شنبه


شنبه، 9 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Saturday 31 October
احمدی نژاد از شاگردان حقيقی نواب صفوی است
همسر نواب صفوي گفت : احمدی نژاد از شاگردان حقيقی نواب صفوی (بنیان‌گذار تروریستهای اسلامی) است
ایرنا: همسر شهيد نواب صفوي در حاشيه ديدار چهره به چهره با رييس جمهوري، در پاسخ به پرسشي مبني بر جهت‌گيري‌هاي احمدي نژاد براي برپايي عدالت گفت: من صد درصد با اين موضوع موافق هستم. وي که متولد 1307 است شجاعت احمدي نژاد را مثال زدني دانست و گفت: احمدي نژاد يک تنه در مقابل برخي قدرت‌ها و آمريکا و اسرائيل ايستاده است ولو اين که برخي چيز ديگري بگويند. همسر شهيد نواب صفوي که در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: از نزديکان آقاي احمدي نژاد شنيده‌ام که وي ساده زيست است و بسيار ساده زندگي مي‌کند. همسر شهيد نواب صفوي سپس با نقل قول از يکي از ايراني‌هاي ساکن آمريکا افزود: وي در تماس تلفني به من گفت که عاشق احمدي نژاد هستم. کساني بودند که با آنها سازش کردند اما احمدي نژاد با آنها مخالفت کرد و ديديم انرژي هسته‌اي به کجا رسيد. اين بانوي بزرگ انقلاب گفت: اين فرد ممکن است نماز نخواند اما خوشحال است که ما رييس جمهوري مانند احمدي نژاد داريم. وي ساير ويژگي‌ها و روحيات احمدي نژاد را نيز قابل تحسين خواند و گفت: وي انساني است که بدون توجه به زرق و برق و ظواهر زندگي مي‌کند. همسر شهيد نواب صفوي ايستادگي احمدي نژاد در مقابل قدرت‌ها را قابل تحسين دانست و گفت: چنين روحيه و شجاعتي بسيار مهم است. همسر شهيد نواب صفوي گفت: هر کس به دين و ملت خدمت کند معزز است و هرکس خدمت نکند اينگونه نيست. وي با بيان اين که در جامعه، اديان، عقايد و افکار متعددي وجود دارد گفت: مردم در جامعه نظرات مختلفي دارند و عده‌اي مخالف و عده‌اي موافق هستند. وي در پاسخ به پرسشي در خصوص حوادث پس از انتخابات خاطر نشان کرد: حضرت علي (ع) 4 انگشت خود را بين چشم و گوش خود گذاشتند و گفتند فاصله بين حق و باطل 4 انگشت است. وي گفت: مطمئنا کسي که رييس جمهور مي‌شود نمي‌خواهد مملکت را خراب کند و مردم را بزنند و بکشند. همسر شهيد نواب صفوي گفت: دست‌هاي مرموز اجانب در کشور رسوخ کرده و البته اين موضوع از گذشته نيز وجود داشته است. وي گفت: جامعه مانند يک خانواده است که عقايل و نظرات مختلف دارند و نمي‌توان توقع داشت همه يک نظر داشته باشند. همسر شهيد نواب صفوي گفت: ما از هرکس که خلاف حق رفتار کند ناراضي هستيم. وي سپس با توصيف شهيد نواب صفوي گفت: شهيد نواب صفوي مکتب انسان ساز داشت و ديدگاهش وسيع و شامل جهان بيني بود. همسر شهيد نواب صفوي در خصوص انگيزه خود براي ديدار با احمدي نژاد گفت که افراد مستمند و نيازمند زيادي به من مراجعه مي‌کنند و در ديدار با رييس جمهوري درخواست مي‌کنم که امکانات پاسخگويي به اين نيازها و حل و فصل مشکلات مراجعان را در اختيار من قرار دهند. حجت الاسلام سيد محمد باقر فاضل رضوي نيز که همراه همسر شهيد نواب صفوي بود، گفت: ملت ايران ملتي بزرگ و صاحب انديشه است و براي اختلاف نظر درگير نمي‌شوند. وي افزود: مردم ايران درگيري فکري خود را با کلام دنبال مي‌کنند و درگيري‌هاي فيزيکي که رخ داد کار اين مردم نيست و دست‌هاي ديگري در کار بوده است.

ElBaradei project failure; regime appropriate partner for negotiations is not Patrick Klavsvn Deputy Director Speaking at the Washington Research Institute Johns Hopkins University with the plan to fail to resolve the nuclear crisis ElBaradei told the Islamic Republic, Tehran regime is never to negotiate an appropriate partner. The regime Tehran and a skilled liar and lack of domestic legitimacy that is trying to know the global credit obtained. The Middle East expert, said Tehran regime more than anything else concerned about their continued survival and fear of the opposition is. He said Tehran regime has engaged in terrorist activities that deep puppet of its homes to create instability in the region and the persecution of their people gives. The Middle East expert in response to the Tehran regime that question, what should we? That this regime is never to negotiate an appropriate partner and each scenario may be considered a nuclear threat and ignore it surely also the ability to lead weapons. He added that, from now all military option is considered

شنبه، 9 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Saturday 31 October
13 آبان؛ خط و نشان کشیدن مقام قضايی برای جوانان
ایرنا: معاون اول قوه قضاييه گفت، اغتشاشگران بدانند ايجاد ناامني هزينه سنگيني دارد
حجت الاسلام و المسلمين "ابراهيم رييسي" در گفتگو با ایرنا گفت : متاسفانه بعد از انتخابات عده اي موضوع بسيار بسيار نامناسب غلط و دروغ تقلب را مطرح کردند و خواستند از اين طريق در دل مردم ترديد و در اذهان آنها تشويش ايجاد کنند و اين حضور را زير سووال ببرنند.
وی افزود: دشمنان فتنه گر ما هم بر اين خواسته ناحق سوار شدند و توسط عده اي نا امني ها و مسائل مربوط به هتک حرمت ها صورت گرفت که زيبنده نظام اسلامي نيست.
معاون اول قوه قضاييه بيان کرد: ما ترديد نداريم که افرادي که ايجاد ترديد کردند به ناحق و به ناروا موضوع تقلب را مطرح کردند که بايد ضمن استغفار، از محضر خدا و مردم در برابر اين جرمي که مرتکب شدند، عذرخواهي کنند.
وي با اشاره به اينکه مردم شاهد پيگيري و برخورد با افرادي که اغتشاش يا ايجاد نا امني کردند، کسب و زندگي مردم را مختل کردند، بانک ها را آتش زدند و اقداماتي ديگر بودند، تاکيد کرد: افراد و عناصري از آنها دستگير شدند و دستگاه قضايي وظيفه دارد نسبت به اغتشاشگران و افرادي که در بين مردم ايجاد ناامني کردند آنها را تعقيب کند و مورد تحقيق و بازجويي قرار دهد و از طريق قانون آنها را به دادگاه بسپارد تا دادگاه آنها را کيفر کند.
حجت الاسلام رييسي خاطرنشان کرد: دستگيري هايي که در ابتدا صورت گرفته بسيار زياد بود، اما تعدادي که منجر به تشکيل پرونده شده در دادسرا براي آنها کيفر خواست صادر و به دادگاه ارسال شده تا کنون بيش از 50 حکم است.
وي تاکيد کرد: مقام معظم رهبري روز جمعه پس از انتخابات در خطبه هاي نماز جمعه اتمام حجت فرمودند و آن هايي که صحبت هاي ايشان را فصل الخطاب دانستند کار ارزشمندي انجام دادند که ديدگاه "آقا" براي همه دينداران اين انقلاب فصل الخطاب است.
معاون اول قوه قضاييه هشدر داد : اغتشاشگران باید بدانند ايجاد ناامني هزينه سنگيني برای آنها دارد.

Continuing efforts to save teenager sentenced to death human rights activists for the second time the presence of the victim's home Khanvdh for obtaining consent and rescue efforts were sentenced to juvenile. The efforts of the Child Rights Unit Human Rights Activists in Iran yesterday, dated 7 November a number of peace activists, lawyers and Parent presence at home of late, but God of Abraham Gvdrzvnd Pyrmrdvnd Chegini Chegini teenage plaintiffs that now in prison under sentence to take over efforts to obtain consent and rescue teenager continued. regardless of Parent verbal problems tail is still a legal consent to cancellation announced the juvenile death penalty are not, and hence this unit's efforts in this regard will continue, and also with other activists in this field will be welcomed. It is a reminder first meeting earlier on Friday 19 Aug. with the presence of Imam and members of City Council Loshan victim's family home was held. But God Pyrmrdvnd Chegini by a juvenile in conflict with the 82 shot by Abraham Gvdrzvnd Chegini knife was killed. During this conflict, both aged 17. Convention on the Rights of the Child Article 37 allows the death penalty and long-term imprisonment for children before the end of eighteen years of age is prohibited. In addition, in paragraph 6, Article 5 International Covenant on Civil and Political Rights expressly death for children under 18 is banned. But now Ibrahim Gvdrzvnd Chegini file is Astyzan stage after President Astyzan judiciary, if not tail Parent satisfaction, self-judgment retribution he will be executed

پنجشنبه، 7 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Thursday 29 October
فیس بوک: دانشجویی که از خامنه ای انتقاد کرد مفقود شد
گزارشی از فیس بوک: محمود وحیدنیا دانشجوی ریاضی دانشگاه شریف و برنده المپیاد جهانی ریاضی" پس از بیان انتقادات صریح از رهبری در جلسه روز گذشته ی وی با دانشجویان، مفقود شده است. در خصوص وضعیت این دانشجوی شجاع اطلاع رسانی کنیم
من توی جلسه همایش ملی نخبگان دیروز و دیدار با خامنه ای شرکت داشتم و اینجا قصد دارم ماوقع را توضیح دهم.
تعدادی برای صحبت کردن از قبل انتخاب شده بودند و حتی صحبتها و متن سخنرانی اونها هماهنگ شده بود .
این افراد یکی یکی رفتند و همان صحبتهای کلیشه ای وخسته کننده همیشگی را (همگی از روی کاغذ واو ننداز) خواندند. در پایان خامنه ای پرسید کس دیگری صحبتی نداره؟ تعدادی دست بلند کردند و یک نفر بلند شد ایستاد که خامنه ای گفت برود صحبت کند. این دانشجو سخنان شدیدا انتقادی را شجاعانه و درکمال خونسردی بر زبان راند. وی خود را دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه شریف معرفی کرد و در ابتدای صحبت گفت که این کسانی که از طرف نخبگان آمدند و از روی کاغذ حرفهایی زدند نماینده تمام نخبگان نبودند و ما آنها را انتخاب نکرده بودیم. این حرف با تشویق شدید و استقبال حضاری که قبل از آن با صحبتهای خواب آور کسل شده بودند همراه شد. سپس وی حرفهای خود را به این شکل ادامه داد( که من سعی می کنم تا جای ممکن عین جملات وی و در غیر این صورت نقل به مضمون بیاورم) :
"حرفهای من در زمینه متفاوتی نسبت به آنچه که دوستان مطرح کردند می باشد و صحبتهای خود را در 3 بخش ارایه می کنم.
1- متاسفانه صداوسیمای ما بازتاب دهنده ی آنچه که درکشور ما میگذرد نیست. آیا به نظر شما صدا وسیما وقایع اخیر را به همان شکلی که در جامعه ما وجود داشت نشان داد ؟ یا خلاف واقع بود؟ درسته که حرفهای من به صورت سوالی هست اما منظور بنده از لحنم کاملا مشخصه . متاسفانه زمانی که رسانه مادرو مهمترین عنصر اطلاع رسانی مردم بدین شکل رفتار میکند انتظاری از دیگر رسانه های خرد نمی رود. صدا وسیما یی که زیر نظر شما کار میکند و رییس آن را شما تعیین می کنید ، دو حالت دارد : یا به دستور شما این گونه عمل میکند و یا نظارتی بر آن ندارید. این سوال مطرح است که در این 30 سال آیا واقعا جامعه ما به سمت اسلامی شدن و اخلاقی بودن پیش رفته؟ اگر ذره ای هم جواب به این سوال منفی باشد باید به عملکرد خود در این 30 سال شک کنیم.
2 - مساله دوم را من با مثالی در یک مقیاس کوچکتر مطرح می کنم. در یک خانواده زمانی که دو برادر با یکدیگر مشکل دارند اگر پدر خانواده با برادر کوچکتر برخورد خشنی کند ، برادر بزرگتر هم به خود این اجازه را می دهد که با برادر کوچکتر رفتار خشونت آمیز داشته باشد. شما که مقام پدری دارید وقتی با مخالفان خود آن گونه برخورد می کنید عوامل پایین تر نیز به طبع آن رفتاری دارند که همه میدانند درزندانها چه گذشت. در مورد وقایع زندانها من به یاد دارم که در یکی از سخنرانی ها فرمودید که با مسببان این گونه وقایع و متخلفان زندانها به شدت برخورد می شود اما.. من خودم در یک تظاهرات سکوت در تاریخ (...) حضور داشتم. اونجا لباس شخصی ها و افراد لباس دار ریختن و همه ما رو زدند.
3- من نمیدانم چرا در این کشور اجازه ابراز هیچ گونه انتقادی در مورد شما داده نمی شود؟ من دراین 5 سالی که روزنامه ها را مطالعه می کنم ندیدم که کسی نقدی به شما وارد کند حتی یک جمله مجلس خبرگان که وظیفه آن نقد و نظارت بر عملکرد رهبری است عملا مشاهده می شود که این کار را انجام نمی دهد. "
دربین صحبتها بسیجی هایی که بین حاضران پخش بودند پارازیت می انداختند و داد میزدن که تمومش کن . وسط صحبتها یک برگ کاغذ به اون دانشجو دادند. اونم رو کرد به خامنه ای و گفت که به من گفتن که وقتت تمومه اما اگر اجازه میدین هنوز صحبت دارم. همین موقع بسیجی ها هم صلوات فرستادن که تمومش کنن .خامنه ای گفت از اول هم وقت تموم بود ولی حالا شما صحبتها تو ادامه بده در پایان صحبتهای وی با تشویق شدید وبسیارطولانی نخبگان همراه شد. بعد خامنه ای شروع کرد به جواب دادن و اظهار ناراحتی کرد که اینجا ما نمیخواستیم از این دست صحبتها مطرح بشه و دوست داشتم که در زمینه مسایل نخبگان و علمی بحث بشه و در جواب به اون دانشجو همون حرفهایی رو زد که توی خبرها دیدیم. یعنی در واقع به خاطر صحبتهای اون دانشجو بود که خامنه ای مجبور شد درباره انتخابات حرف بزنه و ...
وی پاسخ داد کی گفته از ما انتقاد نمی کنن ؟! من خودم گفتم برید کرسی های آزاد اندیشی تو دانشگاهها بزنید. چرا راه ننداختین خودتون؟ برید انتقاد کنید و...
یک بسیجی ذوب در ولایت هم گفت آقا میخوام بیام دست بوسی . خامنه ای هم چفیه اش رو در آورد گذاشت برای اون و فورا از پرده پشت سرش غیبش زد. به نخبگان گفته بودند انتهای مراسم قراره نماز جماعت به امامت آقا برپا بشه ما سرگردون مانده بودیم که حالا چی به چیه و قراره چی بشه... اونا هم گفتن دیگه تمومه ، نمازی در کار نیست خودتون برید بخونید.
در ادامه همایش من دیگه اثری از اون دانشجویی که رفته بود صحبت کرده بود ، در همایش ندیدم.

Amnesty International outrage to recent remarks Khamenei Amnesty International to protest Khamenei's remarks Wednesday and asked that this should speak to the criticism and protest the election results "crime" was. Radio Germany: Wednesday, Ayatollah Khamenei (Persian date 6 Aban / 28 October) meeting of a group of winners of Olympiads and scientific criticism to protest election results Persian date 22 Khordad the "greatest crime" calls. Mr. Khamenei said: "Winning question the principle that election was the biggest crime." Addressed the audience, he said, "because you have eyes to this crime Mybndyd?" Mr. Khamenei said: "This all being pulled hard, people come a company to greatness, a Nsabshkny, one of the world should Rkvdshkny, after a certain number to come and talk without reason, without reason, say the elections tomorrow: Election is a lie! This work is small? This is little crime? "Malcolm Smart, director of Middle East and Africa, Amnesty International said Ayatollah Khamenei in his remarks, criticism, and peaceful and legitimate opposition political trends and dissatisfaction with the" criminal "knows. According to Middle East and Africa Director of Amnesty International, the authorities in dealing with the consequences of presidential elections, also repeated violations of citizens rights continue. According to Amnesty International, Iran's leaders are trying to close the mouth and analytical interpretations to silence them. "A few" or "several million" Ayatollah Khamenei, while protesters election results "a few" and described the independent observers, including some officials of government, millions of them know. According to some analysts and protestors election, Mahmoud Ahmadinejad that if the vote is claimed, many ways to eliminate doubts and closing the mouth protestors there were critics. But before all of the rule of Ayatollah Khamenei in tone to them and refused to doubt their next Aqdamhay widespread manipulation of election results in deeper and broader. Bnabrgzarshhay independent sources, two days after the election, while Mahmoud Ahmadinejad candidate was able to claim victory only about 50 thousand people celebrate their victory Asr Square Tehran collection, the protestors marched in tomorrow

موسوی:مخالفان مردم صحنه را ترک می‌کنند

آقای موسوی مخاطبان خود را فراخوانده که "ساختن فردا را باید از امروز آغاز کنیم"
میرحسین موسوی در آستانه روز 13 آبان، در بیانیه ای نسبت به از دست رفتن "دستاوردهای چهل و پنج سال تاریخ معاصر" هشدار داده و مخاطبان را به "ساختن فردا" فراخوانده است.
آقای موسوی در بیانیه چهاردهم خود پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری سه حادثه ای که وقوع آن در روز سیزدهم آبان باعث ماندگاری این روز در تاریخ شده و ادامه حرکت مخالفان را "نشان از ریشه های انقلابی" جامعه ایران دانسته و اعلام کرده که "به اتکای همین ریشه هاست که سبز شده ایم."
سه رویداد در 13 آبان در سالهای مختلف روی داده است، در 13 آبان 1342 آیت الله خمینی بنیاد گذار جمهوری اسلامی به ترکیه تبعید شد و در 13 آبان سال 1357 در جریان راهپیمایی ها و اعتراضات پیش از انقلاب تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران کشته شدند و یک سال بعد از آن نیز در 13 آبان 1358 سفارت آمریکا از سوی تعدادی از دانشجویان پیرو خط امام اشغال شد.
این بیانیه که اولین بیانیه آقای موسوی در بیش از یک ماه اخیر به شمار می رود در شرایطی منتشر شد که حساسیت تشکل ها و شخصیت های طرفدار دولت نسبت به برگزاری راهپیمایی سیزدهم آبان افزایش یافته و برخی شخصیت های این جناح درباره برگزاری راهپیمایی در روز سیزدهم آبان به نحوی که معترضان به نتیجه انتخابات و مخالفان دولت در آن حضور داشته باشند هشدار داده اند.
میرحسین موسوی در بیانیه خود تصریح کرده است: "همین که خواسته ای در جامعه متولد می شود دیگر هیچ کس قادر نیست از برآورده شدن آن ممانعت کند و دولت ها تنها می توانند بر مقادیری چون زمان و میزان و شکل تحقق آن تاثیر بگذارند."
آقای موسوی که به مخاطبان خود علیه تبعات "افراط گری" هشدار داده در بیانیه چهاردهم خود آورده: "راه سبز یک راه عقلانی است و این یک بشارت است زیرا نشان می دهد که ما تا انتها بر سر خواسته های خود مستحکم خواهیم ایستاد."
در این بیانیه به عنوان شاهد اینکه "افراط راه را برای تفریط باز می کند" به سیاست خارجی دولت ایران اشاره شده و با انتقاد از اینکه تهیه سوخت برای تاسیسات هسته ای ایران "شانزده سال پیش" خبری مهم نبود ولی اکنون به "جار و جنجال" منجر شده، عنوان شده است که "کناره گیری از خردورزی و متانت" باعث شد در نهایت دولتمردان نشان دهند که "حتی در تسلیم شدن و کرنش کردن افراط گرند."
میرحسین موسوی در بیانیه خود با ابراز نگرانی درباره "مصالح کشور" و تاکید بر اینکه مردم "صاحبان اصلی کشور" هستند به مخاطبانش وعده داده که "دیر یا زود - بلکه به امید خدا بسیار زود - مخالفان مردم صحنه را ترک می کنند" اما پرسیده "آیا آن روز باید کشوری تخریب شده برای ملت باقی بماند؟" و از این رو هر چند به صراحت مخاطبان خود را به شرکت در هر راهپیمایی یا تجمعی که به مناسبت سیزدهم آبان برگزار شود فرانخوانده، اما به مخالفان دولت گفته که "ساختن فردا را باید از امروز آغاز کنیم."
آقای موسوی در نهایت با تبریک روز سیزدهم آبان به "ملت ایران" و ذکر نقش "گروهی از آفرینندگان این مناسبت که اکنون در بندند و دیگر اسران نهضت سبز" این روز را "میعادی" دانسته "تا از نو به یاد آوریم که در میان ما مردم رهبرانند."
حساسیت درباره برگزاری راهپیمایی سیزدهم آبان به اندازه ای افزایش یافته که بر خلاف سال های گذشته و روال راهپیمایی های سیزدهم آبان، از سوی فرمانده نیروی انتظامی موظف به اخذ مجوز شده اند.
گرچه تا کنون حداقل یک تشکل (انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، که یک تشکل اصلاح طلب محسوب می شود) بطور رسمی از درخواست خود برای برگزاری این راهپیمایی خبر داده، اما یک روز پیش از انتشار این بیانیه معاون استانداری تهران اعلام کرده بود تا کنون برای برگزاری راهپیمایی 13 آبان درخواست مجوز نشده است.

چهارشنبه


Iranian Revolutionary Guards: Persian date 13 Aban day want to attack the Russian Embassy U.S. government dependent young Iranian Revolutionary Guards: "illegal organizations strengthen unity in the range of Persian date 13 Aban Allameh decided to attack the Russian Embassy in Tehran and the Tskhyrknd. This organization always illegal As an affiliated organization of the stream line is outside the university, recently aligned with some reformists Extremist has decided, to create turbulence and unrest in the Persian date 13 Aban Tasian student revolutionary action follower of Imam in line 58 to capture Den of Espionage in America led to Tehran, attempted to blockade the Russian Embassy and it must capture. "Iranian Revolutionary Guards: Persian date 13 Aban day want to attack the Russian Embassy U.S. government dependent young Iranian Revolutionary Guards: "illegal organizations strengthen unity in the range of Persian date 13 Aban Allameh decided to attack the Russian Embassy in Tehran and the Tskhyrknd. This organization always illegal As an affiliated organization of the stream line is outside the university, recently aligned with some reformists Extremist has decided, to create turbulence and unrest in the Persian date 13 Aban Tasian student revolutionary action follower of Imam in line 58 to capture Den of Espionage in America led to Tehran, attempted to blockade the Russian Embassy and it must capture. "

چهارشنبه، 6 آبان ماه 1388 برابر با 2009-10-28

چهارشنبه، 6 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Wednesday 28 October
حكم يكی ديگر از متهمان حوادث پس از انتخابات صادر شد
خبرگزاری حکومتی فارس: وكيل مدافع یکی از متهمان حوادث پس از انتخابات از صدور حكم قضائي درباره موكل خود خبر داد.
عليرضا جعفريان وكيل مدافع ايمان سهراب‌پور از متهمان حوادث پس از انتخابات گفت: دادگاه حكم سه سال حبس قطعي براي موكل بنده صادر كرده است.
وكيل مدافع سهراب‌پور تصريح كرد: طبق قانون 20 روز براي اعتراض نسبت به حكم صادره وقت داريم كه در خصوص حكم صادره اعتراض هم خواهيم كرد.
وي در ادامه افزود: اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت عمومي، فعاليت تبليغي عليه نظام اسلامي از طريق شركت در تجمعات غيرقانوني، ايجاد شبهه جعل در نتيجه انتخابات، سلب اعتماد عمومي نسبت به حاكميت و مراجع رسمي كشور، اخلال در نظم عمومي از طريق بلوا و آشوب و حركات غيرمتعارف، ايجاد ترس و وحشت در جامعه، پخش سي دي و اعلاميه تحريك‌آميز بين تجمع‌كنندگان و اغتشاشگران از جمله اتهامات سهراب‌پور است.
وي كه وكالت هدايت آقايي از ديگر متهمان اين پرونده را نیز بر عهده دارد با اشاره به حكم وي خاطر نشان كرد: دادگاه تنها در خصوص اتهاماتي مانند اقدام عليه امنيت كشور، تبليغ عليه نظام و اخلال در نظم عمومي و تحريك و تشويق مردم به شورش حكم صادر كرده لذا در خصوص باقيمانده اتهامات آقايي در آينده تصميم‌گيري خواهد كرد.


پاسخ عربستان به اظهارات خامنه‌ای و احمدی‌نژاد

روزنامه الوطن، پاسخ وزیر حج عربستان به مقامات ایران را تیتر اول شماره روز چهارشنبه خود کرده است
وزیر حج عربستان سعودی در واکنش به اظهارات اخیر مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، از آنها خواسته است که حج را سیاسی نکنند.
روزنامه الوطن، چاپ عربستان سعودی در شماره روز چهارشنبه ۶ آبان (۲۸ اکتبر) خود به نقل از فؤاد عبدالسلام الفارسی، وزیر حج عربستان نوشته است که ایران "نباید از مراسم حج برای اغراض سیاسی و اهداف خود استفاده کند".
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه ۴ آبان در دیدارهای جداگانه ای با دست اندرکاران حج، نسبت به بدرفتاری با زائران ایرانی و شیعه در عربستان سعودی هشدار داده بودند.
آقای خامنه ای گفته بود که عده ای که "معلوم نیست مال کجا هستند" به مقدسات شیعیان توهین می کنند و به "نوامیس" زائران شیعه و ایرانی "تعرض و جسارت" می کنند و مأموران انتظامی سعودی هم یا تماشا می کنند و یا به نفع آزار دهندگان وارد عمل می شوند.
او گفته بود: "دولت سعودی وظیفه دارد که نگذارد زائر خانه خدا و مرقد مقدس پیامبر و ائمه مورد تعرض قرار بگیرد".
آقای احمدی نژاد هم گفته بود: "اگر برای زائران ایران محدودیت ایجاد شود و عزت و منزلت ایرانیان به ویژه در عمره رعایت نشود، جمهوری اسلامی ایران تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد".
اکنون وزیر حج عربستان سعودی می گوید که مقامات کشورش تمام تلاش خود را برای فراهم آوردن تسهیلات لازم برای همه حجاجی که از بیش از ۸۵ کشور به عربستان سفر می کنند، به کار می گیرند.

Iranian regime: nuclear scientists met with the refugee agency to the West French regime newspaper wrote in a report, the International Atomic Energy Agency inspectors prior to travel with Shahram Amini Tehran regime's nuclear scientist who recently fled from Iran met. To the regime, This meeting in Frankfurt has been Germany. Atomic Energy Agency inspectors Sunday morning visits to enrichment facilities in Tehran and Qom entered yesterday was declared in their mission is over. Fygavr wrote, S. Amin uranium enrichment facilities near Qom activities and information about the exact nature of this facility provided Western countries has left. Agency earlier reported that exposing Yvnaytdprs nuclear installations Qom doubt and doubt over the international scope and purpose Tehran regime's nuclear program increased, and officials are convinced the U.S. and Europe that produce Enrichment Qom Tslylhat is nuclear. the Washington Post wrote in a report less than one month after the nuclear facilities Afshay Qom, many authorities say the U.S. and Europe aim of this facility, producing high concentrations of uranium weapons is. Qom officials said the facilities in terms of structure with the aim of military fitness. They did conclude that any possible role in the facility for civilian nuclear energy infrastructure does not exist. The Washington Post wrote, exposing new facilities near Tehran regime's nuclear Qom, the U.S. revised the estimate to the data will be forced to. America in 2007 estimated intelligence was Tehran regime for its plans secret uranium enrichment has been released.


تجمع خانواده های زندانیان سیاسی؛ حکم حبس برای یکی از متهمان

اتهامات سهراب پور در یکی از محاکمات دستجمعی قرائت شد
برای یکی از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات حکم حبس قطعی صادر شده و خانواده های تعدادی از زندانیان تجمع اعتراضی برگزار می کنند.
روز چهارشنبه، 28 اکتبر (6 آبان،، خبرگزاری فارس به نقل از علیرضا جعفریان، وکیل مدافع ایمان سهراب پور، از متهمان پرونده اعتراضات به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، گزارش کرد که دادگاه برای موکل او حکم سه سال حبس قطعی صادر کرده است.
آقای جعفریان افزوده است که طبق قانون، آقای سهراب پور می تواند ظرف بیست روز نسبت به حکم صادره اعتراض کند و افزوده است که نسبت به این حکم اعتراض خواهد کرد.
وکیل مدافع ایمان سهراب پور گفته است که اتهامات موکل او شامل اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام حکومتی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، ایجاد شبهه جعل در نتیجه انتخابات، سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مراجع رسمی کشور، اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیرمتعارف، ایجاد ترس و وحشت در جامعه، پخش سی دی و اعلامیه تحریک آمیز بین تجمع کنندگان و اغتشاشگران بوده است.
خبرگزاری فارس توضیح نداده است که آیا رسیدگی به پرونده آقای سهراب پور در دادگاه بدوی خاتمه یافته و دادگاه تمامی اتهامات فوق را محرز دانسته است یا نه.
ایمان سهراب پور در سومین محاکمه دستجمعی بازداشت شدگان وقایع بعد از انتخابات، که از تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی پخش شد، حضور داشت.
در دادخواست دادستان ایمان سهراب پور متهم شده بود که با حضور در محلهاي اغتشاش، اقدام به پخش ي دي و اعلاميه هاي تحريك آميز بين مردم كرده است.
ظاهرا آقای سهراب پور در جریان تظاهرات اعتراضی نسبت به نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بازداشت شد و زندانی شد.
اواسط شهریور ماه، به نقل از محمد مصطفایی، وکیل دادگستری، گزارش شد که اگرچه وکالت ایمان سهراب پور و تعداد دیگری از بازداشت شدگان وقایع بعد از انتخابات را قبول کرده، اما به موکلان خود دسترسی ندارد و مانند خانواده این افراد، از شرایط بازداشت، نوع و ماهیت اتهام موکلان خود اطلاعی ندارد.
تجمع خانواده های زندانیان
خانواده شماری از کسانی که به اتهام ارتباط با اعتراضات نسبت به نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در زندان به سر می برند گفته اند روز چهارشنبه، 28 اکتبر (6 آبان)، در برابر ساختمان دادستانی تهران، واقع در خیابان پانزده خرداد، تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.
تجمع کنندگان در اطلاعیه ای که با امضای "خانواده های زندانیان سیاسی" منتشر کرده اند گفته اند که هدف از این تجمع اعتراض به طولانی شدن مدت بازداشت و کندی روند رسیدگی به پرونده های بستگان آنان و بحرانی کردن قضای کشور توسط دولت است.
این خانواده ها همچنین حمله ماموران دولتی به مراسم دعای کمیل در پنجشنبه هفته گذشته و بازداشت تعدادی از شرکت کنندگان در این مراسم را تقبیح کرده اند.
آنان هشدار داده اند که تجمع مسالمت آمیز اولین گام اعتراضی است و در صورتیکه به خواست آنان توجهی نشود، در مراحل بعدی اقداماتی مانند تحصن، اعتصاب غذای دستجمعی و شکایت به نهادهای و مراجع قانونی و حقوق بشری بین المللی را مورد توجه قرار خواهند داد.
خانواده زندانیان سیاسی روز سه شنبه با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به روحانیون و مراجع تقلید، بروز و تشدید بحران پس از انتخابات را به "فتنه انگیزی ها و آشوب طلبی های جریان تندرو موجود در جناح اصولگرا" نسبت دادند.
در این نامه آمده است که بستگان زندانی این خانواده ها بیش از چهار ماه است که در بازداشت به سر می برند و اعضای خانواده هایشان اطلاعی از نحوه رسیدگی به اتهامات آنان ندارند.
صادر کنندگان این نامه سرگشاده ضمن تاکید بر عزم خود به برگزاری تجمع و در صورت لزوم، اقدامات دیگری پس از آن، نسبت به آنچه که انحراف جمهوری اسلامی از اهداف اولیه آن خوانده اند ابراز تاسف کرده اند.
خانواده های برخی از بازداشت شدگان معترض به نتیجه انتخابات در هفته های اخیر در مواردی در برابر زندان اوین اجتماع کرده اند اما ظاهرا اقدام آنان نتیجه ای نداشته است.
اخبار مربوط به تجمع برنامه ریزی شده برای روز چهارشنبه به طور وسیع در سایت های اینترنتی مختلف منعکس شده بود.

سه‌شنبه


قرار ما 13 آبان در سرتاسر ایران، اطلاع رسانی کنید
شماری از فعالین داخل کشور
۱۳ آبان دیگری در راه است که باید در تاریخ ایران زمین جاودانه شود.۱۳ آبان ۱۳۸۸ روز سبز ما ایرانیان خواهد بود روزی که همه با هم به خیابان ها می آییم و ندای حق طلبی و آزادی خواهی مردم شریف ایران را فریاد خواهیم زد. دنیا منتظر هنرنمایی فرزندان این آب و خاک است. ۱۳ آبان ۱۳۸۸ نیز همانند روز ایران (قدس سابق) در شکل دادن به انقلاب ایران و شکل گیری جمهوری ایرانی نقشی به سزا خواهد داشت. از همه هم میهنان خواستاریم که به خیل مبارزان راه آزادی و سربلندی ایران بشتابند.
هم میهنان، سرزمین اهورایی مان ایران چشم به ما دوخته است. ۱۳ آبان همه با هم و دست در دست یکدیگر برگ زرین دیگری از تاریخ کشورمان را رقم خواهیم زد. تن ضحاک و پایه های این رژیم فاسد را به لرزه در خواهیم آورد. با در دست داشتن نمادهای سبز و سر دادن شعار علیه دولت کودتا تجمعی میلیونی را شکل خواهیم داد. فراموش نکنیم که ما بیشماریم و امیدوار، پس از ضحاک و حامیانش نترسیم همانطوری که در روز ایران (قدس سابق) نترسیدیم. از همین حالا باید شروع به برنامه ریزی برای آن روز بزرگ کنیم روزی که در تاریخ کشورمان جاودان خواهد شد. فراموش نکنیم که فردا باید پاسخگوی فرزندانمان باشیم. اگر از ما پرسیدند که با ضحاک چه کردید؟ چه پاسخ خواهیم داد؟
شعارهای روز ۱۳ آبان:
استقلال-آزادی-جمهوری ایرانی
کارگر-معلم-دانشجو- پیوندتان مبارک
مرگ بر دیکتاتور
راه حل این بحران-رفراندوم این نظام
زندانی سیاسی-آزاد باید گردد
وقتی که با هم هستیم/از چی باید بترسیم
وقتی که با هم هستیم/از چی می خواهیم بترسیم
شکنجه، تجاوز دیگر اثر ندارد
اعتراف شکنجه دیگر اثر ندارد
می میرم می میرم ایران رو پس می گیرم

Anti-government protests Persian date 13 Aban; new nightmare regime the protests pounder Ghods people using a state ceremony and the extensive presence of their deep dissatisfaction with the Islamic regime was expressed, it seems the protests Persian date 13 Aban a new nightmare for the regime has become Kvdtachy. Fars news agency reported the government, one of the Iranian Revolutionary Guards in Tehran leadership has said, that "WoW day riot Persian date 13 Aban Shytnthayy will have. We must be alert in this area and neglect نكنيم. Guard Ali Fazli said, if the Persian date 13 Aban Nbashym careful in the future will have more serious problems. Motility groups opposed to the system ahead of Freedom Day 13 Bansayt wave belonging to supporters Mousavi: coup government in the last curtain of repressive measures to create media and throbbing fear of widespread presence of the green movement supporters in the streets of Tehran with the Persian date 13 Aban day issued an order to all the media of newspapers and news sites to their sites to censor the news Persian date 13 Aban has invited. Mhrhay this letter very confidential and urgent that it is visible, the deputy press minister of culture with reference to the coup government approach to Persian date 13 Aban and preparing the green movement supporters to attend this public supporters marched movement Green as "mobility groups opposed to the system ahead of Persian date 13 Aban days" and learn its purpose "Nmvdn divert public opinion from the National Day against global arrogance" and the title is known: "probably some of the current domestic political issues in the presidential elections and political exploitation plans disturb the peace of society have this day. "He pointed to other instructions in the coup government complete news censorship continued to opposing candidates:" Trailing previous correspondence with emphasis on the topic Upcoming Presidential election period the approval official and legal authorities, has completed the Please insert any news, photos and anything that create tensions in society and public order is separated from the poignant to avoid surgery comes. "

Yemen a ship carrying weapons to Tehran regime banned العربيه television reports, a ship belonging to the Shiite regime in Tehran that the insurgents carrying weapons to Yemen in the Red Sea is frozen. According to this source, 5 specialist Yemen Navy military training in this regard has been arrested. Arabiya said the Marines a ship in Yemen yesterday that the Iranian "arms shipments" in carrying the country's northwest coast in the Red Sea banned said. Arabiya correspondent in Sana'a, said context ship carrying anti-tank weapons and security forces in Yemen, five Iranian nationals and a citizen of Hindi Hngamkyh weapons were intended for shipment to the coast of Yemen have arrested discharge. resources Arabiya said to have reliable people arrested expert specializing in arms and military training are Vbray to join into the Yemen Hvsy said. According to the report of these research were transferred to Yemen's capital Sanaa. Mnazq North Yemen over the years Hvsy and army group stage Yemen conflict and conflict intensity in the last days of Johnny many casualties on both sides of the overlay. Yemeni officials repeatedly regime Vhmayt to support the accused have Hvsy Game


پسر کروبی: حراست ارشاد در حمله روز جمعه دست داشت
پسر مهدی کروبی می گوید که مأموران اداره حراست وزارت ارشاد ایران، در سازماندهی حمله روز جمعه به آقای کروبی دست داشته اند.
حسین کروبی روز شنبه ۲ آبان (۲۴ اکتبر) در گفت و گو با وبسایت تغییر (پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی) گفته است: "در ابتدای حضور آقای کروبی در نمایشگاه، افراد معلوم الحال شوکه شده بودند و با توجه به سرزده بودن این بازدید و عدم اطلاع رسانی خبری، نمی توانستند این استقبال پرشکوه را تحمل کنند. لذا... در برنامه ای هماهنگ شده با حراست نمایشگاه، هجمه بی ادبانه ای را طراحی کردند".
او گفته است که در پایان بازدید آقای کروبی از نمایشگاه، مأموران حراست وزارت ارشاد پیشنهاد کرده اند که به منظور "حفظ نظم" بهتر است که آقای کروبی از طبقه دوم خارج شود و وقتی محافظان او با این پیشنهاد موافقت می کنند، مأموران حراست اجازه ورود هواداران آقای کروبی را به طبقه دوم نمی دهند. "در این حین دیده می شود که ۱۰-۲۰ نفر از افراد سازمان یافته گرد آنان را می گیرند".
به گفته او، این افراد با پرتاب اشیاء به سوی آقای کروبی باعث زخمی شدن پیشانی او شده اند و ضمن فحاشی، کوشیده اند به او آب دهان بیندازند.
حسین کروبی حمله به آقای کروبی را با "رفتار کفار در صدر اسلام" مقایسه کرده و نسبت به "رواج هنجارهای عصر جاهلیت" هشدار داده است.
او گفته است: "گویا نامه آقای کروبی در تشریح وظایف مجلس خبرگان و هراس آنان در پاسخگویی رسانه ای به آن، تنها راهکار پیش روی آنان را سبک و روش اراذل قرار داده است".
اشاره حسین کروبی به نامه ای است که مهدی کروبی پس از اجلاسیه مجلس خبرگان به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس این مجلس نوشت و در آن از بی اثر شدن این مجلس انتقاد کرد.
آقای کروبی در آن نامه مجلس خبرگان را نهادی توصیف کرده بود که "مطابق اصل ۱۰۸ قانون اساسی، عهده دار معماری و نظارت بر رآس هرم قدرت در ساختار حکومتی ایران است و مسئول انتخاب و تعیین رهبری و نظارت بر عملکرد آن و سازمان های تابعه اش" و به تندی از این که اعضای این مجلس نسبت به عملکرد نهادهای زیرنظر رهبر جمهوری اسلامی بی تفاوت بوده اند، گلایه کرده بود.
پسر آقای کروبی در گفت و گو با وبسایت تغییر همچنین موضوع پرتاب کفش به آقای کروبی در جریان حمله روز جمعه را رد کرده است.
پیش تر خبرگزاری فارس در گزارشی تصویری از این حمله، مراحل مختلف پرتاب یک لنگه کفش به سوی آقای کروبی را در چند عکس منتشر کرده

Call this attorney adolescents at risk of execution Weblog Mohammad Mostafaei lawyer from many teenagers at risk Adamamrvz morning I went to the bank and the account I Czech. About twenty-seven million USD account for the save with the adolescents I have allocated money to pay this deposit was honorable and I hope to reach that amount to the extent of people's lives we can save. I call again the following should be inserted. Currently, several Mvklynm less than 18 years in the crime were waiting for their execution are self retribution urgency to collect that amount as payment of blood money blood money can be Avlya’dm was satisfied. But namely because Mvklynm created for families Avlya’dm sensitivity and may not collect the blood money and obtaining consent will be announced. For this purpose, and that in order to obtain satisfaction Avlya’dm need of funds to the review can be passed in the moment of retribution to be paid Avlya’dm was forced to open the account should be the only chest support children and save people that in less than 18 years has committed a crime. Bvdnm because inevitably the public forum or that the institution is Atmynanm Nyaftm. Funds donated to Siba account Square branch of Bank Melli Iran, under Jamal al-Din Afghani 0205327104006 announced deposit and other friends to. Siba card number 6037991043429731 is the Graphics card that you can stay outside the country if you have a reliable group by a person attempting to collect the blood money, and through Srafyha Deposit account aforementioned. If the amount collected nearly two hundred million USD will soon be three or four teenagers saved from death. Heartily of that little confidence can be grateful. Obviously, amounts collected and payments to victims Avlya’dm calculated at the end of each month and published www.mohegh.blogfa.com personal blog and will comment Gramytan. Fravanmhmd Thanks Mostafa'i lawyer many teenagers at risk of execution 091212125905-88602503 Corporate Law Office


علی لاریجانی پیشنهاد برادعی را فریب خواند
رئیس مجلس ایران ضمن مخالفت با خروج ذخیره اورانیوم غنی شده از این کشور، طرف های غربی مذاکره با ایران را به تلاش برای فریب این کشور متهم کرد.
علی لاریجانی که خود در زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بود مسئولیت مذاکرات هسته ای این کشور را به عهده داشت، روز شنبه ۲ آبان (۲۴ اکتبر) به خبرگزاری ایسنا گفته است: "احساس می کنم و در سفر اخیر به ژنو هم بر اساس مذاکراتی که داشتیم این تلقی برای من بیشتر شد که غربی ها اصرار دارند به سمت نوعی فریبکاری بروند و مسائلی را به ما تحمیل کنند؛ به این معنا که مطرح کرده اند ما زمانی سوخت ۲۰ درصد را به ایران می دهیم که شما مواد غنی شده خود را به ما بدهید".
رئیس مجلس ایران گفته است که "هیچ ارتباطی بین این دو مسئله" نمی بیند.

سه شنبه، 5 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Tuesday 27 October
عکس؛ استقبال از کردان در نمایشگاه مطبوعات

Alderman: the Islamic Republic has ended ... the whole I can say that the Islamic Republic institutionalized errors and increasing the intensity is left. This means that the Islamic Republic has become a state wrongful Vhr Ghlthay the number of the state the number of excess Drsthaysh should, in fact, act contrary to national interests and that can be Dvransh has expired fifteen .**** gross mistake Republic; interview with Mohsen Mohsen alderman alderman with the way the green movement site says: If I gross errors pertaining to the Islamic Republic Brshmarm following list is notable: the first mistake in the original "provincial supreme leader" and the New to the constitution began. Islamic Revolution a national protest to the oppression of the ruling Shah in the late religious leader Ayatollah Khomeini came to its peak. I Faqih province to province, who later divorced Tghyyrpyda Faqih said, the first deviation from the basic principles of the revolution, because the goals of justice, freedom and Islam Rahman was conflict. People were Aradt late Ayatollah Khomeini, the Aradt Aradt people like the late evening constitutional Khorasani mullah was connected to the Taliban supreme leader, coma political statement that Paris never did the Taliban supreme leader. The second mistake, started Tndrvyhay revolution, especially to ignore judicial standards and procedures in Mhakmaty few of the revolution was, especially executions and confiscation Game. Wrong third press freedom revolution was the first year. "Break the pen the" could be replaced by the words such as "answer to the fonts" that. This later led to violations of freedoms closed overnight and bulk of the press. Fourth, how to deal with the interim government rule. Interim government at the time was actually a government that was in Tknvkrat community to provide modern methods, but for different reasons did not allow activities and provincial governance Faqih was actually entered the field. This is an important point. Servant to the downfall of the government, regulatory phase of the clergy and politicians in the executive phase and this diversion was started later in the Islamic Republic was institutionalized. Few decades means that all heads of security were clergy, all decision makers were the main countries, while the clergy must be of different classes of people in Ed


هشدار مقام سپاه در مورد 13 آبان
با ادامه درخواست های برخی معترضان به نتایج انتخابات برای بدل کردن تظاهرات رسمی 13 آبان به یک تجمع اعتراضی دیگر، یک مقام نظامی در این باره هشدار داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس سردار علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران روز دوشنبه در جلسه "یادواره کشوری شهید فهمیده" در کرج گفت: "کانون فتنه اعلام کرد که در روز 13 آبان شیطنت هایی را خواهد داشت، در این زمینه نیز باید هوشیار باشیم و غفلت نکنیم."
او ابراز نگرانی کرد که "اگر نگران نباشیم در آینده مشکلات جدی تری را خواهیم داشت."
مقام های متعدد جمهوری اسلامی از اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات به عنوان "فتنه" نام برده اند و مخالفان را متهم به تلاش برای انقلاب مخملی کرده اند.
مخالفان که دولت از تجمعات آنها جلوگیری می کند در روز قدس در 27 شهریور با شعارهایی چون "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" و "مرگ بر دیکتاتور" دست به تظاهراتی بزرگ زدند و اکنون بار دیگر با استفاده از اینترنت و گاه دیوارنویسی برای بدل کردن 13 آبان به یک مراسم ضد دولتی از مردم دعوت می کنند.
اما چهره های اصلی مخالفان مثل میرحسین موسوی نامزد معترض انتخابات که دولت محمود احمدی نژاد را نامشروع می داند تاکنون رسما از هواداران خود برای شرکت در این راهپیمایی دعوت نکرده اند.
البته مهدی کروبی دیگر چهره ممتاز مخالفان روز دوشنبه در یک پیام ویدئویی با اشاره به برخی "انحرافات" پس از درگذشت رهبر جمهوری اسلامی در سال 1368 گفت که مردم امروز "ایستاده اند" و افزود: "لذا در چنین شرایطی ما در هر صحنه ای حاضر می شویم، در صحنه حضور داریم، راهپیمایی باشد، 22 بهمن باشد، عاشورا باشد."
13 آبان که مصادف با سالگرد اشغال سفارت آمریکا در سال 1358 است، روز دانشجو و "روز مبارزه با استکبار" نامگذاری شده است.
سردار فضلی چندمین مقامی است که در مورد احتمال راهپیمایی مخالفان در روز 13 آبان اظهار نظر می کند.
چند هفته پیش در روز 24 مهر احمد جنتی امام جمعه موقت تهران با اشاره به 13 آبان گفت "کسانی که مهره دست دیگران هستند و نقشه هایشان در مراسمی مانند روز قدس خنثی شد، در این مراسم نیز بی نقشه نیستند هرچند می دانند این بار هم نقشه هایشان نقش برآب خواهد شد."
روح الله حسینیان، رئیس فراکسیون "انقلاب اسلامی" در مجلس شورای اسلامی نیز روز ۲۹ مهر به خبرگزاری رسمی دولت ایران گفت: "برای راهپیمایی روز قدس هم تمام رادیوهای خارجی و ضد انقلاب و رسانه های داخلی همسو با این جریان تلاش خود را به کار بردند، اما نتوانستند بیش از چند هزار نفر را جمع کنند و این افراد در مقابل سیل جمعیت حزب اللهی به حساب نیامدند".
اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران هشدار داده است که پلیس در صورت برگزاری راهپیمایی ضددولتی "با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد کرد."

جمعه



واکنش مطبوعات ایران و اسرائیل به توافق نشست وین

آقای برادعی این طرح را پس از گفتگوهای وین پیشنهاد کرد
پیش نویس موافقتنامه ای که در جریان نشست روز چهارشنبه وین درباره اورانیوم غنی شده ایران تهیه شده، با واکنش متفاوت رسانه های ایران و اسرائیل روبرو شده است.
براساس این طرح که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تنظیم شده است، ایران اورانیوم غنی شده با غلظت کم را برای غنی سازی بیشتر و تبدیل به سوخت راکتور پژوهشی تهران، به روسیه و فرانسه ارسال خواهد کرد.
رسانه های ایران از این طرح به عنوان یک پیروزی برای موضعگیری ایران در مورد برنامه اتمی یاد کرده اند، درحالی که صاحب نظران اسرائیلی به شدت با آن مخالفند و استدلال می کنند که این طرح به ایران وقت بیشتری برای توسعه سلاح های اتمی می دهد.
مطبوعات ایران
جوان
دیپلماسی قوی ایران در مورد مساله اتمی.... و اصرار این کشور بر حقوق مشروع خود بالاخره کشورهای غربی را وادار به تسلیم و عقب نشینی از درخواست های غیرمنطقی سابق کرد.
تهران امروز
اگر پنجمین قطعنامه سازمان ملل [برای اعمال تحریم های بیشتر که قرار است در ژانویه 2010 تصویب شود] علیه ایران معلق شود، همه قطعنامه های قبلی لغو خواهد شد و پرونده ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی بازپس فرستاده خواهد شد... می توانیم بگوییم که ایران برنده گفتگوهای ژنو است....
قدس
بعد از حوادث پس از انتخابات ایران، غربی ها فکر می کردند می توانند برای گرفتن حداکثر امتیازات ممکن به ایران فشار آورند... زیرا گمان می کردند ایران در اثر کارهای آشوبگران تضعیف شده است... با این حال مذاکره کنندگان ایران با قدرت در گفتگوها ایستادند و شکست دیگری را بر غرب تحمیل کردند.
رسانه های اسرائیلی
الکس فیشمن در یدیوت آهرونت
این روشنایی ناشی از نزدیک شدن به انتهای تونل نیست؛ این چراغ قطاری است که با سرعت بالا به سوی ما می آید، و از فاجعه خبر می دهد... این موافقتنامه که برادعی در دست دارد بهایی دارد. این مرد ما را ارزان خواهد فروخت و زندگی را بر ما تنگ خواهد کرد.
اوفر شلا در ماآریو
تا زمانی که نیروی هوایی وارد عمل نشده اکثریت مردم در اسرائیل باور نخواهد کرد که واقعا کاری برای متوقف کردن بمب انجام می شود... موافقتنامه ای که اکنون شکل می گیرد چنین روزی را عقب می اندازد زیرا تا زمانی که ایران به عهد خود در این موافقتنامه عمل می کند اسرائیلبرای حمله مشروعیت نخواهد داشت...
یوسی ملمن در هاآراتص
روز گذشته پیش نویس موافقتنامه مربوط به برنامه اتمی ایران ضربه ای جدی به شانس حمله آمریکا به ایران وارد کرد و گزینه دوردست نظامی علیه ایران حتی غیرقابل دسترس تر شد... این موافقتنامه همچنین نشان می دهد که ایران نهایتا در مقابل فشار آسیب پذیر است.... اما همچنین این خطر وجود دارد که معامله تکرار نشود یا ایران آن را بشکند....

عکس؛ زنان بازداشت شده ایرانی در اندونزی به جرم حمل مواد مخدر

Regime protestors fear widespread presence in the Persian date 13 Aban protests Parlmannyvz: attack last night following a ceremony melodious agents for freedom was held Shahabbedin Tabatabai and arrest dozens of the participants in this ceremony, new details to the attack respectively. Fakhrossadat Mhtshmypvr wife about this Tajzadh Mustafa said: It is said that the arrest warrant and ordered the prosecution and announced that this meeting was not melodious but conspiracy meeting to plan for the Persian month Aban was thirteen. fear of the day patience and tolerance, all the families of political prisoners Shvdjmy statement about the attack last night clothes to the religious reformers in Tehran addressed to the band Khamenei and Ahmadinejad declared: You kept the people in solitary confinement, holding Dadagah demos, and keep their families wandering, in addition, injustice, dignity of Islam and the Islamic Republic also perfect. Visit the illegal and inhumane behavior you will observe. Head of the window remove your home safe to see how the people in the world to judge you. World, the facts that can be hidden behind closed doors in the prison. Day that the world media about the atrocities that are going in and Nnvysnd Ngvynd. You this way, the Islamic Republic have bad name. The statement reads: green movement, the movement of oppressed people the right policy is more dependent upon the presence of this individual and not the person can not imprisoning innocent people to stop making it. Fear the day that people wait and patience is over.


امام جمعه تهران: "باید در دانشگاهها انقلاب شود"

آقای صدیقی معتقد است که باید در دانشگاهها "انقلاب" صورت بگیرد
امام جمعه تهران گفته" لازم است انقلابی مانند انقلاب اول در دانشگاههای ایران صورت گیرد".
کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران که به تازگی به این سمت منصوب شده است، امروز، جمعه، اول آبان ماه در نماز جمعه با تاکید بر لزوم اصلاح کتب دانشگاهی علوم انسانی در ایران گفت، برخی استادان این رشته ها هم مانند این کتاب ها که از غرب رسیده، رنگ غرب گرفته اند.
کاظم صدیقی گفت" گاهی انسان در این فتنه ها آنقدر که از اشرار ترس دارد باید از این کتب هم بترسد".
آقای صدیقی همچنین گفت به تمام این دلایل لازم است "خیزشی" در دانشگاهها صورت بگیرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان آیت الله خامنه ای در این خصوص گفت استادان دانشگاه باید با مطالعه قرآن کتاب های تازه ای در این عرصه بنویسند و "دنیا را در چارچوب علمی نجات بدهند."
در سال ۱۳۵۹ دانشگاههای ایران برای بیش از دو سال تعطیل شدند .هدف از این تعطیلی "اسلامی‌سازی" دانشگاه‌ها با هدف پاک‌سازی استادان و دانشجویانی بود که از دید حکومت، "غرب زده" به شمار می‌رفتند.
آیت الله علی خامنه ای بیش از یک ماه پیش در جمع شماری از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه های ایران گفته بود که آموزش بسیاری از رشته های علوم انسانی در دانشگاه ها باعث بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی می شود.
آقای خامنه ای تحصیل حدود دو میلیون نفر از سه و نیم میلیون دانشجو در ایران در رشته های علوم انسانی را مایه نگرانی دانسته بود زیرا به گفته وی"توانایی مراکز علمی و دانشگاه ها در زمینه کار بومی و تحقیقات اسلامی در علوم انسانی و همچنین تعداد اساتید مبرز و معتقد به جهان بینی اسلامی رشته های علوم انسانی در حد این تعداد دانشجو نیست."
کاظم صدیقی همچنین با اشاره به حمله انتحاری اخیر گروه جندالله در شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان گفت انتقام گرفتن از بانیان این حمله برای دولت ایران کار سختی نیست.
در این حمله که درمرز پاکستان صورت گرفت تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران از جمله نورعلی شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران جان خود را از دست دادند

Number arrested in Tehran last night was 60 people Site flower: the number arrested last night in a ceremony held for the release of political prisoners, is increasing. According to last news reached the melodious ceremony at home father held his wife close to the Shahab-Tabatabai 60 people were arrested. Except the names of 30 people arrested, other names come to the following: Shirzad Amin son Ahmad Shirzad member Senior Participation Front, Mohammad Shokouhi, Saeed Qureshi, Nasrin M. Akbari and Mhymny; wife and daughter Mhmdhashm Mhymny Office and Governor Dean Golestan reform government, khalil patio; nephew Hossein fence that led the office serves, Maryam Mirab born; sister Shahab wife Tabatabaei, Mohammad Javad Mozaffari, Pouya Ali Panah, Farzaneh Ghassemi, Mohsen Panahi and his sister, Mohammad Soltani, Amyrmhmd Musharraf, Amin Musharraf, Soheil jewelery, boys and girls Shyrkvnd Saeed. Most likely the presence of Hamza is among the detainees. Dominant before the more than 60 days in solitary confinement.


بازداشت گسترده اصلاح طلبان در مراسم دعای کمیل

محمدرضا جلایی پور و شهاب طباطبایی در دادگاه متهمان حوادث بعد از انتخابات
بر اساس گزارش های رسیده از تهران، مقام های امنیتی تعدادی از شرکت کنندگان در یک مراسم مذهبی در منزل بستگان شهاب طباطبایی، از زندانیان سیاسی بعد از انتخابات در ایران را بازداشت کرده اند.
نوروز، وب سایت خبری جبهه مشارکت، خبر داده در پی برگزاری مراسم قرائت دعای کمیل در منزل مادر همسر شهاب طباطبایی، عضو زندانی شورای مرکزی جبهه مشارکت، ماموران امنیتی در محل حاضر شده و تعداد زیادی از حاضران را بازداشت کرده اند.
شهاب طباطبایی، که رئیس ستاد ۸۸ ستاد جوانان حامی موسوی نیز بود، چند روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شد و چند روز پیش وکیل او اعلام کرد در دادگاه بدوی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.
به گزارش وب سایت نوروز در میانه مراسم دعای کمیل، ماموران وارد منزل خانم میراب زاده (مادر همسر شهاب طباطبایی) شده اند و به مردان حاضر در مراسم دستبند زده اند و آنها را به همراه تعدادی از زنان حاضر با خود برده اند.
از نهاد بازداشت کننده و تعداد بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست، اما فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده، به بی بی سی فارسی گفت که هنگام مراجعه ماموران، او هنوز به محل مراسم نرسیده بوده و وقتی به آنجا رسیده، دیده که ماموران سه ون را پر از بازداشت شدگان کرده و با خود برده اند. خانم محتشمی پور گفت نمی داند دقیقا چند نفر بازداشت شده اند، اما احتمالا حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر دستگیر شده اند.
اخبار متفاوتی از اسامی بازداشت شدگان منتشر شده، اما وب سایت نوروز خبر داده است که زهرا مجردی (همسر محسن میردامادی دبیرکل زندانی جبهه مشارکت)، محمدرضا جلایی پور و سعید نورمحمدی، که هر دو در ایام بعد از انتخابات هفته ها در بازداشت بودند، هادی حیدری (کاریکاتوریست)، معصومه خوش صولتان (همسر مرتضی الویری)، فریده ماشینی، ایمان میراب زاده (برادر همسر شهاب طباطبایی)، سکینه کریم زاده (همسر عبدالله رمضان زاده قائم مقام زندانی دبیرکل جبهه مشارکت)، محبوبه حقیقی، سمیه مهرجو، زویا حسنی، سعیده کردی نژاد، علی میردامادی، علیرضا طاهری، رضا میر، عطا تهرانچی، محمد خوربک و اشکان مجلل در میان بازداشت شدگان هستند

چهارشنبه


Day of Cyrus the Great; call to protests at Azadi Square Site Top: Call for Green movement (Day of Cyrus the Great) the seventh day of Cyrus the Persian month Aban o'clock afternoon Tehran Azadi Square .... Holding this ceremony MERRY uprising Persian date 13 Aban will we need information please

نان گران شد، از یارانه هم خبری نیست
سایت تابناک: هنوز يك هفته از تصويب كليت لایحه هدفمندکردن نمي گذرد كه نان در تهران گران شده و افزايش قيمت در شهرستان ها نيز به استانداران ابلاغ شده است.
اما آيا مبلغي به عنوان يارانه نقدي به پنج دهك پايين جامعه پرداخت شده كه بلافاصله حذف سه مرحله اي يارانه نان به مرحله اجرا گذاشته شده است؟
مگر نه اين است كه بايد به هرخانواده 5 نفره از اين پنج دهك جامعه چيزي حدود يكصد هزار تومان تعلق بگيرد تا از آسيب پذيري آنها در مقابل مشقات ناشي از اين به اصطلاح " جراحي بزرگ" كاسته شود. آيا چنين پرداختي صورت گرفته است كه دستور گران كردن به نانوايي ها صادر مي شود؟
از طرفي چرا بايد حذف يارانه ها از نان كه اتفاقا قوت اصلي پنج دهك پايين جامعه است صورت گيرد؟
بر اساس نظر كارشناسان امر نحوه اجراي حذف يارانه از اهميت بالايي برخوردار است. يكي از حساسيت هاي مربوط به آن مي تواند نقطه شروع آن باشد.
نان سر سفره هاي مردم قرار مي گيرد و مردم افزايش قيمت مستقيم آن را كاملا با وجود خود لمس مي كنند و اين مي تواند تاثيرات نامطلوب اجتماعي را در پي داشته باشد.

Nuclear talks; ElBaradei: less progress than expected ILNA: AP reports, "Mohamed ElBaradei, Director General International Atomic Energy Agency, yesterday afternoon at the end of talks about Iran and world powers send Iran enriched uranium out of the said Interviews progress has had less than expected. ElBaradei said: bilateral talks all day and spend S·hjanbh and although a complex subject, but negotiations will follow. One American officials also said that after holding Interviews country delegation in Vienna with representatives of Iran Mohamed ElBaradei visit the office and about a proposed uranium Ghnyshdh outside of fuel required for the conversion of Tehran, is .50 U.S. Congress representative resonance Thrymhabh America seeks to AFP, 50 tons from the U.S. Congress Tuesday letter from the president America seeks sanctions were foreign companies more than $ 20 million investment in Iran's energy sector are. Congress to America letter in particular sanctions Ghyramrykayy 20 Company law violated sanctions against Tehran, they stressed. These companies are: A total Fyna (France), of that IP (Italy), but the smell (Canada) , Royal Dach Shell (Netherlands), Nvrsk HYDRO (Norway), Luke early (Russia), Jay he o (Sweden), energy Shyyr (Canada), LG (North Korea), STATOIL (Norway), Aynpks (Japan) , Synvpk (China), Dyylym (Korea Jnvly), RSS RSS كا (Malaysia), Ptrvbarz (Brazil) and several Chinese companies. Agence France-Presse wrote letters in this group of U.S. Congress Barack Obama will be introduced while the dialogue regime in Tehran and world powers aimed at reducing concern the Islamic Republic's nuclear program, what hope was slower, is going

تظاهرات 13 آبان؛ انتشار بی سابقه اعلامیه ها در تهران
سایت رویداد در تهران: به نظر می رسد با وجود صدور احکام سنگین زندان برای فعالین سیاسی، مبارزات فعالین جنبش سبز ایران علنی و گسترده تر دنبال می شود. دیروز و امروز جمعی از جوانان اقدام به توزیع اعلامیه های دعوت به تظاهرات 13 آبان در برخی از تقاطع های پر رفت و آمد شهر تهران کردند. این فعالیت ها که هر روز عیان تر و آشکارتر دنبال می شود، نشان از درماندگی "کودتاچیان" در برابر جنبش سبز دارد. در هفته های گذشته "کودتاچیان" با روشهای مختلفی مانند اعلامیه های تهدید آمیز سپاه قبل از روز قدس، انتشار اخبار دستگیری جوانان در سطح گسترده، تهدیدات مقامات قضایی، صدور حکم اعدام برای برخی متهمان و برخورد فیزیکی با مردم در تجمعات قانونی و مواردی از این دست سعی در ایجاد خفقان و سرکوب جنبش داشتند. اما تنوع، سادگی و در عین حال گستردگی فعالیتهای جوانان، "نیروهای کودتا" را با درماندگی مواجه کرده است. در همین راستا گسترش اعتراضات دانشجویی در سطح دانشگاههای کشور نیز بر مشکلات کودتاچیان افزوده است.

Executed five people including a woman in Evin Prison Human Rights Committee - Soheila Ghadiri the child murder sentenced to 5 Rvz·hash was today morning, Wednesday September 29 was executed in Evin prison. Also 4 other men with this defendant, were hanged. Is required to zero Angvty juvenile judge sentenced efforts Jaberi deadline was a month and he failed execution. Mina Jafari attorney Soheila Ghadiri Tjdydnzrkhvahy your bill, and that Soheila Saykvz postpartum patients, or postpartum psychosis has Unfortunately, the cited reason health Steel Corp. was Ratayyd Soheila. While in prison, all of which lack the Mental Health, he had acknowledged. Also, after many efforts to identify and satisfy the victim's father, baby, baby's father said, but to be very looking Soheila does not know what to do and you would like to save Soheila do whatever. Mina Jafari offers added: "finally forced to stop the sentence presented to the Family Court petition Zvjyt year, we judge that were accepted and the case is now considered to prove his parentage, and is currently hearing." The right moment, but the related private aspects of crime is over and he Nmvdn regardless of retribution, the prosecution can still demand retribution and not based on any specific legal matter Soheila Ghadiri sentence was issued


'اجرای حکم صفر انگوتی، نوجوان محکوم به اعدام، به تعویق افتاد'

صفر انگوتی به اتهام ارتکاب قتل عمد در نوجوانی به اعدام محکوم شده است
اجرای حکم فردی که به اتهام قتل در نوجوانی به اعدام محکوم شده بود به تعویق افتاده است.
روز چهارشنبه، 21 سپتامبر (29 مهر)، وکیل صفر انگوتی، بیست ساله که در سن هفده سالگی در جریان یک نزاع خیابانی فرد دیگری را به قتل رسانده بود، از تعویق حکم اعدام این فرد به مدت یک ماه خبر داد.
محمد مصطفایی، وکیل صفر انگوتی، در مطلب کوتاهی در وبلاگ خود نوشته است که به خانواده صفر انگوتی یک ماه مهلت داده شده است تا رضایت مقتول را اخذ کند.
آقای مصطفایی در همین مطلب گفته است که افراد بسیاری برای قانع کردن خانواده مقتول به خودداری از اجرای حکم در برابر زندان اوین گرد آمده بودند و افزوده است که "ولی دیگر محکومین به اعدام از جمله سهیلا غدیری به دار آویخته شدند."
اشاره آقای مصطفایی به حکم اعدام سهیلا غدیری (یا قدیری) است که به گفته وکیل مدافع او، به علت جنون پس از زایمان فرزند نوزاد خود را به قتل رسانده بود.
خبر تعویق در اجرای حکم اعدام صفر انگوتی در حالی گزارش می شود که هفته گذشته، بهنود شجاعی، که او نیز به اتهام قتل در یک نزاع خیابانی مجرم شناخته شده بود، به دلیل خودداری اولیاء دم از دادن رضایت، در زندان اوین اعدام شد.
اعدام بهنود شجاعی، که حکم او قبلا به تعویق افتاده بود، واکنش گسترده ای را در داخل و خارج ایران در پی داشت و بار دیگر جمهوری اسلامی را به دلیل اعدام محکومان نوجوان هدف انتقاد قرار داد.
قضات در ایران به صدور احکام اعدام برای نوجوانان زیر هجده سال ادامه می دهد اما اجرای حکم تا زمان رسیدن محکوم به سن هجده سالگی به تعویق می افتد.
ایران تنها کشوری در جهان است که همچنان به صدور و اجرای احکام اعدام برای متهمان زیر سن قانونی ادامه می دهد.
قانون قصاص

سه‌شنبه


Harandi controversial presence in the gathering of students Newspaper capital: Yesterday afternoon many students, Tehran University instead of attending class, Faculty hall way were a series of student mobilization meetings with the college subject "Genealogy parties in elections and roots events after "the speaker to attend the" MH Sfarhrndy was the. Sfarhrndy but after meeting him executor as "Minister of Culture and Islamic Guidance before the coup government" to taunt the opposing candidates are struck introduced to audiences, his speech started like this: "The upset that you Hu I do not have a reason for this habit that is historic. When Khatami was president Hu did his own; Perverted when Khatami to reform the work was noted, this also happened the same university in which Khatami said meeting hall outside of your work do not. "He While this statement regularly repeats that the "servant in a time period to Mousavi had the same feelings in response to continuous slogans in support of students Mir Hossein Mousavi and blaming the current government, said:" The very people who believe Follow the way of Imam (AS) had come to Mousavi and went to record his line of Imam (AS), respectively. Who follow the line of bright-line Imam (AS) says the building has the merit this praise, but his question is why have deadlock in the first Tjdydnzrtlby spying nest capture those such as Mr. Asgharzadeh did? "Yesterday evening Sfarhrndy entered Tehran University was the case that a day before members of the Faculty of the University against the critical issues installing Media Center on this forum entry to medicine Astqbalsh were gone. The fact that the theme of freedom of political activists such as Mohsen Mirdamadi, Bhzadnbvy, Ahmad Zeidabadi and Abdullah Momeni eye on the range this forum eats. Former Minister of Culture and Islamic Guidance, continued: "Mousavi really deceived to eat and the mistake was found that the first days and when I round up participation and Islamic Revolution Mojahedin came with him to his original version said Ahmadinejad is a revolutionary and Aslamygry, are counterfeit versions and people do not trust you. If the government's role, not


آیت الله صانعی: چگونه می شود با اینها صحبت کرد؟

آیت الله صانعی: چگونه می شود با کسانی که به خانواده شهدا توهین می کنند صحبت کرد؟
آیت الله یوسف صانعی، از مراجع تقلید شیعیان، با دفاع از حسن خمینی نوه آیت الله خمینی بنیاد گذار جمهوری اسلامی، گفته که چگونه می شود با کسی که مردم را عامل بیگانه می داند، صحبت کرد؟
آقای صانعی گفته "همه وظیفه داریم از بیت امام و انقلاب و جمهوری اسلامی پشتیبانی کنیم."
به گفته آقای صانعی "اقدامات سید حسن آقا حساب شده است و غیر از این هم از ایشان توقع نیست اگر چه باید توجه داشت که مخالفان امام (آیت الله خمینی) دست بردار نیستند."
حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی در پی انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری در ایران ، از حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف محمود محمود احمدی نژاد خودداری کرد و با رهبران جناح اصلاح طلب همدلی نشان داد.
برخی رسانه ها و چهره های نزدیک به دولت محمود احمدی نژاد در هفته های اخیر از عملکرد حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی انتقاد کرده و هشدارهای کم سابقه ای به او دادند.
او اخیرا به دیدار خانواده چهره های اصلاح طلبی رفت که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و اکنون در بازداشت به سر می برند.
آقای صانعی بدون اشاره صریح به انتخابات و وضعیت کشور بعد از انتخابات گفته "عده ای امروز تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که بین روحانیت اختلاف بیاندازند ولی نمی توانند چرا که جامعه این اختلاف را نمی پذیرد، جامعه مسیر خودش را فهمیده و به حرکت خود ادامه می دهد."
این مرجع تقلید "مظلومیت را بیچاره کننده ظالم" دانسته و گفته است: "با آنکه ظالم همه چیز اعم از پول و اسلحه و ابزار تبلیغاتی در اختیار دارد اما مظلوم جز ابراز مظلومیت، سلاح دیگری ندارد و همین مظلومیت ظالم را بیچاره می کند."
آقای صانعی با ابراز نگرانی از این که اختلاف سلیقه نباید به تفرقه منجر شود، گفت: "اختلاف را با صحبت و مذاکره باید حل کرد، قاعده دموکراسی همین است البته با کسی باید صحبت و مذاکره شود که اهلیت داشته باشد. کسی که مردم را عوامل منافقین و وابسته به بیگانگان می داند با این فرد چگونه می شود صحبت کرد."
این مرجع می گوید کسانی که به خانواده شهدا توهین می کنند "چگونه می شود با اینها صحبت کرد؟"
آیت الله صانعی و آیت الله منتظری از بلندپایه ترین روحانیون ایرانی منتقد دولت هستند که در ماه های اخیر شدیدا از وقایع پس از انتخابات، برخورد با معترضان، بازداشت و محاکمه آنان انتقاد کرده و حتی اعترافات متهمان در دادگاه ها را فاقد مشروعیت دانسته اند.

دوشنبه


Balochistan bombing; Asharq Al-Awsat: The Return of terrorism at home site luminescent state: bombing incident yesterday in Sistan and Baluchestan region reflects extensive media was in the interpretation and analysis of various phones. "Newspaper Asharq Al-Awsat" published a cartoon obscene in this field wrote: "Iran ... Back to terrorism at home "the London newspaper, the occurrence of such event in the history of algebra and road accident yesterday in bombings in Sistan and Baluchestan results in support of the Islamic Republic of terrorist groups in Lebanon, Yemen, Iraq, Palestine and Saudi interpreted Astdr continue this analysis concludes: tribal war in Iran, the result of discrimination performance of the system against the majority Sunni area of Sistan and Baluchestan. This does not expect more than that discrimination Taif, eventually the day will show up

مادر ندا: دخترم را از دست ندادم برای آنکه چیزی دریافت کنم
روزنامه سرمایه: در پی انتشار خبری مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن خانواده ندا آقاسلطان از سوی بنیادشهید، وکیل پرونده ندا گفت: «تاکنون این خبر براساس شنیده ها بوده و تقاضایی از سوی مراجع قضایی یا بنیاد به صورت رسمی به خانواده آقاسلطان ارایه نشده است.»
ادیبی در ادامه گفت: «با توجه به این مساله این خانواده همچنان تصمیمی در این مورد نگرفته اند، البته مادر ندا تاکید کرده در صورت صحت آن نیز هرگونه تحت پوشش قرار گرفتن را قبول نخواهد کرد.»
به گفته وکیل پرونده آقاسلطان، مادر ندا گفته است: «من دخترم را از دست نداده ام برای آنکه چیزی دریافت کنم.»

Balochistan bombing; Srkrdh Corps threatened America and Israel ISNA: Iranian Revolutionary Guards commander discovery of new documents that showed support group Rigi intelligence agencies under the U.S., Britain and Pakistan, reported. Major General Sardar Mohammad Ali Jafari, on Monday the new commander of Age ceremony margins mobilization Mstzfyn together journalists said: Today the degree of security offered by the machines which shows Rigi group owner information of direct communication with the U.S., Britain and Pakistan unfortunately has this individual person and his programs without doubt covered and support organizations. He also imminent trip to the Board by the Islamic Republic of Pakistan for the announcement and related studies sent to it and said: the Board will soon travel to Pakistan from the Islamic Republic that this new document to the government and the country showing to express that the Islamic Republic has sent this problem and he (Abdolmalek Rigi) from the Pakistani government to demand. In response to questions, he one of the reporters that it punish the main factors bombing yesterday in the Sistan and Baluchestan Andyshydhayd What solution? Answered: behind the scenes information systems are the U.S. and Israel for their punishment should be performed that measures Tlafyjvyanh Ansha’allh We'll be able to do this.

5 سال زندان برای دو تن از اصلاح طلبان و صدور حکم تاجبخش
ایرنا: وکيل هدايت اله آقايي عضو حزب کارگزاران سازندگي و يکي از متهمان پرونده حوادث پس از انتخابات اعلام کرد که موکلش به پنج سال حبس قطعي محکوم شده است.
"عليرضا جعفريان" اظهار داشت: روز گذشته حکم محکوميت موکلم به من ابلاغ شد که در مدت قانوني به حکم صادره اعتراض خواهم کرد.
وي تصريح کرد: موکلم در ارتباط با چهار اتهام "اخلال در نظم عمومي از طريق بلوا و آشوب،‌ تحريک و تشويق مردم به شورش و اغتشاش، فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران از طريق شرکت در تجمعات غير قانوني، ايجاد شبهه جعل و تقلب در نتيجه انتخابات و سلب اعتماد عمومي نسبت به حاکميت مراجع رسمي کشور و اقدام عليه امنيت کشور از طريق اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت عمومي" به پنج سال حبس قطعي محکوم شده است.
وکيل آقايي گفت: در مورد ساير اتهامات يعني توهين و هتک حرمت به مسوولان نظام، پرداخت رشوه و تحصيل مال نامشروع، پرونده موکلم مفتوح است.
جعفريان درباره موکل ديگرش "موسي شاه کرمي" نيز گفت: وي نيز به 27 ماه حبس محکوم شده است.
وکيل شهاب الدين طباطبايي، عضو حزب مشارکت و يکي ديگر از متهمان پرونده حوادث پس از انتخابات نيز اعلام کرد که حکم محکوميت موکلش به وي ابلاغ شده و در مدت قانوني به حکم صادره اعتراض خواهم کرد.
"فرزام اردلان" در گفت و گو با ايرنا درباره حکم صادره اظهار نظري نکرد.
وکيل طباطبايي همچنين از ارايه درخواست تبديل قرار بازداشت موکلش به قرار وثيقه به قاضي پرونده خبر داد.
برخي منابع آگاه همچنين اعلام کردند که حکم "يحيي کيان تاجبخش " يکي ديگر از متهمان پرونده حوادث پس از انتخابات نيز صادر شده است.
اين احکام که بدوي است از سوي قاضي صلواتي، رييس شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران صادر شده و تاکنون مقامات قضايي در اين باره اظهار نظر رسمي نکرده اند.
شهاب طباطبایی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد
ایلنا: رییس ستاد 88 (حامیان جوان موسوی و خاتمی) از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به 5 سال حبس تعزیری محكوم شد.
فرزام اردلان وكیل سیدشهاب الدین طباطبایی با اعلام این مطلب افزود:‌«روز گذشته حكم محكومیت موكلم به بنده ابلاغ شد و اینجانب در مدت قانونی به حكم صادره اعتراض خواهم كرد.»
وكیل طباطبایی همچنین از ارائه درخواست تبدیل قرار بازداشت شهاب طباطبایی به قرار وثیقه به قاضی پرونده خبر داد. همچنین یكی از نزدیكان شهاب طباطبایی اعلام كرد كه شهاب طباطبایی به 5 سال حبس تعزیری محكوم شده است.

وی گفت که با وجود عدم دسترسی به امکانات گسترده رسانه ای، اگر موضوعی از این قبیل وجود داشته باشد، قطعا آن را به اطلاع مردم خواهد رساند و از دست اندرکاران رسانه های اینترنتی خواست تا از امکانات فضای مجازی برای اطلاع رسانی استفاده کنند.
او گفت که در این معنی از وحدت ملی، "تا هنگامی که مساله بحران و مشکل در کشور قبول نشود، تا هنگامی که اکثریت مردم اغتشاگر نامیده شوند، تا موقعی که مردم به حساب نیایند و منحرف نامیده شوند و تا موقعی که حق مردم برای تعیین سرنوشتشان قبول نشود، راه حل جامعی برای این مشکل پیدا نخواهد شد."
آقای موسوی گفت که مردم همه باهم هستند، حتی کسانی که نظرات متفاوتی دارند و افزود که تفکیک هایی از این دست را دیگران برای مردم قایل می شوند.
وی تاکید کرد که هر کس راه حلی را در چارچوب ایجاد وحدت ملی پیشنهاد می کند باید به مردم و خواست قانون اساسی در رعایت حق حاکمیت مردم احترام بگذارد.
میرحسین موسوی در بخش های دیگری از این مصاحبه "راه سبز امید" را حرکتی عمومی توصیف کرد که هدف آن، رسیدن به اهداف و آرمان ها و تحقق خواست و استیفای حقوق مردم است و افزود که به همین دلیل، راه اندازی این حرکت در شرایط کنونی مناسب تر از تشکیل حزب و جبهه سیاسی بوده است هرچند نباید اهمیت احزاب و تشکل ها را نادیده گرفت.
آقای موسوی گفت که راه سبز امید براساس تجربه دوره مبارزات انتخاباتی و مفهوم هر فرد یک ستاد ایجاد شده و شرایطی را فراهم می آورد تا هرکس در حد امکانات خود، چه به عنوان یک فرد، چه در خانواده، چه در گروه های کوچک و بزرگ، به پیشبرد هدف های آن کمک کند.
به گفته میرحسین موسوی، در فضای بعد از انتخابات، خلاقیت ها به شکلی بی سابقه و استثنایی شکوفا شده و در این زمینه به خلق سرودها، نقاشی و کاریکاتور اشاره کرد و افزود آنچه که بروز کرده در داخل حزب یا تشکل سیاسی صورت نگرفته بلکه مردم تک تک، در گروه های دو نفره یا بیشتر، و در همه جا، چه داخل و چه خارج از کشور، در این زمینه موثر بوده اند.
وی گفت که حرکت کنونی متعلق به یک حزب و گروه خاص نیست بلکه آمیخته با آرمان ها و آمال همه مردم است و تبدیل به یک راه زندگی شده و به همین دلیل هم متوقف شدنی نیست و تداوم دارد.
مصاحبه میرحسین موسوی در حالی انتشار می یابد که در هفته های اخیر، برخی رسانه های داخلی از تلاش برخی شخصیت های سیاسی و مذهبی برای حل بحران سیاسی کنونی از راه توافق جناح های مختلف در جمهوری اسلامی خبر داده اند.
از جمله آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه در قم، حدود سه هفته پیش خواستار تشکیل هیأتی برای میانجی گری بین جناح های مختلف سیاسی در ایران شد و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران، نیز در سخنانی در اجلاس مجلس خبرگان گفت که "گروهی از افراد خیرخواه در حال تنظیم طرح و مجموعه ای هستند که بتوان با محوریت کلام رهبری و بزرگان برای برون رفت از وضعیت فعلی اقدام کرد


موسوی: تا مردم به حساب نیایند راه حلی جامع برای مشکل پیدا نخواهد شد

موسوی: راه سبز امید متوقف شدنی نیست و تداوم دارد
میرحسین موسوی، از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، برون رفت از بحران کنونی را بدون توجه به خواست مردم ممکن ندانسته است.
آقای موسوی در نخستین مصاحبه اینترنتی خود پس از انتخابات که با سایت کلمه، سایت اطلاع رسانی او، انجام شده ضمن اشاره به اخباری که در برخی رسانه ها در مورد پیشنهاد وحدت ملی برای حل بحران سیاسی کنونی انتشار یافته گفته است که در مورد چنین طرحی، کسی با او تماسی نگرفته است.
میرحسین موسوی گفت که وحدت ملی در یک استنباط به معنی اتخاد قشرها، طبقات و گروه های مختف مردم است و از "زنجیر سبز"، که حامیان او از قشرهای مختلف در جریان مبارزات انتخاباتی از شمال تا جنوب تهران ایجاد کردند، به عنوان نماد چنین اتحادی یاد کرد.
وی در عین حال گفت که در مفهوم دیگر، وحدت ملی به طرح ها و پیشنهادهای گوناگونی برای حل مشکلات بعد از انتخابات اشاره دارد که گفته می شود عده ای با انگیزه های گوناگون و گاه انگیزه های خیر، تهیه کرده اند.
اشاره آقای موسوی به اخبار مربوط به پیشنهاد توافق بین جناح های مختلف در جمهوری اسلامی به منظور پایان دادن به مشکلات سیاسی کنونی و ادامه اعتراضات مردم است که با وجود گذشت بیش از چهار ماه از اعلام نتیجه انتخابات همچنان ادامه داشته است.
آقای موسوی افزود که از جمله، اخباری در مورد طرح های ارائه شده توسط بعضی اعضای مجمع تشخیص مصلحت به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع، و یا طرحی توسط محمدرضا مهدوی کنی، دبیر مجمع روحانیون مبارز، انتشار یافته اما در این مورد با او تماس رسمی و نامه نگاری صورت نگرفته است.

جمعه