پنجشنبه



خاتمی و سوروس ملاقات با یکدیگر را تکذیب می کنند

محمد خاتمی: دروغ پردازی ها بی اثر بلکه دارای اثر معکوس است
دفتر محمد خاتمی و دفتر جورج سوروس، رئیس هیات مدیره موسسه آمریکایی جامعه آزاد، آشنایی شخصی و ملاقات این دو را تکذیب کرده اند.
در پی انتشار گزارش هایی در رسانه های محافظه کار ایران حاکی از ملاقات محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق این کشور با جورج سوروس، بنیانگذار موسسه جامعه آزاد، دفتر آقای خاتمی با صدور اطلاعیه ای این خبر را تکذیب کرد و نوشت که "خاتمی نه سوروس را می شناسد و نه در داووس با وی دیدار کرده است".
ایمی ویل، مسئول ارتباطات رسانه ای موسسه جامعه آزاد هم در پاسخ به پرسش بی بی سی فارسی در این مورد گفت که آقای سوروس با آقای خاتمی آشنایی شخصی ندارد و تماسی با او نداشته است. او همچنین ایراد سخنرانی مورد اشاره رسانه های مذکور ایران را توسط آقای سوروس رد کرد.
خبرگزاری رسمی دولت ایران - ایرنا - روز دوشنبه ۳۰ شهریور در یک گزارش اختصاصی نوشت که جورج سوروس در یک سخنرانی در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۹ در هتل بین المللی ترامپ در نیویورک گفته است که دو بار با رئیس جمهوری پیشین ایران ملاقات کرده و آقای خاتمی به او گفته است "با حکومت مذهبی نمی توان به دموکراسی دست یافت".
این گزارش روز بعد از انتشار در ایرنا، در تیتر نخست روزنامه کیهان منعکس شد و پس از آن چهره ها و رسانه های نزدیک به دولت ایران با تکیه بر آن به انتقاد از آقای خاتمی پرداختند.
دفتر آقای خاتمی در اطلاعیه خود با رد ادعاهای مطرح شده در این گزارش نوشت که "اصرار بعضی محافل و رسانه ها بر ادعاهای بی اساس نسبت به شخصیت های انقلاب" با اظهارات آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز عید فطر منافات دارد و "نشان دهنده میزان صداقت دروغ پردازان در ادعای پیروی از رهبری است."
این اطلاعیه از آنچه که "ادعاهای بی اساس نسبت به شخصیت های انقلاب و کشور و افراد و شهروندان ایران و تهمت به آنان" خوانده ابراز تاسف می کند و می افزاید که "آنچه به نقل از فردی به نام جورج سوروس در پاره ای مطبوعات و رسانه ها آمده و تیترسازی شده اساسا فاقد صحت است."
این اطلاعیه می نویسد که "سید محمدخاتمی نه این شخص را می شناسد و نه طبعا در داووس یا جای دیگری با ایشان دیدار و گفتگوی شخصی یا مشخصی داشته است."
دفتر آقای خاتمی اعلام می کند که سخنرانی ها و اظهارات آقای خاتمی در مجامع مختلف به طور گسترده گزارش شده و به صورت مکتوب موجود است و می افزاید: "دروغ پردازی ها و تهمت زنی ها" در مردم تاثیر ندارد بلکه دارای اثر معکوس است.
سخنانی که در گزارش رسانه های محافظه کار ایران به نقل از آقای سوروس به آقای خاتمی نسبت داده شده بود با نظرات ابراز شده از سوی او در مورد لزوم ایجاد دموکراسی اسلامی و ظرفیت جمهوری اسلامی برای تحقق چنین هدفی مغایرت داشت و شاید به همین دلیل، با ابراز تردید از سوی طرفداران وی مواجه شد و به استثنای برخی رسانه های طرفدار دولت، در سایر رسانه ها انعکاسی نیافت.

هیچ نظری موجود نیست: