دوشنبه


دوشنبه، 23 آذر ماه 1388 برابر با 2009 Monday 14 December
موسوی: به خشونت خاتمه دهید؛ اعتراضات ادامه می یابد
به گزارش سایت جنبش راه سبز، نمایندگان جمعی از احزاب و تشکل¬ های اصلاح طلب استان فارس با موسوی دیدار کردند. موسوی در این دیدار با اشاره به حوادث بعد از انتخابات، گفت: مردم در فردای انتخابات، یک مطالبه مشخص داشتند که می گفتند «رأی من کو؟». همه تلاش کرده بودیم تا این اعتماد در مردم به وجود آید که رأیشان اثر دارد، اما پس از اعلام نتایج انتخابات، تعداد بسیار زیادی از آنان دچار ابهام و سؤال شده بودند. اما به جای اینکه به این ابهام و سؤال پاسخ داده شود، برخورد کردیم، زندانی کردیم و به همین دلیل، نارضایی از بین نرفت و مهار نشد.
موسوی ادامه داد: مردم حق دارند سؤال کنند و این حق باید برآورده گردد، نه این که با قوه قهریه با آن برخورد شود. امروز اگر مطالبات آنها افزایش یافته است، به دلیل برخورد نامناسب با آن سؤال است. اگر صدا و سیمای خوبی داشتیم، اگر به سؤال های مردم پاسخ داده می شد و با آنان به طور خشن برخورد نمی شد، امروز شاهد برخی حرکات ساختارشکنانه نبودیم.
وی با اشاره به حوادث روز دانشجو اظهار داشت: نیروهای غیر دانشگاهی را با چوب و چماق وارد دانشگاه می کنند و در رسانه خودشان آنها را دانشجو می نامند و بعد می گویند دانشجویان به هم گاز اشکاور پرتاب کردند! معنای این کار جز فریب مردم چیزی نیست. گاز اشکاور در دست دانشجو چه می کند؟ دانشجویان ما حتی کارد میوه هم در جیب خود نمی گذارند تا مبادا کسی متهمشان کند. حداقل صداقت داشته باشند و بگویند برای مهار و کنترل اعتراضات از بیرون نیرو وارد کردیم.
موسوی با تأکید بر این که اعتراضات مردمی پس از انتخابات همگی مسالمت آمیز بوده است، یاد آور شد: از این پس نیز همه اعتراضات و مطالبات باید از راه های مسالمت آمیز پیگیری شود.

هیچ نظری موجود نیست: