پنجشنبه



هشدار نماینده مجلس در مورد هرگونه برخورد با مردم در روز قدس

آقای ترابی خواستار برخورد "عاقلانه" با راهپیمایان روز قدس شد
درحالی که بعضی از مخالفان می گویند به منظور ادامه اعتراضات به نتایج انتخابات 22 خرداد و خشونت های پس از آن در راهیپمایی روز قدس شرکت خواهند کرد، یک نماینده اصلاح طلب مجلس هشدار داده است که هر گونه برخورد احتمالی با مردم در این راهپیمایی عواقب منفی برای حکومت به دنبال خواهد داشت و گفته است که برخورد کنندگان پاسخگو خواهند بود.
به گزارش پارلمان نیوز، پایگاه خبری فراکسیون اقلیت اصلاح طلب مجلس موسوم به "خط امام"، نصرالله ترابی نماینده شهر کرد، همچنین از اینکه محمود احمدی نژاد سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته خواهد بود اظهار تاسف کرد.
رهبران اصلاح طلبان شامل میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی اعلام کرده اند که در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد و آیت الله صانعی از روحانی های بلندپایه نیز این روز را "پشتوانه معنوی محکمی در جهت نفی هرگونه ظلم و ستم و استضعاف ملت ها در هرکجای عالم" توصیف کرده است.
در مقابل نهادهای حکومتی نیز همچون سال های گذشته مردم را به شرکت در تجمع این روز برای اعتراض به اسرائیل دعوت کرده اند اما آنها اخطار داده اند که نباید از روز قدس بهره برداری سیاسی برای هر هدفی غیر از مساله فلسطینی ها صورت گیرد و روزنامه کیهان حتی خواهان برخورد با کسانی شد که در این روز دست به تظاهرات ضد دولتی بزنند.
نصرالله ترابی اما علیه هرگونه برخوردی با راهپیمایان هشدار داد. او گفت: "هرگونه برخورد با مردم در روز قدس که نماد حمایت از مظلومان و مقابله با استکبار و ظلم است بازتاب منفی گسترده ای برای نظام در جهان به همراه خواهد داشت که ما امیدواریم مسئولان تحت تاثیر برخی جریانات تندرو قرار نگرفته و عاقلانه رفتار کنند."

هیچ نظری موجود نیست: