چهارشنبه



اعتراض عباس کیارستمی به بازداشت جعفر پناهی
عباس کیارستمی، فیلمساز ایرانی، در واکنش به بازداشت جعفر پناهی و محمد رسول اف در نامه سرگشاده اینوشته است که "مسئولیت وخیم و بازتاب عواقب زشت و غیر فرهنگی جهانی" این بازداشت ها "متوجه مدیریت سوء و سیاست های غلط وزارت ارشاد در این سال هاست."
او در این نامه که اصل آن را در اختیار روزنامه نیویورک تایمز قرار داده نوشته است: "جعفر پناهی و محمد رسول اف دو فیلم ساز سینمای مستقل ایران هستند. سینمایی که در ربع قرن حاضر به عنوان مهمترین عامل فرهنگی نام این کشور را در جهان پر آوازه کرده است. آنان به کلیت فرهنگ جهان تعلق دارند. آنان بخشی از فرهنگ سینمای بین الملی هستند."
کارگردان فیلم های کلوزآپ و زیر درختان زیتون نوشته است:" من شاید مدافع شیوه های تند و جنجالی جعفر پناهی نباشم اما می دانم آنچه او را به این بند انداخته نه یک انتخاب که یک اجبار ناگزیر بوده است."
آقای کیارستمی با اشاره به وضعیت فعلی پناهی می نویسد: "جعفر پناهی و دیگران سالهاست می کوشند تا از نهاد های رسمی و دولتی یاری بجویند و راه های رفته و شکست خورده را بارها می آزمایند و هم چنان به در بسته می خورند. او سالهاست به امید نمایش عمومی فیلم هایش و به امید همراهی و مساعدت قانونی نهادهای مسول سینما در ایران به دنبال یافتن راه حل هایی است. او هنوز باور دارد به خاطر اعتباری که فیلم هایش برای کشورش به ارمغان آورده است، می تواند راه حل های قانونی بطلبد."

هیچ نظری موجود نیست: