پنجشنبه



کروبی بر مستند بودن شواهد تجاوز جنسی در بازداشتگاهها تاکید کرد

کروبی وظیفه پیگیری بدرفتاری در بازداشتگاهها را بر عهده گرفته است
مهدی کروبی اظهارات یک مقام قضایی در مورد غیر مستند بودن شواهد خود درباره آزار جنسی در بازداشتگاه ها را رد کرده و مقامات قضایی را مسئول حفاظت از شاکیان دانسته است.
مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، در نامه ای به عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ایران، اظهارات یکی از مسئولان قضایی رسیدگی به مساله آزار و تجاوز جنسی به برخی بازداشتیان حوادث بعد از انتخابات اخیر ایران را رد کرده و خواستار تخصیص یک برنامه تلویزیونی برای ارائه مستندات خود در این زمینه شده است.
نامه آقای کروبی در واکنش نسبت به پخش تلویزیونی اظهارات قاضی مقدمی، رئیس بازپرسی شعبه سیزدهم دادسرای دولت و مامور رسیدگی به آزار بازداشت شدگان، ارسال شده است.
آقای کروبی در نامه خود به عزت الله ضرغامی گفته است که قاضی مقدمی از سوی سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، به عنوان مامور رسیدگی به مستندات مربوط به آزار بازداشت شدگان حوادث اخیر به وی معرفی شده بود اما اخیرا در بخش های مختلف خبری شبکه رادیو و تلویزیون دولتی، به نقل از این شخص آمده است که مستندات ارائه شده مهدی کروبی غیرقابل استناد بوده است.
در این نامه از رئیس رادیو و تلویزیون خواسته شده تا فورا برنامه ای با حضور نماینده آقای کروبی برای توضیح آنچه که روی داده برگزار شود و یا اینکه رادیو و تلویزیون متن اطلاعیه دفتر او در این مورد را پخش کند "تا مردم خود در جریان ماجرا قرار گیرند."
دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه خود تلویحا به وجود اقداماتی توسط برخی مقامات مسئول برای جلوگیری از افشای واقعیات مربوط به آزار بازداشتیان، از جمله تجاوز جنسی به تعدادی از زنان و مردان بازداشتی، اشاره می کند.

هیچ نظری موجود نیست: