چهارشنبه



کروبی: برای اولین بار بعد از انقلاب رایزنی برای زندانیان ممکن نیست

مهدی کروبی می گوید این روزها بخش اعظم قانون اساسی به فراموشی سپرده شده است
مهدی کروبی که یکی از رهبران معترضان است در دیدار با خانواده علیرضا بهشتی گفت در شرایطی قرار گرفته ایم که برای اولین بار بعد از انقلاب پل ارتباطی مان با سیستم برای حل مشکلات زندانیان قطع می باشد و راه رایزنی در این باب بسته شده است.
به گزارش سحام نیوز، آقای کروبی در دیدار با همسر علیرضا بهشتی نسبت به روند دستگیری و انتقال او به دادگاه انقلاب انتقاد کرد و گفت: "آیا آیت الله بهشتی و خانواده ایشان در جمهوری اسلامی حرمت دارند؟"
علیرضا حسینی بهشتی، فرزند محمد حسینی بهشتی، اولین رئیس قوه قضائیه ایران است که در انفجار هفتم تیرماه ۱۳۶۰ دفتر حزب جمهوری اسلامی کشته شد.
آقای بهشتی هفتم دی ماه (فردای روز عاشورا) به همراه تعداد دیگری از مشاوران میرحسین موسوی، از رهبران مخالف دولت، بازداشت شد.
وی چند روز پیش در زندان دچار حمله قلبی شد.
مهدی کروبی گفت در شرایط عجیبی بسر می بریم و باید شاهد دستگیری یاران انقلاب، زندان رفته های قبل از انقلاب، رزمنده های دوران دفاع مقدس، فرزندان شهدای بزرگ این نظام و فرزندان غیور این سرزمین باشیم.
وی از "ذکاوت و درایت" آیت الله بهشتی "در روند تدوین قانون اساسی" که به گفته او "این روزها بخش اعظم آن در عمل به فراموشی سپرده شده" ستایش کرد.
او گفت آقای بهشتی اولین رئیس دستگاه قضایی بود که سعی در "ارتقای جایگاه قضا مبتنی بر عدالت علوی و حاکمیت قانون در نظام اسلامی" داشت.
آقای کروبی همچنین به دیدار محسن صفایی فراهانی نماینده دوره ششم مجلس رفت که به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.
وی برای چند روز از زندان به مرخصی آمده است.
آقای کروبی در این دیدار از زندانی کردن او و قرار وثیقه سنگین برای مرخصی چنده روزه اش اظهار تاسف کرد.

هیچ نظری موجود نیست: