چهارشنبه


همبستگی در جامه زنانه
اگرچه بعضی رسانه های طرفدار دولت استفاده مجید توکلی از لباس زنانه را اقدامی مذموم قلمداد کردند و از جمله خبرگزاری فارس آن را "لکه ننگی بر دامن افراطیون" خواند، مخالفان و منتقدان دولت به خصوص در خارج از کشور واکنش متفاوتی نسبت به این واقعه نشان دادند تا اقدام ماموران امنیتی برای تحقیر این فعال دانشجویی را بی اثر سازند.

انتشار خبر بازداشت و اعلام همبستگی با توکلی در رسانه های جهان به طور گسترده منعکس شد
در آن زمان، تصاویر متعددی از مردان ایرانی از جمله برخی فعالان شناخته شده نهضت دانشجویی با حجاب زنانه انتشار یافت که با اعلام همبستگی با آقای توکلی و تاکید بر اعتقاد به تساوی زنان و مردان، گفتند جامه زنانه را باعث تحقیر مردان نمی دانند.
اقدام مقامات امنیتی در انتشار تصویر مجید توکلی در جامه زنانه و واکنش مخالفان دولت نسبت به آن به طور گسترده در بسیار از رسانه های همگانی جهان انعکاس یافت و باعث شهرت این فعال دانشجویی شد.
دو هفته پیش، علی توکلی، برادر مجید توکلی، در گفتگویی با بی بی سی گفت که برادرش برای نخستین بار از زمان بازداشت با خانواده اش تماس تلفنی گرفته و گفته است که حکم دادگاه علیه او صادر شده اما در این مورد جزئیات بیشتری نداد.
این نخستین باری نیست که آقای توکلی به دلیل فعالیت های سیاسی محاکمه و محکوم می شود.
مجید توکلی در سال 2007 (اردیبهشت 1386) در ارتباط با انتشار چهار نشریه دانشجویی دانشگاه امیر کبیر همراه با دو دانشجوی دیگر بازداشت و هفت ماه پس از بازداشت، به سی ماه حبس محکوم شد.
این سه نفر پس از تحمل پانزده ماه حبس در مرداد ماه سال بعد به طور مشروط آزاد شدند اما آقای توکلی بار دیگر در بهمن ماه همان سال در حاشیه مراسم سالگرد درگذشت مهدی بازرگان، اولین نخست وزیر پس از انقلاب سال 1357، بازداشت شد و سه ماه را در زندان گذراند.
از زمان آغاز اعتراضات به نتیجه بحث برانگیز انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران، علاوه بر دستگیری تظاهرکنندگان، بازداشت گسترده فعالان سیاسی و روزنامه نگاران منتقد دولت هم ادامه داشته و گزارش هایی از محاکمه و محکومیت تعدادی از آنان انتشار یافته است.

هیچ نظری موجود نیست: