چهارشنبه



تجمع خانواده های زندانیان سیاسی؛ حکم حبس برای یکی از متهمان

اتهامات سهراب پور در یکی از محاکمات دستجمعی قرائت شد
برای یکی از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات حکم حبس قطعی صادر شده و خانواده های تعدادی از زندانیان تجمع اعتراضی برگزار می کنند.
روز چهارشنبه، 28 اکتبر (6 آبان،، خبرگزاری فارس به نقل از علیرضا جعفریان، وکیل مدافع ایمان سهراب پور، از متهمان پرونده اعتراضات به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، گزارش کرد که دادگاه برای موکل او حکم سه سال حبس قطعی صادر کرده است.
آقای جعفریان افزوده است که طبق قانون، آقای سهراب پور می تواند ظرف بیست روز نسبت به حکم صادره اعتراض کند و افزوده است که نسبت به این حکم اعتراض خواهد کرد.
وکیل مدافع ایمان سهراب پور گفته است که اتهامات موکل او شامل اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام حکومتی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، ایجاد شبهه جعل در نتیجه انتخابات، سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مراجع رسمی کشور، اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیرمتعارف، ایجاد ترس و وحشت در جامعه، پخش سی دی و اعلامیه تحریک آمیز بین تجمع کنندگان و اغتشاشگران بوده است.
خبرگزاری فارس توضیح نداده است که آیا رسیدگی به پرونده آقای سهراب پور در دادگاه بدوی خاتمه یافته و دادگاه تمامی اتهامات فوق را محرز دانسته است یا نه.
ایمان سهراب پور در سومین محاکمه دستجمعی بازداشت شدگان وقایع بعد از انتخابات، که از تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی پخش شد، حضور داشت.
در دادخواست دادستان ایمان سهراب پور متهم شده بود که با حضور در محلهاي اغتشاش، اقدام به پخش ي دي و اعلاميه هاي تحريك آميز بين مردم كرده است.
ظاهرا آقای سهراب پور در جریان تظاهرات اعتراضی نسبت به نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بازداشت شد و زندانی شد.
اواسط شهریور ماه، به نقل از محمد مصطفایی، وکیل دادگستری، گزارش شد که اگرچه وکالت ایمان سهراب پور و تعداد دیگری از بازداشت شدگان وقایع بعد از انتخابات را قبول کرده، اما به موکلان خود دسترسی ندارد و مانند خانواده این افراد، از شرایط بازداشت، نوع و ماهیت اتهام موکلان خود اطلاعی ندارد.
تجمع خانواده های زندانیان
خانواده شماری از کسانی که به اتهام ارتباط با اعتراضات نسبت به نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در زندان به سر می برند گفته اند روز چهارشنبه، 28 اکتبر (6 آبان)، در برابر ساختمان دادستانی تهران، واقع در خیابان پانزده خرداد، تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.
تجمع کنندگان در اطلاعیه ای که با امضای "خانواده های زندانیان سیاسی" منتشر کرده اند گفته اند که هدف از این تجمع اعتراض به طولانی شدن مدت بازداشت و کندی روند رسیدگی به پرونده های بستگان آنان و بحرانی کردن قضای کشور توسط دولت است.
این خانواده ها همچنین حمله ماموران دولتی به مراسم دعای کمیل در پنجشنبه هفته گذشته و بازداشت تعدادی از شرکت کنندگان در این مراسم را تقبیح کرده اند.
آنان هشدار داده اند که تجمع مسالمت آمیز اولین گام اعتراضی است و در صورتیکه به خواست آنان توجهی نشود، در مراحل بعدی اقداماتی مانند تحصن، اعتصاب غذای دستجمعی و شکایت به نهادهای و مراجع قانونی و حقوق بشری بین المللی را مورد توجه قرار خواهند داد.
خانواده زندانیان سیاسی روز سه شنبه با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به روحانیون و مراجع تقلید، بروز و تشدید بحران پس از انتخابات را به "فتنه انگیزی ها و آشوب طلبی های جریان تندرو موجود در جناح اصولگرا" نسبت دادند.
در این نامه آمده است که بستگان زندانی این خانواده ها بیش از چهار ماه است که در بازداشت به سر می برند و اعضای خانواده هایشان اطلاعی از نحوه رسیدگی به اتهامات آنان ندارند.
صادر کنندگان این نامه سرگشاده ضمن تاکید بر عزم خود به برگزاری تجمع و در صورت لزوم، اقدامات دیگری پس از آن، نسبت به آنچه که انحراف جمهوری اسلامی از اهداف اولیه آن خوانده اند ابراز تاسف کرده اند.
خانواده های برخی از بازداشت شدگان معترض به نتیجه انتخابات در هفته های اخیر در مواردی در برابر زندان اوین اجتماع کرده اند اما ظاهرا اقدام آنان نتیجه ای نداشته است.
اخبار مربوط به تجمع برنامه ریزی شده برای روز چهارشنبه به طور وسیع در سایت های اینترنتی مختلف منعکس شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: