چهارشنبه


چهارشنبه، 19 اسفند ماه 1388 برابر با 2010 Wednesday 10 March
روزنامه روسی: آمریکا به رژیم تهران حمله خواهد کرد
خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 19 اسفند ماه
روزنامه روسی "وزگلیاد" روز چهارشنبه می نویسد: اگر تحریمات پیشنهاد جامعه بین الملل مانع بلندپروازی های جمهوری اسلامی ایران نشوند، آمریکا و اسرائیل به ایران حمله خواهند کرد. برای اولین بار "گابریلا شالف" سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد درباره آماده سازی عملیات نظامی علیه تهران علناً صحبت کرد. برخی کشورها چنین ظنی دارند که اکنون آمریکا می خواهد هر بهانه ای پیدا کند تا با توسل به زور با ایران تسویه حساب کند.
این روزنامه می نویسد: اسرائیل برای اولین بار بر آمادگی ارتش خود و آمریکا برای آغاز جنگ با ایران تایید کرد. پیشتر چنین سوءظنی به کرات دیده می شد و از جمله برنامه واشنگتن برای استقرار مجموعه های موشکی ضدهوایی "پاتریوت" در کشورهای حاشیه خلیج فارس - قطر، بحرین، کویت و امارات متحده عربی - گویای آماده سازی عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.
مولف ادامه می دهد: "کنستانتین سیفکوف" معاون رئیس آکادمی مشکلات ژئوپلیتیک در این رابطه به "وزگلیاد" گفت: "با احتساب لزوم افزایش ذخایر مواد و تجهیزات در منطقه، آمریکا می تواند 6-8 ماه دیگر به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند". تهران نیز سوءظن خود را پنهان نمی کند: اواسط ماه فوریه "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران آشکارا آماده سازی جنگی جدید توسط اسرائیل را اعلام کرد و گفت: طبق اطلاعاتی که ما در دست داریم آنها (اسرائیل) قصد دارند جنگ را بهار یا تابستان آغاز کنند، هرچند که تصمیم آنها نهایی نیست. اما اگر رژیم زورگو باری دیگر سعی در اتخاذ چنین گامی داشته باشد، مقاومت و دولت های منطقه ای به این پایان خواهند داد.
مولف ادامه می دهد: مقامات اسرائیل در آن زمان اتهام را رد کردند، اما روز سه شنبه "گابریلا شالف" نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد تاکید کرد که این دولت به همراه آمریکا حقیقتاً آماده حمله نظامی می شود. به گفته خانم شالف، فرصت اعطا شده به ایران برای صرفنظر کردن از برنامه هسته ای خود به پایان می رسد، از این رو جامعه جهانی گزینه های زیادی برای انتخاب ندارد: یا باید به تهران اجازه دهد که سلاح هسته ای بسازد، و یا تاسیسات هسته ای ایران باید مورد حمله قرار گیرند. این دیپلمات ابراز یقین کرد: "اگر تلاش برای ایجاد جبهه متحد طرفداران تحریم موفقیت آمیز نباشد، نیروهای دیگری که خارج از چارچوب سازمان ملل متحد عمل می کنند باید از بلندپروازی هسته ای ایران جلوگیری کنند".

هیچ نظری موجود نیست: