دوشنبه


5 سال زندان برای دو تن از اصلاح طلبان و صدور حکم تاجبخش
ایرنا: وکيل هدايت اله آقايي عضو حزب کارگزاران سازندگي و يکي از متهمان پرونده حوادث پس از انتخابات اعلام کرد که موکلش به پنج سال حبس قطعي محکوم شده است.
"عليرضا جعفريان" اظهار داشت: روز گذشته حکم محکوميت موکلم به من ابلاغ شد که در مدت قانوني به حکم صادره اعتراض خواهم کرد.
وي تصريح کرد: موکلم در ارتباط با چهار اتهام "اخلال در نظم عمومي از طريق بلوا و آشوب،‌ تحريک و تشويق مردم به شورش و اغتشاش، فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران از طريق شرکت در تجمعات غير قانوني، ايجاد شبهه جعل و تقلب در نتيجه انتخابات و سلب اعتماد عمومي نسبت به حاکميت مراجع رسمي کشور و اقدام عليه امنيت کشور از طريق اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت عمومي" به پنج سال حبس قطعي محکوم شده است.
وکيل آقايي گفت: در مورد ساير اتهامات يعني توهين و هتک حرمت به مسوولان نظام، پرداخت رشوه و تحصيل مال نامشروع، پرونده موکلم مفتوح است.
جعفريان درباره موکل ديگرش "موسي شاه کرمي" نيز گفت: وي نيز به 27 ماه حبس محکوم شده است.
وکيل شهاب الدين طباطبايي، عضو حزب مشارکت و يکي ديگر از متهمان پرونده حوادث پس از انتخابات نيز اعلام کرد که حکم محکوميت موکلش به وي ابلاغ شده و در مدت قانوني به حکم صادره اعتراض خواهم کرد.
"فرزام اردلان" در گفت و گو با ايرنا درباره حکم صادره اظهار نظري نکرد.
وکيل طباطبايي همچنين از ارايه درخواست تبديل قرار بازداشت موکلش به قرار وثيقه به قاضي پرونده خبر داد.
برخي منابع آگاه همچنين اعلام کردند که حکم "يحيي کيان تاجبخش " يکي ديگر از متهمان پرونده حوادث پس از انتخابات نيز صادر شده است.
اين احکام که بدوي است از سوي قاضي صلواتي، رييس شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران صادر شده و تاکنون مقامات قضايي در اين باره اظهار نظر رسمي نکرده اند.
شهاب طباطبایی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد
ایلنا: رییس ستاد 88 (حامیان جوان موسوی و خاتمی) از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به 5 سال حبس تعزیری محكوم شد.
فرزام اردلان وكیل سیدشهاب الدین طباطبایی با اعلام این مطلب افزود:‌«روز گذشته حكم محكومیت موكلم به بنده ابلاغ شد و اینجانب در مدت قانونی به حكم صادره اعتراض خواهم كرد.»
وكیل طباطبایی همچنین از ارائه درخواست تبدیل قرار بازداشت شهاب طباطبایی به قرار وثیقه به قاضی پرونده خبر داد. همچنین یكی از نزدیكان شهاب طباطبایی اعلام كرد كه شهاب طباطبایی به 5 سال حبس تعزیری محكوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست: