چهارشنبه



پاسخ عربستان به اظهارات خامنه‌ای و احمدی‌نژاد

روزنامه الوطن، پاسخ وزیر حج عربستان به مقامات ایران را تیتر اول شماره روز چهارشنبه خود کرده است
وزیر حج عربستان سعودی در واکنش به اظهارات اخیر مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، از آنها خواسته است که حج را سیاسی نکنند.
روزنامه الوطن، چاپ عربستان سعودی در شماره روز چهارشنبه ۶ آبان (۲۸ اکتبر) خود به نقل از فؤاد عبدالسلام الفارسی، وزیر حج عربستان نوشته است که ایران "نباید از مراسم حج برای اغراض سیاسی و اهداف خود استفاده کند".
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه ۴ آبان در دیدارهای جداگانه ای با دست اندرکاران حج، نسبت به بدرفتاری با زائران ایرانی و شیعه در عربستان سعودی هشدار داده بودند.
آقای خامنه ای گفته بود که عده ای که "معلوم نیست مال کجا هستند" به مقدسات شیعیان توهین می کنند و به "نوامیس" زائران شیعه و ایرانی "تعرض و جسارت" می کنند و مأموران انتظامی سعودی هم یا تماشا می کنند و یا به نفع آزار دهندگان وارد عمل می شوند.
او گفته بود: "دولت سعودی وظیفه دارد که نگذارد زائر خانه خدا و مرقد مقدس پیامبر و ائمه مورد تعرض قرار بگیرد".
آقای احمدی نژاد هم گفته بود: "اگر برای زائران ایران محدودیت ایجاد شود و عزت و منزلت ایرانیان به ویژه در عمره رعایت نشود، جمهوری اسلامی ایران تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد".
اکنون وزیر حج عربستان سعودی می گوید که مقامات کشورش تمام تلاش خود را برای فراهم آوردن تسهیلات لازم برای همه حجاجی که از بیش از ۸۵ کشور به عربستان سفر می کنند، به کار می گیرند.

هیچ نظری موجود نیست: