پنجشنبه



دستگیری فرزندان روحانیون معترض در قم

سه نوه بازداشت شده آیت الله منتظری
درحالی که روزنامه ها و پایگاه های خبری رسمی و نزدیک به دولت در ایران بیانیه آیت الله منتظری در انتقاد از دولت و حاوی درخواست از علما و مراجع برای اعتراض به اقدامات دولت در برخورد با معترضان پس از انتخابات را چاپ نکرده اند ، ناظران دستگیری فرزندان علما در قم را نوعی واکنش دستگاه های امنیتی و قضایی به انتقادات برخی از علما و مراجع دانسه اند.
سراج الدین میردامادی روزنامه نگار در پاریس معتقد است که فشار به بستگان جهره های روحانی برجسته در ماه های گذشته به یک رویه برای واداشتن روحانیون منتقد به سکوت در باره رفتار دولت تبدیل شده است.
گزارش علی اصغر رمضانپور
البته نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که فرزندان مراجع منتقد عموما و به ویژه فرزندان و نوه های آقای منتظری خود از چهره های فعال در اعتراضات هستند و به این دلیل شاید هدف دیگر به گفته آقای میردامادی به تعطیلی کشاندن فعالیت های اجتماعی وسیاسی دفاتر علمای برجسته باشد.
به نظر نمی رسد دامنه این دستگیری ها تنها به چهره هایی محدود شود که نقشی در فعالیت های سیاسی داشته باشند.
با در نظر گرفتن مواردی که دستگیری ها در مورد کسانی انجام گرفته که نقش جدی در اعتراضات نداشته اند، حسن شریعتمداری فرزند مرحوم آیت الله سید کاظم شریعتمدای از مراجع تقلید می گوید که برخی از دستگیری ها نوعی گروگانگیری است.

هیچ نظری موجود نیست: