جمعه


آدينه، 29 مرداد ماه 1389 برابر با 2010 Friday 20 August
دادنامه زندانیان سیاسی علیه دستگاه تفتیش ولایت فقیه
جعفر پویه
در حالی که چندین روز از پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان اوین می گذرد، روز سه شنبه خبر رسید که 12 نفر از آنان به بند عمومی منتقل شدند. اما با همه این احوال، خانواده های این زندانیان می گویند که هیچ خبری از عزیزانشان ندارند و دستگاه داغ و درفش علی خامنه ای اجازه ملاقات به آنان را نمی دهد. این در صورتی است که عباس جعفری دولت آبادی، دادستان و سردژخیم دستگاهی قضایی رژیم ولایت فقیه بارها خطاب به زندانیان سیاسی گفته است که آنها برای آزادی یا مرخصی باید اظهار ندامت کنند.
در پاسخ به این یاوه های بی شرمانه و پیشنهاد دستگاه تواب سازی و تفتیش عقاید خامنه ای، شماری از زندانیان اسیر در زندان رجایی شهر کرج با انتشار نامه سرگشاده ای، سعی به پاسخگویی به او کرده اند. این زندانیان در ابتدای نامه شان خطاب به جعفری دولت آبادی می نویسند: "جناب آقای جعفری دولت آبادی، هر چه اندیشیدیم کمتر فهمیدیم که چرا باید اظهار ندامت کنیم و بابت چه چیزی؟ لطفا بفرمایید از چه اظهار ندامت کنیم؟"
آنها در ادامه از سردژخیم خامنه ای می پرسند: "از به خاک و خون کشیده شدن مردان و زنان بی دفاع و بی پناه حق طلب در خیابانها توسط ماموران تا بن دندان مسلح؟ از عزادار کردن مادران و پدران سالخورده یا همسران و فرزندان سهرابها، کامرانها، نداها، روح الامینیها و صدها جوان رعنای دیگر کشور عزیزمان؟ و یا از دفن شبانه شهدای ملت ایران در گورهای بی نام و نشان در قطعه 302 بهشت زهرا؟"
همچنین ادامه می دهند: "به راستی بايد از چه چيز، کدام جنايت اظهار ندامت کنيم؟ از ضرب و جرحها، هتاکیها، فحاشیها و تهدیدهای ناموسی ماموران نظامی و انتظامی و امنیتی نسبت به متهمان چشم و دست بسته؟ از جوانان آویخته از پا در شکنجه ها؟ و یا آنان که سرشان را در سینک توالتها فرو می کردند تا اعتراف دروغین کنند؟"
و اینگونه زندانیان دربند، دادستان و سردژخیم دستگاه داغ و درفش رژیم ولایت فقیه را در برابر پرسشی اساسی قرار می دهند. آنان می نویسند آن کسی که باید اظهار ندامت کند حکومت و رووسایش هستند که آمران "شکنجه های جسمی، جنسی و روانی جوانان اين مرز و بوم در بازداشتگاه های قانونی و غير قانونی و پيدا و پنهان ... شکنجه گاه های کهريزک و بندهای ۲۰۹، ۲ الف و ۲۴۰ " می باشند.
هرچند حرفها و سخنان زندانیان حکم میخ آهنینی دارد که در سنگ دستگاه تفتیش عقاید ولایت فقیه فرو نمی رود اما همچون دادنامه ای علیه این دستگاه ستمگر و بی وجدان به گوش مردم خواهد رسید و بار دیگر تکرار می کند که هرچند مبارزه مردم ایران با رژیم ولایت فقیه فراز و فرود دارد اما اعمال ددمنشانه دژخیمان چیزی نیست که از حافظه مردم پاک شود. جرایم غیر انسانی ای که آنان باید به دلیل ارتکاب شان، در دادگاهی عادلانه و مردمی پاسخگو باشند.

هیچ نظری موجود نیست: