دوشنبه



بازداشت 'اهانت کنندگان به رهبر سابق و کنونی جمهوری اسلامی'

دولت آبادی: به اهانت کنندگان به امام و مسئولان ارشد نظام اغماضی نخواهد شد
دادستان تهران از بازداشت تعداد نامعلومی به اتهام اهانت به رهبران سابق و فعلی جمهوری اسلامی خبر داده است.
روز دوشنبه، 14 دسامبر (23 آذر)، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، گفت که "تعدادی از اهانت کنندگان" به آیت الله روح الله خمینی و آیت الله علی خامنه ای بازداشت شده اند و ضابطان قضایی در حال تکمیل پرونده آنان برای ارسال به دادگاه هستند.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - آقای دولت آبادی از افشای شمار بازداشت شدگان اجتناب کرد و گفت که از آنجا که تحقیقات از این افراد ادامه دارد، تعداد متهمان پس از صدور کیفرخواست اعلام خواهد شد.
وی در عین حال افزود که اتهام بازداشت شدگان محرز است و آنان به این اتهام اقرار کرده اند.
دادستان تهران با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضائیه در این مورد گفت که پس از واکنش "مردم و علما" به توهین به آیت الله خمینی، به ماموران پیگیری این ماجرا دستور موکد داده شد تا مرتکبان این اقدام را شناسایی و بازداشت کنند.
صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، گفته بود که دادستانی تهران پرونده ای را برای تعقیب اهانت کنندگان به آیت الله خمینی تشکیل داده و ابراز امیدواری کرده بود که این پرونده هرچه زودتر به جریان افتد.
آقای دولت آبادی گفت که به ماموران دستور داده شده تا تمام کسانی را که اهانت کرده اند شناسایی شوند و از مردم خواست که اگر اطلاعاتی مانند فیلم و عکس دارند که بتواند به کشف سرنخ هایی در مورد اهانت کنندگان کمک کند به دادستانی اعلام دارند.
دادستان تهران افزود که مردم مطمئن باشند نسبت به کسانی که به حضرت امام و مسئولان ارشد نظام اهانت کرده اند هیچ اغماضی نخواهد شد.
وی وعده داد که دستگاه قضایی با سرعت و قاطعیت "اهانت کنندگان را به سزای اعمالشان خواهد رساند" و افزود که "تجربه انقلاب ثابت کرده است که هرکس در برابر امام ایستاده نابود شده است" و ابوالحسن بنی صدر، نخستین رئیس جمهوری ایران، و سازمان مجاهدین خلق را به عنوان نمونه ذکر کرد.
آقای دولت آبادی در اشاره تلویحی به تظاهرات مخالفان دولت و شعارهای مردم گفت "یک انقلاب الهی با چهار تا حرف و تعرض از بین نمی رود و فرزندان امام محکم ایستاده اند و مبارزه می کنند."
به گفته دادستان تهران، یکی از متهمان به اهانت به آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای "در همان روز بازداشت شد که اکنون در زندان است و قرار است این پرونده به سرعت تکمیل و به دادگاه ارسال شود" که منظور او ظاهرا بازداشت این فرد در روز 16 آذر است هر چند آقای دولت آبادی مشخص نکرد که اتهام این فرد توهین به آیت الله خمینی بوده است یا رهبر کنونی جمهوری اسلامی.
وی در مورد اینکه چند نفر در پاره کردن عکس آیت الله خمینی دست داشته اند هم توضیح بیشتری نداد اما به گفته خبرگزاری ایلنا، وی تنها بازداشت یک نفر در ارتباط با اهانت به تصویر رهبر سابق جمهوری اسلامی را تایید کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: