چهارشنبه


یک فرمانده سپاه: 22 بهمن جشن 'شکست فتنه' خواهد بود

روز عاشورا تهران شاهد عمده ترین تجمع اعتراضی در ماه های اخیر بود
یک مقام سپاه پاسداران می گوید که در روز 22 بهمن مصادف با سالگرد پیروزی انقلاب در ایران "شکست فتنه" جشن گرفته خواهد شد و رهبر ایران نیز اظهار نظر کرده است که "مردم" ایران در این روز بار دیگر از نظام جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد.
سرتیپ پاسدار میرفیصل باقرزاده که ریاست "بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس" را به عهده دارد در اظهاراتی که در وب سایت این سازمان منتشر شد گفته است: "مهم ترین تکلیف همه ما فتنه شکنی است و به حول و قوه الهی در سالگرد پیروزی انقلاب، جشن شکست فتنه را برگزار خواهیم کرد."
این سخنان در حالی ادا می شود که فراخوان های ناراضیان از طریق اینترنت برای بدل کردن راهپیمایی 22 بهمن به یک تجمع اعتراضی همچنان ادامه دارد.
به علاوه رهبران مخالفان دولت در ایران قبلا از انتظارات خود برای مشاهده اعتراضات ضددولتی در این روز سخن گفته اند.
آقای موسوی پس از تظاهرات ناراضیان در روز قدس گفته بود که حاکمیت مجبور نیست برای درک "بی نتیجه بودن سیاست خشونت" در خاموش کردن مخالفان تا راهپیمایی های 22 بهمن صبر کند.
اکنون درحالی که اعتراضات همچنان طی ماه های اخیر ادامه یافته و هراز گاهی به صورت تظاهرات خیابانی شعله می کشد، سرتیپ باقرزاده گفته است: "مردم به حمدالله با حرکت حسینی خود در روز 9 دی فتنه اخیر را در هم شکستند لذا در 22 بهمن ماه امسال با راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشن شکست فتنه نشان داده می شود."
در روز عاشورا حضور معترضان در خیابان ها با برخورد شدید نیروهای امنیتی مواجه شد که طی آن حداقل هشت نفر کشته شدند. ناراضیان مرگ این افراد را به گردن حکومت می اندازند اما نیروهای پلیس و امنیتی این اتهام را نپذیرفته اند.
واکنش های بعدی تشکیلات حکومتی ایران نسبت به اعتراضات روز عاشورا نیز بسیار شدید بود به طوری که شماری از معترضان به "محاربه" که می تواند مجازات اعدام داشته باشد متهم شدند.
در روز 9 دی ماه تجمع بزرگی از سوی دولت با هدف "محکوم کردن بی حرمتی به مقدسات در روز عاشورا" در مرکز تهران سازمان داده شد.
در آن تجمع حملات لفظی شدیدی علیه معترضان صورت گرفت که حاکی از خشم حکومت از ادامه اعتراضات بود. بعدا میرحسین موسوی در اشاره به سخنان احمد علم الهدی، نماینده مشهد در مجلس خبرگان، در آن تجمع آن را "دعوت به جنگ داخلی" توصیف کرد.
اما مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی بارها آن تجمع را نشانه حمایت مردم از حاکمیت تعبیر کرده و آن را "پیام ملت به مخالفان نظام" توصیف کرده اند.
آیت الله خامنه ای رهبر ایران تظاهرات 9 دی ماه را "اتمام حجتی برای همه" دانست و گفت: "مسئولان قوای سه گانه دیدند که ملت چه می خواهد بنابراین باید وظایف خود را در مقابل مفسدان و اغتشاشگران به خوبی انجام دهند."
آقای خامنه ای همچنین در سخنانی که روز سه شنبه در مازندران ایراد کرد با اشاره به لزوم احساس مسئولیت "همه" در "دفاع از نظام جمهوری اسلامی" گفت: "مردم همواره این احساس مسئولیت را به اثبات رسانده‌اند که نمونه واضح آن راهپیمایی نهم دی بود و در 22 بهمن نیز مردم حضور، آمادگی و سرزندگی خود را همچون گذشته نشان خواهند داد."
او همچنین در اشاره ای غیرمستقیم به اعتراضات پس از انتخابات گفت: "دشمنان ملت ایران مدت‌ها طراحی کردند تا بتوانند به بهانه‌ای در تهران آشوب ایجاد کنند اما نتیجه این طراحی، آیا غیر از بیداری و هوشیاری بیشتر مردم در دفاع از جمهوری اسلامی شد."

۱ نظر:

fadayemam@hotmail.com گفت...

بنام خدا
ای برادران و خواهران، سی‌ سال انقلاب و از خود گذشتگی آخرش همین ؟ نمیتونم باور کنم که اینطور که با مردم رفتار میکنند با اصول اسلامی توافق داشته باشد . اینطور که به نظر میاید روز سالگرد انقلاب ما باید دوباره روی بام برویم تا ارزشهای این انقلاب را به خاطر خودمان و رهبرآنمان یاداوری کنیم که آیا انقلب اسلامی یعنی این ؟ تا وقتی‌ دیر نشده رهبران ما باید بیدار شوند که این طرز رفتار با ملت مسلمان واقعا غیر اسلامی هست خداوند از ظلم احدئ نخواهد گذشت . الله و اکبر ، الله و اکبر ، الله و اکبر