دوشنبه





اين عکس، بعنوان مقابله ايران با سازمان ملل، به سراسر جهان مخابره شده و در بسياری از مطبوعات غرب انتشار يافته است. عکس مربوط به شماری از تظاهر کنندگان و تحصن کنندگان حرفه ای وابسته به دولت و شورای تبليغات اسلامي(بخوانيد احمد جنتی) است، که سه روز پيش دراعتراض به محاصره غزه در برابر دفتر سازمان ملل در تهران جمع شده و پرچم سازمان ملل را آتش زدند. متعاقب همين واقعه، احمد جنتی در نماز جمعه خود با اشاره به محاصره غزه در تهران گفت: خاک بر سر سازمان ملل!
نه آتش زدن پرچم سازمان ملل خواست و اراده ملت ايران است و نه احمد جنتی سخنگوی ملت ايران و نه آنها که درعکس می بينيد نمايندگان مردم ايران. اينها بازی های تبليغاتی است که جز به ضرر مردم ايران تمام نخواهد شد. مانند بسياری از حرف ها و اقدامات ديگر حاکميت.
اما، دريغ است اگر گفته نشود که اتفاقا نقش نخست را در بی تفاوتی ملت ايران نسبت به ملت فلسطين و خلق عرب و فاجعه اسرائيل در منطقه زير سر حاکميت جمهوری اسلامی است. آن که اين حساسيت را از مردم ايران گرفت عملکرد جمهوری اسلامی بود. همان بلائی که بر سر نفرت مردم از امريکا آمد. به نسل جديد کشور – لااقل دانشگاهی ايران، اعمم از مشغول تحصيل و يا بيرون آمده از دانشگاه- بياندازيم. واقعيت چيست؟ پيروی از شعارهای احمد جنتی در نماز جمعه ميدهد و حرف هائی که رهبر می زند؟

هیچ نظری موجود نیست: