چهارشنبه



تلویزیون نروژ: دیپلمات ایرانی در اعتراض به خشونت علیه معترضان استعفا داد

به گزارش تلویزیون نروز دیپلمات معترض ایرانی از سمت خود استعفا داده است
یک دیپلمات جمهوری اسلامی در نروژ به دلیل خشونت علیه تظاهرکنندگان مخالف دولت ایران از سمت خود کناره گیری کرده است.
تلویزیون دولتی نروژ (ان آر کی) با پخش متن مصاحبه ای با محمد رضا حیدری، کنسول سفارت ایران در اسلو، گزارش کرده که این دیپلمات جمهوری اسلامی با تایید استعفا از سمت خود در سفارت ایران گفته است که به دلیل نحوه برخورد دولت با تظاهرکنندگان معترض، وجدان او راضی نمی شود تا به خدمت به دولت ادامه دهد.
براساس این گزارش، که در تعدادی از نشریات نروژ نیز انعکس یافته، آقای حیدری گفته است که از مقام خود کناره گیری کرده و در نظر دارد از دولت نروژ "تقاضای کمک کند" هر چند ظاهرا هنوز در این زمینه اقدامی نکرده است.
از محتوای این گزارش مشخص نمی شود که آیا آقای حیدری قصد دارد رسما از دولت نروژ تقاضای پناهندگی سیاسی کند یا ترتیبات دیگری را در نظر دارد.
گزارش تلویزیونی دولتی نروژ همراه با تصاویری از تظاهرات روز عاشورا پخش شده است.
روز 27 دسامبر (6 دی)، مصادف با روز عاشورا، عزاداران مخالف دولت دست به راهپیمایی زدند که در برخی موارد، از جمله در نقاطی از تهران، هدف حملات شدید نیروهای دولتی قرار گرفتند.
انتشار اخبار و تصاویر حوادث روز عاشورا و صحنه هایی از نحوه برخورد ماموران با تظاهرکنندگان، انتقاد و ابراز نگرانی شماری از کشورها و نهادهای بین المللی در مورد خشونت علیه معترضان را در پی آورد.
تلویزیون دولتی نروژ در خود گزارش گفته است که دست کم هشت تن از معترضان به دست نیروهای دولتی کشته و تعداد بسیاری از تظاهرکنندگان بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست: