دوشنبه


محسن صفائی فراهانی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد

آقای صفایی فراهانی یک هفته پس از انتخابات بازداشت شد
محسن صفایی فراهانی معاون سابق وزیر اقتصاد و رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.
بر اساس گزارش سایت اینترنتی پارلمان نیوز، پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن صفایی فراهانی شنبه ۲۶ دی ماه، حکم او را صادر کرد.
دادگاه محسن صفایی فراهانی که از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی است، روز ۲۱ آذر در شعبه پانزده دادگاه انقلاب به صورت غیر علنی برگزار شده بود و آقای فراهانی در این جلسه در ارتباط با "اتهام علیه امنیت، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مسئولان حکومتی و تشویش اذهان عمومی" از خود دفاع کرد.
هوشنگ پوربابایی وکیل مدافع آقای فراهانی در گفت و گو با بی بی سی فارسی گفته است که این حکم، روز گذشته به موکلش ابلاغ شده اما هنوز به او به عنوان وکیل مدافع ابلاغ نشده است. آقای پوربابایی همچنین گفته است که بعد از دریافت این حکم، اعتراص خود را ظرف ۲۰ روز به دادگاه تجدید نظر ارائه خواهد کرد و امیدوار است که در دادگاه تجدید نظر، آقای فراهانی تبرئه شود.
به گفته آقای پوربابایی، حکم زندان برای محسن صفایی فراهانی، بر اساس دو اتهام "اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام" صادر شده و موکلش از دو اتهام دیگر تبرئه شده است.
محسن صفایی فراهانی بعد از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری ایران در روز ۳۰ خرداد به همراه تعدادی دیگر از اصلاح طلبان مخالف دولت دستگیر شد و بیش از سه ماه را در زندان انفرادی به سر برد.
آقای صفایی فراهانی در بین سالهای ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ رئیس فدراسیون فوتبال ایران بود و هم اکنون از اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا است.
هوشنگ پوربابایی که وکالت مصطفی تاج زاده، معاون سابق وزارت کشور و محسن میردامادی دبیرکل حزب مشارکت ایران اسلامی را نیز به عهده دارد، درباره پرونده این دو موکلش به بی‌بی‌سی گفت که جلسه رسیدگی به پرونده محسن میردامادی روز دوشنبه برگزار خواهد شد و زمان رسیدگی به پرونده آقای تاج زاده، یازدهم اسفند ماه امسال خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: