other recent detainees face charges of unrealistic This process showed the determination to deal with any ruling power flow is critical to how the label. Human Rights Committee also condemned the removal of such encounters to how the current protest arrests, pressure, torture and forced confessions of false and expressed and demanded the release unconditionally all the recent trends is arrested.


ژیلا بنی یعقوب آزاد شد

ژیلا بنی یعقوب به همراه همسرش بازداشت شده بود
ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار و فعال حقوق زنان ایران از زندان آزاد شده است.
گزارش ها بیانگر آزادی خانم بنی یعقوب پس از سپردن وثیقه دویست میلیون تومانی است.
خانم بنی یعقوب سی ام خرداد و در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به همراه همسرش بهمن امویی که او نیز روزنامه نگار است، در خانه اش بازداشت شد.
صادق نوروزی از اعضای شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب نیز با سپردن وثیقه دویست میلیون تومانی در روز چهارشنبه آزاد شد.
پیش تر گزارش هایی درباره آزادی اصغر خدایاری و سعید شیرکوند، از اعضای حزب مشارکت منتشر شده بود.

Confessed criminals Srkrdh conditions sensitive regime Iranian Revolutionary Guards ILNA: total commander total commander in the Iranian Revolutionary Guards Corps and Basij Mazandaran said: Guards and the Basij to enemies can not sit through the Cultural Revolution and political issue and create change true revolution and the path deviation values can prosecute. Mohammad Ali Jafari said guard: create doubt in the presidential election, was the implementation of instructions and Espionage Zdanqlaby laboratories abroad and was designed Dhay both within the country for implementing it were. Iranian Revolutionary Guards commander said the total: this situation must be sensitive to strengthen Belt duties and terminate the regime and defend the Islamic revolution with all powers to get done

ماجرای ترانه موسوی
گزارش های مربوط به تجاوز جنسی و قتل زنی به نام ترانه موسوی به یکی ماجراهای بحث برانگیز پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران مبدل شده است.
در میان گزارش های خبری مربوط به تظاهرات اعتراضی ایران در سایت های اینترنتی، گزارشی نیز منتشر شد حاکی از اینکه در جریان برگزاری مراسم یادبودی در مسجد قبا در روز 7 تیرماه، ماموران لباس شخصی زنی به نام ترانه موسوی را دستگیر کردند و با خود بردند و تلاش خانواده این زن برای یافتن او به جایی نرسید.

ماجرای قتل ترانه موسوی به انتقاد گسترده جهانی از دولت ایران منجر شد
ظاهرا ترانه موسوی همراه با چند تن از دوستان خود تصادفا به محل گردهمایی معترضان به انتخابات رفته بود و به نظر نمی رسد که قصد شرکت در این تظاهرات را داشت.
طبق این گزارش ها، که مقامات دولتی آن را تایید نکرده اند، ترانه موسوی در زمان بازداشت، مورد تعرض وحشیانه جنسی قرار گرفت و ماموران لباس شخصی برای درمان عوارض ناشی از این اقدام خود، او به بیمارستان منتقل کردند اما بعدا او را از بیمارستان تحویل گرفتند و به نقطه نامعلومی بردند تا اینکه جسد سوخته او در بیابان های اطراف قزوین یافت شد.
در نتیجه، ادعا شده است که ماموران دولتی به خاطر اینکه شواهد تجاوز جنسی و قتل ترانه موسوی آشکار نشود، جنازه او را به آتش کشیدند.
در گزارش های اینترنتی، یک عکس منتسب به ترانه موسوی هم انتشار یافته که در برخی پوسترهای اعتراضی ایرانیان خارج از کشور نیز منعکس شده است و همین عکس در برنامه تلویزیونی 20:30 مورد استفاده قرار گرفت.
انتشار ماجرای قتل ترانه موسوی انتقادات تندی را از عملکرد دولت ایران در جریان اعتراضات پس از انتخابات در پی آورد و مهدی کروبی هم، در نامه خود به هاشمی رفسنجانی حاوی درخواست رسیدگی به اقدامات خشونت آمیز ماموران، به ماجرایی اشاره کرد که ظاهرا به جزئیات انتشار یافته در مورد سرنوشت این زن ایرانی بی شباهت نیست.
در مقابل، برخی مقامات و منابع خبری دولتی در ایران کل این ماجرا را مجعول دانستند و برنامه تلویزیونی 20:30 هم همراه با مصاحبه با "مادر و خواهر ترانه موسوی" بخشی را به مصاحبه با یک مقام سازمان ثبت احوال اختصاص داد.
این مقام ثبت احوال گفت که تنها چهار نفر با نام ترانه موسوی در اسناد این سازمان وجود دارند که مشخصات هیچکدام با فرد نام برده در گزارش های مربوط به تجاوز و قتل توسط ماموران لباس شخصی انطباق ندارد.
این توضیحات مخالفان دولت را قانع نکرد و برخی سایت های خبری، از وجود چند فرد دیگر به نام ترانه موسوی خبر دادند و یا گفتند که احتمال دارد فرد مقتول، دارای نام خانوادگی مرکب بوده باشد.
نامه های مبادله شده بین آقایان شاهمردای و کروبی هم که ظاهرا حاکی ناکام ماندن تلاش تلویزیون دولتی برای خاتمه دادن به ماجرای ترانه موسوی است، کمکی به رفع ابهامات موجود و روشن ساختن این ماجرا نکرده است.

Evin and Friday against the Azadi Stadium / strike Wednesday The Declaration of the activists inside the country for site additions Astbrnamh current green movement: Friday 30 August at 11 am in front of Evin prison as political prisoners support Friday afternoon at 5 August 30 Azadi Stadium Sbzpvsh 100000 people: shock green ...... nationwide strike on Saturday in this day of 31 August referring to the governmental offices, financial institutions do not have Vabsthfrst, informing you


حمایت موسوی از موضع کروبی در مورد تجاوز و تعدی در زندانها

موسوی از افشاگری کروبی در مورد تعدی و تجاوز به زندانیان تقدیر کرده است
میرحسین موسوی از مهدی کروبی به خاطر طرح موضوع نحوه برخورد با زندانیان بعد از انتخابات تقدیر کرده است.
روز سه شنبه، 18 اوت (27 مرداد)، برخی سایت های خبری متن نامه میرحسین موسوی خطاب به مهدی کروبی را اتتشار دادند که در آن، واکنش تند برخی مقام های دولتی و رسانه های طرفدار دولت به ادعای مهدی کروبی مبنی بر تجاوز جنسی به زندانیان معترض به نتیجه انتخابات به شدت محکوم شده است.
در این نامه آمده است که "جای تاسف است که در نظام اسلامی ما، متصدیان چنان بی طاقت شده اند که حتی تذکر را تاب نمی آورند."
حدود ده روز پیش، وبسایت حزب اعتماد ملی گزارش کرد که مهدی کروبی در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت، از او خواسته است برخی اخبار مربوط به تجاوز جنسی به معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در بازداشتگاه ها را مورد رسیدگی قرار دهد.
آقای موسوی در نامه خود خطاب به مهدی کروبی نوشته است که این نامه "رسانه غیرملی و روزنامه های کودتاچیان" را سراسیمه کرده و پرسیده است که "این همه دستپاچگی از چه چیز خبر می دهد؟"
میرحسین موسوی در پاسخ می نویسد که این واکنش "خبر از خبرهای وحشتناکی می دهد که ما هنوز اطلاعی از آنها نداریم، خبر از آنکه دروغ چون چرکی مسموم، روز به روز دامنه خود را گسترش می دهد و به بهانه دفاع از اصل نظام، غافلان را به حمایت از خود فرا می خواند و کسی نمی گوید که اصل نظام، مردم اند."

Images; of beatings on the body worker Sanandaj Report of readers: 28 days in August, while the security forces in Kurdish town of Sanandaj intention of kidnapping Hassan Mostafaei popular figures among the workers were faced with defending courageously Hasan They also become a brutal opening to the case of Zr and battery were present in this brutal act of repressive Nyrhay and young people protest about the place and was able to help Hassan and Hassan Shtaftnd Chngalshan the release and made the place far to protest the regime was so extensive control and beat the space and creating panic in the region and Rb pay. Regime on the Islamic Republic failed on freedom of Sanandaj Dadnnd show that easily, and allow suppression of this crime as the obnoxious system Sarqyn the kidnapped citizens will not come. Photos of the works of Hasan Mostafa'i beaten by repressive forces of Attachment

پوستر؛ جمعه 30 مرداد استادیوم آزادی
از سوی فعالین داخل کشور ارسال شده است: روز جمعه بازی استقلال و پرسپولیس : این است اتحاد


کروبی: به اعتراض "منسوبان" ترانه موسوی پاسخ داد

کروبی: بدون سند و مدرک حرف نمی زنم
مهدی کروبی با انتشار نامه سرگشاده ای انتقاد از افشای "سناریو بودن" برنامه تلویزیونی در مورد تکذیب قتل ترانه موسوی را مردود دانسته و تاکید کرده که بدون سند و مدرک موضوعی را مطرح نمی کند.
نامه سرگشاده مهدی کروبی که متن آن روز پنجشنبه، 29 مرداد، در وبسایت سحام نیوز، متعلق به حزب اعتماد ملی، منتشر شده، به پاسخگویی به نامه سرگشاده یک روحانی به نام حسین شاهمرادی اختصاص دارد که آقای کروبی را به خاطر استناد به یک گفتگوی خصوصی به منظور بی اعتبار جلوه دادن این برنامه تلویزیونی مورد انتقاد قرار داده است.
پس از انتشار گزارش هایی حاکی از اینکه زنی به نام ترانه موسوی توسط ماموران دولتی در تهران بازداشت شد و پس از تجاوز جنسی به قتل رسید، تلویزیون دولتی ایران با پخش برنامه ای در شامگاه 19 مرداد، ضمن تکذیب چنین واقعه ای، با افرادی که به عنوان مادر و خواهر فردی به نام ترانه موسوی، مقیم کانادا، معرفی شدند مصاحبه کرد و آنان قتل خانم موسوی را به شدت تکذیب کردند و گزارش های مربوط به آن را به استهزا گرفتند.
با اینهمه، آقای کروبی در اظهاراتی در روز 25 مرداد، ضمن واکنش به حملات تند امامان جمعه به گزارش خود در مورد تجاوز جنسی به بازداشتیان اعتراضات پس از انتخابات، مسئولان دولتی را به "سناریو نویسی و دروغگویی" متهم ساخت و از جمله گفت که کسانی که در برنامه تلویزیونی گفته بودند دخترشان زنده است، اعضای خانواده همان ترانه موسوی نیستند که گفته می شود توسط ماموران امنیتی به قتل رسیده است.
آقای کروبی گفته بود این افراد، که تصادفا دختری به نام ترانه موسوی مقیم کانادا دارند، از روی خیرخواهی یا زیر فشار و یا به خاطر عدم آگاهی از اصل ماجرا در برابر دوربین تلویزیون قرار گرفتند اما بعدا از اقدام خود پشیمان شدند و حتی می خواستند واقعیت این مصاحبه را بازگو کنند و بدون نام بردن از فرد خاصی، اضافه کرد که برادر شوهر این ترانه موسوی که "چهره علمی و سیاسی شناخته شده ای است" از این وضعیت ناخرسند است.
اگرچه مهدی کروبی نام این "چهره شناخته شده" را فاش نکرد، اما روز چهارشنبه، روزنامه جام جم، متعلق به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، متن نامه سرگشاده ای خطاب به آقای کروبی را با امضای "سید حسین شاهمرادی، برادر همسر ترانه موسوی" منتشر کرد که در آن، عملا از اقدام مهدی کروبی در فاش کردن ماجرای جعلی بودن برنامه پخش شده از تلویزیون انتقاد شده بود.
آقای شاهمرادی در این نامه نوشته است که سالهاست که به کارهای علمی و فرهنگی می پردازد و در سیاست دست ندارد و در اشاره به نامه سرگشاده مهدی کروبی که روز 26 مرداد انتشار یافت و با یادآوری دوستی خود با وی، می افزاید که انتشار نامه "یار قدیم انقلاب و مبارز نستوه دوران ستم شاهی برای من بهتی بود."

Shirin Ebadi: criminals know, Iran does not end the world Site Reception: Karroubi in the disclosure letter raped prisoners, many human rights activists in the following topic in the project are international courts. Shirin Ebadi, Nobel Peace Prize laureate said in due time this will be done. Dvychhvlh: Since the publication of the letter's Mehdi Karroubi rape prisoners in Evin prison and other detention, many families of prisoners are concerned about this issue. Statement No. 5 arrested in families specify this subject is mentioned, and said «Zyzanman particularly worried about the innocent girls are Bndman». Pursuit of this legal case, that rape in prisons, in what is the international will? Shirin Ebadi: Prison Rape Msadyq the apparent torture and crimes against humanity is the kind of naturally and verifiable international in this regard is of course time will be necessary. Who Ddmnshanh such rights to their citizens and they are Mtrz are violated, if justice that are not executed in Iran, Iran does not end the world, but the courts are other voices in this section to hear the oppressed.


واشنگتن پست: کروبی و پیش بینی سقوط احمدی نژاد

کروبی همچنان پیگیر گزارش تجاوز به بازداشتیان است
روزنامه واشنگتن پست در شماره روز چهارشنبه، 19 اوت، گزارشی را به فعالیت ها و دیدگاه های مهدی کروبی، از رهبران مخالف دولت ایران، اختصاص داده است.
این گزارش با عنوان "روحانی ایرانی پیش بینی می کند که مخالفان احمدی نژاد را ساقط می کنند" به قلم توماس اردبرینک از بخش خارجی روزنامه چاپ شده و در آن آمده است که روزنامه متعلق به مهدی کروبی روز دوشنبه این هفته بسته شد و نظامیان و روحانیون بنیادگرا خواستار محاکمه او شده اند اما این نامزد شکست خورده انتخابات مناقشه برانگیز ایران می گوید که مخالفت با دولت کنونی، هر روز ابعاد گسترده تری می یابد.
واشنگتن پست می نویسد که این روحانی ایرانی که از زمان انقلاب اسلامی سال 1979 سمت های مهمی را در حکومت بر عهده داشته، در مصاحبه ای که روز سه شنبه انجام شد گفت که احمدی نژاد، همراه با آن دسته از روحانیون و فرماندهان پاسدار که از او حمایت می کنند، در برابر حرکت رو به رشد مردم، روحانیون ارشد و نمایندگان مجلس، شکست خواهد خورد.
این روزنامه به نقل از مهدی کروبی می نویسد که از زمان برگزاری انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری در روز 12 ژوئن، "در خیابان ها، در بازارها، در مراسم عروسی و در مساجد، در همه جا مردم از آنچه که روی داده شکایت دارند و این نارضایی با سرعتی فوق العاده رو به گسترش است."
به نوشته این روزنامه، آقای کروبی گفته است که "درست است که به خاطر وضعیت خطرناکی که در کشور ما ایجاد شده، ممکن است مردم محتاطانه عمل کنند اما افکار و دیدگاهشان تغییری نیافته است."

با گذشت بیش از ۴۰ روز از اعلام نتایج انتخابات و دستگیری گسترده فعالان سیاسی و روزنامه نگاران گزارش های مختلفی از وضعیت این بازداشت شدگان منتشر شده و خانواده های این افراد در تلاش برای کسب اطلاع از وضعیت آنها هستند.
سعید حجاریان از بازداشت شدگان این دوره که پس از ترورش در سال ۷۸ نیازمند امکانات پزشکی خاص است، به گفته خانواده اش شرایط مناسبی ندارد. هرچند پیشتر دادستانی تهران اعلام کرده بود که آقای حجاریان به خانه ای استخر دار منتقل شده است.
زینب حجاریان، دختر آقای حجاریان گفته است بامداد چهارشنبه تعدادی موتور سوار به در منزل آقای حجاریان رفته اند که موجب آزار خانواده حجاریان شده اند. همچنین زینب حجاریان در مورد محل نگهداری پدرش می گوید این محل به ساختمان پاسگاههای بین راهی شباهت داشته و در داخل محیطی نظامی قرار دارد.
فیض الله عرب سرخی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از دیگر بازداشت شدگانی است که همسرش، مریم قدس، می گوید همچنان اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.
مریم قدس در گفت و گو با بی بی سی با اشاره به اینکه ۴۵ روز است که از همسرش هیچ اطلاعی ندارد، می گوید تنها اطلاعات او از سایت ها است و افزود:" هنگامی که خبر انتقال به بیمارستان را از سایت ها دریافت کردیم، یکی از بستگان به بیمارستان مراجعه کرد البته آنها اطلاعی نداشتند، اگر هم بدانند نمی گویند."
خانم قدس با اشاره به اینکه تا کنون به دادگاه مراجعه نکرده است می گوید وکیل آقای عرب سرخی نعمت احمدی است که هنوز قاضی برگه وکالت را نپذیرفته است.به گفته همسر آقای عرب سرخی بر اساس آنچه این خانواده شنیده اند، فیض الله عرب سرخی، بهزاد نبوی و مصطفی تاجزاده در بخشی هستند که در اختیار وزارت اطلاعات و قوه قضائیه نیست.
عیسی سحرخیز هم یکی از روزنامه نگاران بازداشتی است. مهدی سحرخیز فرزند آقای سحرخیز با رد گزارش های منتشر شده در مورد وضعیت مناسب آقای سحرخیز در زندان می گوید: عیسی سحرخیز در ابتدا متهم به ایجاد اغتشاش و رفتن به تظاهرات شدند که در آن زمان در شمال کشور بوده است. با گذشت سه هفته آقای سحرخیز متهم به توهین به رهبری شده اند.
مهدی سحرخیز ادامه داد: مادر و خواهرم روز دوشنبه پس از ۴۵ روز با پدر دیدار داشتند. خودش گفته تعدادی او را زدند. پدرم گفته که پس از آزادی از آنها شکایت می کند. یکی از دلایلی که پدر را نگه داشتند این است که جای کبودی و شکستگی ها برود تا امکان شکایت نباشد."

سه‌شنبه



ابراز نگرانی تعدادی از پزشکان ایرانی در مورد وقایع اخیر

این بیانیه خشونت علیه مردم معترض را محکوم می کند
بیش از 120 پزشک و استاد دانشگاه با صدور بیانیه ای به "رفتارهای ناشایست و و خشن" با مردم معترض به انتخابات ریاست جمهوری ایران اعتراض کرده اند.
بیانیه این افراد که در خبرگزاری های داخلی ایران منتشر شده، خواهان شناسایی و محاکمه "عاملان و آمران فجایع حوادث اخیر" در ایران شده است.این چهره های دانشگاهی و و پزشکان نوشته اند: "...متاسفانه شاهد آن هستیم که شیرینی مشارکت فوج فوج آحاد قشرها و گروه‌های اجتماعی در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به کام همه اعم از مردم و مسئولان تلخ شد."
دکتر رضا ملک زاده ، دکتر علی نوبخت، دکتر سیدعلی ملک حسینی و دکتر حسن عارفی از جمله کسانی هستند که این بیانیه را صادر کرده اند.
این پزشکان خواهان این شده اند که در بررسی صلاحیت افرادی که عهده دار مسئولیت های مهم کشور خواهند شد، سلامت روانی آن ها توسط یک کمیته آگاه و مورد تائید جامعه پزشکی مد نظر قرار بگیرد.

Widespread presence of people and demonstrations in the streets of Tehran Karim Khan Human rights and democracy activists reportedly Ayranbnabh of Karim Khan Zand Ave, wise, despite the widespread presence of repressive Nyvrha some point in the action protests and head shape to the slogan of the dictator's death began . 16:00 hours from many people in the field Rezaeian (7 June), Karim Khan Ave Kheradmand attended Mmlvaz population was Rvha off. Repressive forces of the people hardly stop to prevent Available. But the tide Lhzaty were started its protests to the numerous repressive forces deployed in the field of youth Rezaeian (7 June) and Karim Khan Street in Ho. Around 18:00 hours on the street with reasonable form protest group started its Available. They first started with the cry Allah Akbar and Death to the slogan Dyktatvrbh continued their protests. Moments of the protests was passed with brutal onslaught of repressive forces were faced with batons and they were about the assaults. This news release to the moment where people still have. Preciosity number of young people were arrested in different parts of Visitors. Karim Khan objective witnesses on the street witnessed Shdnhdaql 8 people were arrested. Oppressive forces in the Revolutionary Guards, the Basij and plainclothes widely Square Rezaeian (7 July) and St. Karim Khan were deployed as a chain of intervals from each other a little makeup were taken. Forces mounted engine field Rezaeian (7 June) Vkrym Khan in enlightening young people fear they were .26 in August 1388 in Ho equal to 17 August 2008

عکس؛ لوگوی جدید نیروی انتظامی و سپاه پاسداران

حمایت صریح موسوی از افشاگری کروبی درباره تجاوز در زندان‌ها
سایت موج آزادی: مهندس میرحسین موسوی با ارسال نامه‌ای به مهدی کروبی، از شجاعت و تعهد او تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که دیگر روحانیان برجسته کشور نیز در افشای جنایت‌ها و تطهیر چهره اسلام با او همراهی کنند. موسوی در این نامه، دستپاچگی «رسانه غیرملی و روزنامه‌های کودتاچیان» را نشانه‌ای از «خبرهای وحشتناکی که ما هنوز اطلاعی از آنها نداریم» و «آنکه دروغ چون چرکی مسموم روز به روز دامنه خود را گسترش می‌دهد» می‌داند و هشدار می‌دهد که کودتاچیان می‌خواهند با تهدید و ارعاب ستم‌دیدگان را به سکوت و انصراف از تظلم وادار کنند.
متن کامل نامه موسوی به کروبی را در پی می‌خوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر گرامی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین کروبی
با سلام
جای تاسف است که در نظام اسلامی ما متصدیان چندان بی‌طاقت شده‌اند که حتی تذکر را تاب نمی‌آورند. تذکر از سوی چه کسانی؟ از سوی برادرانشان، از سوی کسانی چون شما که عمرشان را صرف انقلاب و نظام اسلامی کرده‌اند.
نامه شما در مورد رفتارهای زشتی که در برخی بازداشتگاه‌ها با زندانیان صورت گرفته است، رسانه غیرملی و روزنامه‌های کودتاچیان را دستپاچه کرده است. این همه دستپاچگی خبر از چه چیز می‌دهد؟ خبر از خبرهای وحشتناکی که ما هنوز اطلاعی از آنها نداریم. خبر از آنکه دروغ چون چرکی مسموم روز به روز دامنه خود را گسترش می‌دهد و به بهانه دفاع از «اصل نظام» غافلان را به حمایت از خود فرامی‌خواند و کسی نمی‌گوید که «اصل نظام» مردم‌اند و حکومت بخش کوچکی از نظام و دولت بخش کوچکی از حکومت و مجموعه افرادی که این‌گونه رفتارهای غیر انسانی را مرتکب شده‌اند تنها بخش کوچکی از کارگزاران اجرایی کشورند.
از کسانی که در زندان‌ها مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته‌اند، می‌خواهند که چهار شاهد عادل با شرایط ویژه ارائه کنند. آیا آنان برای بازداشتن دست خود از گناه هم چهار شاهد می‌طلبند؟ اینهایی که مرتکب جرم شده‌اند، ایادی حکومت بوده‌اند. آیا حکومت علاقه ندارد بداند دستان او با مردم چه می‌کنند؟
سخن از دلجویی آسیب دیدگان حوادث اخیر گفته می‌شود. به راستی این آسیب‌ها چگونه التیام خواهد یافت، وقتی که منکر اصل وقوعشان می‌شوند و با تهدید و ارعاب ستم‌دیدگان را به سکوت و انصراف از تظلم وادار می‌کنند؟ دلجویی با پول و زور ممکن نیست بلکه با رسیدگی سریع، صریح و دقیق به دادخواهی آنها و خانواده‌هایشان ممکن است.
به راستی وظیفه ایمانی و انسانی یک روحانی انقلابی که با گزارش‌ها و مراجعات مکرر قربانیان چنین جنایاتی روبه‌رو شده است، آیا جز کاری است که شما انجام داده‌اید؟ انتظار از روحانیت اسلام آن است که در ابلاغ رسالت‌های الهی که بر دوش او قرار دارد، از خدا بترسد و از زورگویان و دروغ‌زنان و متجاوزان، از تهدیدها و تضییق‌ها و از هیچ چیز دیگری جز خدا نترسد. در این روزگار، کدام رسالت الهی سنگین‌تر از آن است که به صریح‌ترین لهجه، اسلام را از فجایعی که رخ داده است و رخ می‌دهد، تبرئه کنیم؟ این رسالتی است که انجام آن جز از روحانیت متعهد بر نمی‌آید، و اگر در انجام آن کوتاهی شود، نخستین گروهی که از بابت آن ملامت خواهند شد، آنان خواهند بود.
عجبا اگر کسانی به جای پرداختن به این مسئولیت تاریخی، به راحتی بر روی آنچه انجام گرفته است چشم بپوشند، به صورتی که گویی انجام آن اعمال ناشایست بخشی از وظایف نیروهای امنیتی بوده است، و تنها گناه نابخشودنی و سزاوار واکنش آگاه کردن مردم از این فجایع است.
اینجانب به سهم خویش از شجاعت و تعهد شما تشکر می‌کنم و امیدوارم تلاش‌های شما با همصدایی دیگر استوانه‌‌های روحانیت مبارز تقویت شود.
برادر شمامیر حسین موسوی27/5/