جمعه



گاردین: عملیات ناکام نجات گروگانهای بریتانیایی در مرز ایران

گاردین پیشتر سپاه قدس را به ربودن گروگانهای بریتانیایی متهم کرده بود
یک روزنامه چاپ لندن از وجود یک طرح نظامی برای آزادی گروگان های بریتانیایی در مرز ایران و عراق خبر داده است.
روزنامه گاردین در شماره روز جمعه، 8 ژانویه (18 دی)، در یک گزارش اختصاصی تحت عنوان "نظامیان کوشیدند مور را در مرز ایران نجات دهند" نوشته است که پس از آنکه افراد مسلح با هماهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران پنج شهروند بریتانیایی را در بغداد ربودند و به سوی مرز ایران حرکت کردند، نیروهای بریتانیایی مستقر در عراق در صدد برآمدند با انجام عملیاتی گروگان ها را نجات دهند.
در ماه مه سال 2007، دهها مرد مسلح با ورود به یکی از ساختمان های وابسته به وزارت دارایی عراق، پنج شهروند بریتانیایی را که برای اجرای یک طرح کامپیوتری در این محل حضور داشتند ربودند و با خود بردند.
ربایندگان بعدا با تهیه نوارهای ویدیوئی از گروگان های خود، خواستار مبادله آنان با تعدادی از شورشیان عراقی از زندان های نیروهای ائتلاف بین المللی شدند.
آدم ربایان بعدا سه تن از گروگان های خود را به قتل رساندند و به گفته مقامات بریتانیایی، شواهد موجود از قتل یکی دیگر از گروگان ها حکایت دارد هرچند جسد او هنوز به دست نیامده است.
اواخر ماه گذشته، پیتر مور، آخرین نفر از پنج گروگان بریتانیایی آزاد شد و به بریتانیا بازگشت و همزمان، روزنامه گاردین در گزارشی اختصاصی، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به سازماندهی و اجرای طرح ربودن این پنج نفر متهم ساخت.
در گزارش گاردین آمده بود که آدم ربایان این پنج نفر را به ایران بردند و آنان را برای مدتی در پایگاه های نیروی قدس در ایران زندانی کردند.

هیچ نظری موجود نیست: