یکشنبه






14 فروردين 1386

ماجرای "ملوان گيری" که عملا موقعيت انگلستان را در اتحاديه اروپا تقويت کرد و کشورهای خليج فارس را وحشت زده، ظاهرا می رود تا خاتمه يافته و فروکش کند. فصل جديد اين ماجرا با بازگشت ملوان های انگليسی و بازگوئی ماجرای اعترافات تلويزيونی آنها شروع خواهد شد، مگر آنکه با انگلستان به اين تفاهم برسند که جنجال در همين مرحله خاتمه يافته و ادامه نيابد. نتيجه ديگر اين ماجرا، تاثيری بود که روی شتاب گيری روند مذاکرات مستقيم اعراب با اسرائيل و نشستن آنها بر سر يک ميز برای آشتی و اتحاد گذاشت. دراين ميان، بيش از همه کشورهای عرب، شيخ نشين ها و دولت هائی پيشقدم آشتی و اتحاد با اسرائيل شده اند که زير گوش آنها خوانده شده: ممکن است يک شب بريزند در فلان جزيره و حاکم و زير دستانش را ببرند تهران!
مبادله آنها با فرماندهان سپاه که در اربيل عراق به دام امريکا افتاده اند نيز ممکن نشد. هم انگلستان آن را رد کرد و هم امريکا. درايران هم، هر چه بيشتر کوشيدند اين تشابهی بين اين ماجرا و ماجرای تصرف سفارت امريکا در ابتدای انقلاب بوجود آورند، بيشتر ناموفق شدند. زمان به عقب بازنگشت و اساسا چنين بازگشتی ممکن نيست، مگر بصورت کاريکاتور!
بدين ترتيب، حاج بخشی و لباس شخصی ها که در دولت احمدی نژاد از نيروی فشار سياسی تبديل شده اند به نيروی فشار دولتی يکبار ديگر از خدمت مرخص می شوند تا اطلاع بعدی!

هیچ نظری موجود نیست: