دوشنبه

روزنامه گاردين چاپ انگلستان در باره اعتراضات شبانه مردم و سردادن شعار بر روی پشت بام منازل نوشت، مردم ایران خشمگین اند. سی سال است كه فشارهاى سياسى، اجتماعى و اقتصادى سنگینی بر آنها وارد آمده است. آنها حتى حق انتخاب لباس هم نداشته اند. بسيارى از آنان دو شيفت در روز كار مى كنند تا بتوانند مختصرهزينه اى براى خانواده خود تامين كنند. از اين ‌رو اينكه مردم اكنون در خيابانها دست به اعتراض مى زنند، امرغافلگيركننده ای نيست. برخی نیز شبها از روى پشت بام شعار الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور سر می دهند. اينها همان عباراتى است كه در شبهاى انقلاب در زمان شاه تكرار مى شد.
تکبیرگويی شبانه، طرح داريوش همايون بود
ایرنا: حجت الاسلام روح الله حسينيان گفت: داريوش همايون وزير اطلاعات و جهانگردي رژيم شاه دو سال پيش طرحي داده بود که براي مقابله با انقلاب اسلامي از شيوه خود انقلاب استفاده شود و آن اينکه در ساعات به خصوصي در شب شعار تکبير سرداده شود و اکنون اين شعار از زبان داخلي ها به عنوان راهکار ارائه مي شود.
حسينيان در جمع هاديان سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به سير تاريخي همگرايي جريان فتنه گر داخلي و خارجي گفت: نزديک به دو سال پيش بين نيروهاي سياسي خارج کشور و رجعت طلبان داخل کشور اتحادي بوجود آمد که نشان مي داد جمهوري اسلامي در حال طي کردن يک فتنه بزرگ است.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: شعارها، فشارها و راهکارهايي که از دو سال پيش هماهنگي شده بود در اين انتخابات آشکار شد؛ داريوش همايون وزير اطلاعات و جهانگردي رژيم شاه دو سال پيش طرحي داده بود که براي مقابله با انقلاب اسلامي از شيوه خود انقلاب استفاده شود و آن اينکه در ساعات به خصوصي در شب شعار تکبير سرداده شود و اکنون اين شعار از زبان داخلي ها به عنوان راهکار ارائه مي شود.
وي گفت: اين فتنه اي که بوجود آمد صف آرايي ها و رويارويي ها را تغيير داد و بسياري در اين وقايع هويت خود را نشان دادند و با کساني در يک جبهه قرار گرفتند که پيش از آن در مقابل هم بودند.

هیچ نظری موجود نیست: