سه‌شنبه

فعالان حقوق بشر در ايران

- فاطمه گفتاري مادر دانشجوي زنداني ياسر گلي به اتهام اقدام عليت امنيت ، اهانت به مامورين ، نشر اکاذيب و شرکت در مراسم تعزيه جان باختگان و شرکت در جلسات کميته مادران صلح به 8 ماه حبس تعزيري از سوي شعبه 103 دادسراي عمومي سنندج بدون در اختيار داشتن وکيل محکوم گرديد . اين حکم صبح امروز به نامبرده ابلاغ رسمي گرديد .

- در حدود 4 ماه قبل فردي به نام جمال جابري که از بازرگانان مرز سيرانبند بوده است به اتهام همکاري با حزب دموکرات کردستان مورد تعقيب اداره اطلاعات قرارميگيرد . پس از عدم دستيابي نيروهاي امنيتي به نامبرده ، اقدام به بازجويي و بعضاً بازداشتهاي کوتاه مدت اطرافيان و خانواده وي مينمايد و همينطور اقدام به توقيف کالاهاي نامبرده در گمرک به ارزش صد ميليون تومان . اکنون و پس از 4 ماه از زمان ترک منزل توسط آقاي جابري نيروهاي امنيتي مجدداً با احضار اعضاي خانواده و تهديد آنان خواهان افشاي محل زندگي آقاي جابري گرديده اند.


دستگيري ۹۵ نفر در ارتباط با عدم رعايت حجاب اسلامي

حادثه آنلاين: يك مقام مسوول در پليس استان از دستگيري ۹۵ نفر در ارتباط با عدم رعايت حجاب اسلامي در قزوين خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قزوين در گفتگو با خبرنگاران ضمن تاکيد بر ادامه طرح ارتقاء امنيت اخلاقي در استان، با اشاره به ۲۰۰۰ مورد تذکر و ارشاد به زنان بدپوشش براي رعايت حجاب اسلامي خاطرنشان ساخت: از ابتداي سال‌جاري تاكنون ۹۵ نفر از افرادي كه حجاب اسلامي را رعايت نمي‌كرده‌اند توسط پليس دستگير شده‌اند.

سرهنگ شعباني همچنين، تعطيلي شش سفره‌خانه بدليل نداشتن مجوز و همچنين تعهد کتبي از 18 واحد ديگر مبني بر لزوم رعايت مقررات و شئونات اسلامي را از ديگر اقدامات انجام شده در اين مدت نام برد.


6 خرداد ماه 1387

بیماری کاوه جوانمرد

براساس گزارشهای رسیده به آژانس خبری موکریان ، کاوه جوانمرد روزنامه نگار و همکار هفته نامه تو قیف شده کرفتو ، در زندان مراغه به بیماری کبد مبتلا شده و سلامتی جسمی وی در معرض خطر است.

گفته می شود پزشک معالج نامبرده اعلام نموده که وی باید هر سه ماه یک بار مورد آزمایش کامل پزشکی قرار گیرد.

شایان ذکر است کاوه جوانمرد روزنامه نگار سنندجی که حدود 18ماه است در زندان بسر می برد ، به اتهام محاربه ازسوی دادگاه انقلاب سنندج ، به تحمل دو سال حبس و تبعید به زندان مراغه محکوم شده است.

حسینیه شیراز را خودی ها منفجر کردند!

عبدالله شهبازی که در هفته های اخیر در نقش و ماموریت عجیبی وارد صحنه سیاسی ایران شده و خود را از مدافعان دولت احمدی نژاد معرفی می کند، در گزارش جدیدی از انفجارحسینیه سیدالشهداء شیراز رسما نوشت که وزیر اطلاعات "اژه ای" درباره کشف شبکه سلطنت طلب بمب گذار دراین حسینه دروغ می گوید. این حسینیه از سوی خودی ها و با انفجار یک مین منفجر شده است. او به دادستان کل کشور که در کابینه اول خاتمی وزیر اطلاعات بود و درجریان قتل های زنجیره ای برکنار شد و اکنون پرونده این انفجار را جهت رسیدگی به او محول کرده اند هشدار داد که رندان پوست خربزه زیر پای وی انداخته اند. شهبازی می نویسد: از زمان کودتای نوژه (1359) «سلطنت‌طلبان» به هیچگونه عملیات تروریستی و بمب‌گذاری در ایران دست نزده‌اند، و اصولاً در چنین قد و قواره و واجد چنین جرئت و جسارتی نبوده‌اند. معلوم نیست گروهی جوان هوادار رضا پهلوی، که با تیپ اجتماعی آنان کاملاً آشنائیم، به‌ناگاه چگونه دارای چنین اقتدار و جسارت و انگیزه‌های آرمان‌خواهانه و قدرت سازماندهی شدند که برای انفجار سرکنسولگری روسیه و لوله‌های نفت و حوزه‌های علمیه و مصلای تهران و غیره و غیره طراحی و حتی اقدام کنند! همزمانی این تبلیغات از سوی برخی کانون‌ها در ایران با اوج‌گیری بحران در منطقه (حوادث لبنان و تحولات درونی و احتمال کودتا در سوریه و تدارک حمله اسرائیل به سوریه در تابستان جاری) و پایان قریب‌الوقوع حکومت جنون‌آمیز نومحافظه‌کاران در آمریکا و اوج‌گیری بی‌سابقه تحرکات جنگ‌افروزانه ضد ایرانی از سوی آنان، این بیم را برمی‌انگیزاند که تبلیغات فوق دستمایه‌ای برای ایجاد تعارض خونین میان ایران و آمریکا و تحقق آرزوی شوم جنگ افروزان نومحافظه‌کار و صهیونیست باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

وقتی منافع ملی در قربانگاه جنگ طلبی رژیم به مسلخ برده می شود و مردم توان بی تدبیری و جهالت همراه با استبداد خشن مذهبی را می پردازند و با هر صعود قیمت نفت سطح زندگی معیشتی و در آمدشان نزول می کند کابوس جنک و ویرانی سایه گسترده ، گرانی و تورم افسار گسیخته امان از مردم بریده است.

کارگران بجان آمده نیشکر هفت تپه در پی خلف وعده های متعدد مسئولین برای رسیدن به حداقل خواسته ها ی صنفی و برای چندمین بار در سال جاری دست به اعتصاب و تحصن می زنند.

ما جمعی از زندانیان سیاسی ایران حمایت خود را از خواسته های کارگران زحمت کش و تحت ستم اعلام می کنیم وتاکید می کنیم که تنها راه احقاق حقوق کارگران و سایر اقشار مردم ایران دمکراسی است و یقین داریم در فقدان آزادی عدالت و برابری هیچ امیدی به تحقق خواسته های بحق آنان و رعایت حقوق بشر وجود ندارد.

جمعی از زندانیان سیاسی ایران.
1387

امیر حشمت ساران ، افشین بایمانی، ارژنگ داودی، حمیدرضا برهان، صالح کهندل، منصور رادپور ، مصطفی علوی، ناصر خیرالهی، شیر محمد رضائی، حمید بنازاده، اصغر بنازاده ، علی جان گرای، محسن گرای ، شهناز گرای ، آزاده گرای، شهلا زرین فر، زهرا اسدپور کرجی، فاطمه جوشن، الهام یعقوبی، میثاق یزدان نژاد، علی صارمی،محمد علی منصوری ، ناصر سوداگری، هاشم شاهی نیا، سعید شاه قلعه، یاسر مجیدی، سعید سنگر، حسین فضلی ، محمد نیکبخت ،علی رضا کرمی خیرآبادی، کریم معروف عزیز، خالد حردانی، حقان کفتگین، صابر مامدی، احمد ایوری عارف تمامی، کارون دوانی، فرهنک پورمنصوری، رفیق عموزاده ، ناصر یوسفی، احمد یوسفی، شهرام پورمنصوری، رضا مقدم، کریم قادری، کاوه مکوند، طالقان جلیباقو
تجمع و اعتراض دانشجويان دانشگاه باهنر کرمان وارد سومین روز خود شد و اين در حاليست که حضور و پاسخگويي رئيس دانشگاه در جمع معترضان باعث ادامه و تشديد اين روند شده است.

حضور رياست دانشگاه در جمع دانشجویان معترض براي پاسخگويي به خواسته‌هاي آنها در تالار وحدت اين دانشگاه، نه تنها اعتراض‌هاي آنان را کاهش نداد، بلکه باعث تشديد موضوع شد.

این تحصن در اعتراض به مسمومیت بیش از هزار تن از دانشجویان این دانشگاه صورت می گیرد.

دانشجویان كه در مقابل تالار وحدت دانشگاه تحصن كرده اند شعار می دهند مسئول بی لیاقت استعفا استعفا / امروز اگه حل نشه فردا قیامت میشه.

در ادامه این حركت اعتراضی بالغ بر صد نفر از دانشجویان پسر اقدام به درازكشیدن در نزدیکی در ورودی دانشگاه کردند ومانع از تردد خودروها شدند.

پنجشنبه

فریادرسی در حکومت و دولت نیست؟

تظاهرات  و اعتراضات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه وارد هفدهمین روز خود شد. دولتی که رهبری جهان را می خواهد برعهده بگیرد و رئیس جمهوری که برای بوش نامه می دهد و او را دعوت به مناظره می کند و بسته پیشنهاد
ی برای حل مشکلات جهانی برای رهبران جهان می فرستد، حاضر به گفتگوی جدی با نماینده کارگران معترض برای رسیدگی به خواست های آنها نیست. رهبر که وقت و بی وقت عده ای را در برابرش جمع می کنند تا برای آنان سخنرانی های جهانی کند و از دولت حمایت، اعضای بیتش را مامور نمی کند تا 50-60 تن از این کارگران را بیآورند در حسینه ای که در آن معمولا سخنرانی می کند و این بار بجای آنکه او سخنرانی کند، اجازه بدهد این کارگران سخن بگویند. بی اعتنائی حکومت و دولت نسبت به خواست های کارگران بتدریج این اعتراضات را وارد مرحله بروز خشم خیابانی می کند و واحدهای نظامی یکبار دیگر خود را آماده تقابل می شوند. روز گذشته کارگران معترض جاده ارتباطی دزفول  اندیمشک برای مدتی مسدود ساختند تا کسی به فریادشان برسد. آنها به محاکمه کارگران این واحد صنعتی که در جریان اعتراضات چندماه گذشته بازداشت شده اند اعتراض دارند و حقوق و مزد خود را می خواهند. تضمین شغلی می خواهند، حمایت دولت از کشت و صنعت نیشکر و کاهش واردات شکر را می خواهند.

خرداد 1387
احمد باطبی
 چهره مشهور سرکوب خونین
تابستان 78 از ایران خارج شد


گروهی که تحت عنوان "فعالان حقوق بشر" در ایران فعالیت می کند، اطلاع داد که احمد باطبی  مشهورترین زندانی حادثه حمله به کوی دانشگاه تهران در سال 1387 از ایران خارج شده است. این گروه در اطلاعیه بالا بلند خود و با ادبیاتی که خارج از ادبیات یک گروه مدافع حقوق بشر است و بیشتر به ادبیات یک گروه سیاسی می ماند، احمد باطبی را از این پس و با خروج وی از ایران بعنوان سخنگوی خود اعلام داشته است. بموجب اطلاعیه مذکور، احمد باطبی که در مرخصی بسر می برد و برای دوران محکومیت 15 ساله خود باید به زندان مراجعه می کرد، بدلیل خطراتی که این بار جانش را در زندان تهدید میکرد، از کشور خارج شده است. احمد باطبی یک وب سایت اینترنتی داشت که از مدتی پیش با اعلام "این سایت در دست تعمیر است" آن را دیگر به روز نمی کرد. عکس او با پیراهن خونین یکی از تیرخوردگان حمله به تحصن دانشجویان کوی دانشگاه که در مطبوعات جهان انتشار یافت، بهانه دستگیری و شکنجه و زندان طولانی احمد باطبی شد.

توطئه بیرون کشیدن دانشجویان از داخل دانشگاه تهران در جریان تحصن اعتراضی نسبت به یورش خونین شبانه به کوی دانشگاه در تیرماه 1378 و سپس سرکوب خونین دانشجویان به بهانه تخریب تلفن ها و مغازه ها و ادارات خیابان های مرکزی تهران و اطراف دانشگاه تهران از معروف ترین توطئه های روح الله حسینیان "خسرو" است که اخیرا عبدالله شهبازی در وب سایت خود با وی دست به گریبان شده است. هم در جریان تحریک دانشجویان برای خروج از دانشگاه و جدا شدن از تحصن آرام و هم در جریان حمله و تخریب گروه های فشار تحت هدایت روح الله حسینیان نقش داشتند. خود او چند هفته پس از این سرکوب خونین، طی مصاحبه ای گفت که در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی در همان ساعات تحصن، به وی پیشنهاد کرده بود که پس از سرکوب، یک تظاهرات 400 هزار نفری را می تواند در تهران با شعار ضرورت برکناری محمد خاتمی راه انداخته و به ماجرای اصلاحات و دولت او خاتمه بدهد. رهبر می گوید من نمی توانم از پیشنهاد شما، علیه دولت خودم حمایت کنم، اما مانع شما برای راه انداختن تظاهرات نمی شوم. (نقل به مضمون)

این تظاهرات در روزهای پس از 23 تیرماه و متعاقب سرکوب خونین تحصن دانشجوئی برگزار شد و به هر کس که عکس خاتمی را در دست داشت حمله شده و عکس را از دستش گرفته و پاره می کردند.

روح الله حسینیان در همین مصاحبه و با افسوس گفت که ما همان موقع می توانستیم کار خاتمی را تمام کنیم.

درس و مشقی که مصباح یزدی 
درجلسات توجیهی یاد احمدی نژاد داده



به یاد می آورم دوستی یک بار از من پرسید حجتیه حجتیه می گویند چیست؟ کاش بتواند سخنرانی اخیر احمدی نژاد را ببیند تا بفهمد تفکر حجتیه چیست.
پیش از این گفته می شد که آیت الله مصباح یزدی برای رئیس جمهور جلسات توجیهی می گذارد. با دیدن این بخش از سخنرانی وی که از شبکه 1 سیما نیز پخش شد شکی نمی ماند که تفکر حجتیه ای مصباح یزدی حسابی این شاگرد خودشیفته اش را تحت تاثیر قرار داده باشد.احمدی نژاد در خلال این سخنرانی از جمله می گوید :

"مطلع شده اند که قرار است در منطقه اتفاقی بیفتد،

یک دست الهی بیرون بیاید و ریشه ظلم را از جهان بکند

برخی فکر می کنند امام در دوران غیبت رفته یک جایی مشغول زندگی خودش است

امام مدیریت می کند جهان را."

جمله "مدیریت می کند جهان را" با جملات مشابه رئیس جمهور و زیردستان هیجان زده اش که اخیرا از "مدیریت جهان" سخن می گفتند مقایسه کنید. مو نمی زند. آیت الله مصباح یزدی می داند ورد را باید در چه گوشی خواند. در گوش کسی که با شعف از هاله نور به دور سر خود سخن می گوید.

شخصا فکر می کنم تیم روان پروری مصباح یزدی به خوبی مغز مهره های خود شیفته ای چون احمدی نژاد و مشاورین خامش را پرورش می دهد

آذربایجان شرقی
تجاوز ماموران حراست
به 3 دانشجوی دختر 


خبرگزارى دسترنج نوشته است، 3 دانشجوى دختر دانشگاهى در آذربایجان شرقى که مورد تعرض (نام مستعار "تجاوز") مسئولان دانشگاه قرار گرفته بودند به علت ترس از بى آبرویى و تهدید مسئولان حراست دانشگاه حاضر به شکایت از مسببان این حادثه نیستند. در دوران ریاست جمهورى خاتمى اگر چند تار موى دانشجوى دخترى در تجمعى دانشجویى بیرون بود و یا در یک تجمعی بجای صلوات برای سخنران دست می زدند، آدمهاى همین مسئولان دولت نهم کفن به تن مى پوشیدند و سراسر شهر فریاد وااسلاما سر مى دادند که اسلام و قرآنمان به باد رفت، که دولت خاتمى توجهى به شئونات اسلامى ندارد.اما در دوران خاتمى دانشگاهها امن تر بود,  نه استاد دانشگاهى اخراج یا به اجبار بازنشسته مى شد و نه ماموران حراست این مقدار گستاخ بودند تا به داخل دستشویی‌های دخترانه سرک بکشند و در وقت مقتضی به نیات پلید خود عمل کنند.

بحث امروز جامعه ایران فاصله میان شعار و عمل مسئولان نیست، بلکه حکایت غریبی است که از آن می‌توان با عناوینی چون «دروغ‌های بزرگ و قلب حقایق» نام برد. در حالی که ماموران گشت‌های ارشاد در خیابان‌های شهرهای کوچک و بزرگ آستین اندازه می‌زنند، مانتو متر می‌کنند و از زنان و شوهرانشان و از برادرها خواهرانشان درخواست اسناد محرمیت می‌کنند، اخباری از بازداشت رئیسشان به خاطر سکس گروهى با زنان منتشر می‌شود. در حالی که تورم و گرانی گلوی مردم را می‌فشارد، رئیس ‌جمهور از قدرت خرید بالای آنان سخن می‌گوید. در حالی که دولت از مدیریت کشور ایران ناتوان است، رئیس‌ جمهور از مدیریت جهان دم می ‌زند .نه، اینها فاصله میان عمل و شعار نیست، مقایسه عملکرد این دولت و آن دولت هم نیست، صدای فرو ریختن شرم و حیا در جامعه ایران است

یکشنبه

 2اردیبهشت 1387


سالگرد تظاهرات اعتراضی خرداد 85 در آذربایجان



با نزدیک شدن به دومین سالگرد اعتراضات خرداد ۱۳۸۵ ارگان های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی در شهرهای آذربایجان بیشتر شده است تا از تظاهرات احتمالی در سالگرد این روز جلوگیری شودو گفته می شود که شماری از فعالان ملی آذربایجان به اداره کل اطلاعات و اداره حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی احضار و به آنها اخطار شده است که از هر گونه دعوت به تظاهراتی خود داری کنند.





دادگستری همدان: پرونده بی پرونده!
آنها که می کشند
به هیچکس پاسخگو نیستند!



دادگستری همدان پس از دوماه که از صدور دستور دیوانعالی کشور برای انتقال پرونده دکتر زهرا بنی یعقوب به تهران می گذرد، همچنان این پرونده را به پایتخت نمی فرستد. ابوالقاسم بنی یعقوب، پدر دکتر زهرا با استناد به کپی نامه شعبه بیستم دیوانعالی کشور که در دست دارد، گفت: «نامه دیوانعالی کشور با شماره 20671 در تاریخ پانزدهم اسفندماه سال گذشته صادر شده است اما پس از دو ماه همچنان مسوولان دادگستری همدان از وجود چنین نامه ای اظهار بی اطلاعی کرده و پرونده را به تهران نمی فرستند.

ابوالقاسم بنی یعقوب که از بازنشستگان سپاه پاسداران است، در همین تماس اضافه کرد: متهمان قتل دخترم در زندان نیستند و هر کدام با وثیقه های سبک یکی- دو میلیون تومانی آزاد هستند.

دکتر زهرا بنی یعقوب 27 ساله، متولد و ساکن تهران، رتبه 26 کنکور سراسری رشته پزشکی و فارغ التحصیل دانشکده پزشکی تهران در سال 1385 که در حال انجام داوطلبانه طرح خدمات پزشکی برای مناطق محروم کشور بود، روز جمعه 20/7/1386 ساعت 10 صبح در محوطه پارک همدان به همراه نامزد خود توسط ماموران ستاد امربه معروف به دلیل نامشخص بودن وضعیت تاهل بازداشت و به ستاد منکرات انتقال یافت و پس از 48 ساعت، خبر مرگ او در بازداشتگاه باطلاع خانواده وی رسانده شد. مسئولان ستاد، علت مرگ را خودکشی اعلام کردند اما خانواده و وکلای مدافع احتمال قتل را مطرح کرده اند.

این درحالی است که گفته می شود زهرا بنی یعقوب در بازداشتگاه مورد تجاوز قرار گرفته و به همان شیوه ای که زهراکاظمی عکاس بین المللی درجریان بازجوئی توسط قاضی مرتضوی و بخشی نماینده وی در اوین به قتل رسید، در ستاد منکرات همدان به قتل رسیده است. حتی پدر دکتر بنی یعقوب یکبار گفته است که قاتل دخترش یکی از بناهای بی سواد شهر همدان است که مامور منکرات و امر به معروف شده است.

نامه هادی قابل از زندان برای نشست جبهه مشارکت
"دمکراسی" از جاده "تشکل" می گذرد
 
 
 


سروران گرامی، خانم ها و آقایان

سلام گرم مرا از پشت میله های مهرورزی و عدالت علوی! پذیرا باشید.

با خبر شدم قرار است امروز 19/2/1387 این بنده کوچک خدا را مورد لطف قرار داده و به یاد روزهای همراهی و همگامی، و امید به استواری گام های پیش رو، ساعاتی را به همدلی و همنوایی بنشینید. 
سپاس خود را نثار تک تک شما گرامیان و فرهیختگان می کنم و از درگاه یکتای بی همتا پیروزی و بهروزی برایتان آرزو دارم. بیش از یکصد سال است که ملت بزرگ و آزادیخواه ایران برای زدودن استبداد و استقرار دموکراسی و مردم سالاری، هزینه می پردازد. استبدادی که در زوایای اندیشه ها، اخلاقیات و حتی برداشت های متون دینی و مذهبی مان جا خوش کرده و هر از چندی از گوشه ای سرک می کشد. بی تردید برای قطع ریشه های استبداد از پیکره جامعه و رسیدن به بهار با طراوت دموکراسی، مردم سالاری و 
آزادی اکنون هم باید هزینه پرداخت و از آن نهراسید.

بر خود می بالم که فرزندی کوچک از این ملت بزرگم که خداوند توفیق عنایت فرمود تا اندک هزینه ای در این راه مقدس بپردازم. از راهی که گزیده ام، نه پشیمانم و نه نگران. به ایران آزاد، آباد، بدون استبداد و خودکامگی می اندیشم و به آن امیدوارم. اگر چه به ستم و بر خلاف موازین قانونی و دینی مجبور به تحمل زندان هستم. اما خدا می داند که کوچک ترین هراسی ندارم که بر عکس این عاملان و آمران زندان من هستند که در هراس و وحشتند! میهمانان گرامی، اعضای محترم حزب مشارکت ایران اسلامی؛ رمز پیروزی بر اهریمن استبداد، آگاهی، اتحاد و مقاومت است. این سه عامل امکان پذیر نیست، مگر آنکه سازماندهی و تشکل را جدی بگیریم. با نگاهی به تجربه های موفق دموکراسی و آزادیخواهی در جهان بر این حقیقت آگاه می شویم که احزاب و تشکل های سیاسی و صنفی اساس و زیر بنای دموکراسی است. ملت ایران هنگامی می توانند به اهداف عالیه خود برسند که امر تحزب و تشکل را جدی بگیرند. از قضا مستبدان هم بیشترین حمله و اتهام را متوجه تشکل ها و سازمان های پویا و منسجم می کنند، زیرا از آن‌ها می هراسند. آرزو می کنم که ثمره رنج زنان و مردان آزاده و آزادیخواه، قطع ریشه های استبداد و خودکامگی و شکوفای گل آزادی و دموکراسی در این مرز و بوم باشد.

هادی قابل

قم- زندان لنگرود 1/2/1387

28 اردیبهشت 1387

سر "مار" در حاکمیت است دُم  "مار" در جیب مصباح یزدی

نشریه اینترنتی "عصر نو" که دیدگاه های سازمان مجاهدین انقلاب را منتشر می کند و در واقع ارگان مطبوعاتی این سازمان است، در شماره 71 خود مقاله ای در باره نقش مصباح یزدی در جمهوری اسلامی پس از آیت الله خمینی منتشر کرده است.  بموجب اطلاعاتی که دراین مقاله انتشار یافته، دولت و حاکمیت از سه سال پیش بصورت یکپارچه دراختیار مریدان و همفکران مصباح یزدی است. تربیت شدگان مصباح یزدی تشکیلات حزب پادگانی را برپا کرده اند و ریاست مهم ترین دانشگاه ها به عوامل اطلاعاتی و امنیتی وابسته به همین جریان فکری سپرده شده است. با توجه به اشاره ای که دراین مقاله به قتل های محفلی کرمان شده، می توان حدس زد که آنچه بعنوان طرح امنیت اجتماعی در ماه های اخیر تهیه و اجرا شده، ادامه همان اندیشه ایست که فتوای قتل های کرمان را داد. شاید آن انگیزه ای که قبل از ضربه آخر مصباح یزدی و جمع کردن بساط جمهوری اسلامی، روحانیت حوزه علمیه قم را از خواب غفلت بیدار کرد تا با بیرون کردن مصباح یزدی از مدیریت حوزه فرصتی برای جمع و جور کردن خود کنند، همین اطلاعاتی باشد که در مقاله عصرنو طرح شده است.  اطلاعاتی که قطعا اگر 90 هم باشد، 100 آن را روحانیون حوزه میدانند.

از بیت رهبری خبر و یا شایعه پخش می شود
احمد خاتمی را می خواهند
عمود خیمه ولایت کنند
!

مصباح یزدی نه سید است و نه عمامه اش سیاه و از هر دو بدتر مهر باطل خمینی بر پیشانی اش خورده است. به همین دلیل، وی طیف آبادگران و رایحه خوش خدمت را سازمان داد و با مریدان و وابستگان خود به میدان فرستاد تا دولت را قبضه کنند و سیداحمدی خاتمی را هم جلو انداخت و راهش را برای مجلس خبرگان و شورای نگهبان باز کرد تا بعنوان مرید و کارگزار مصباح یزدی بتدریج همان عمودی شود که خودش امکان آن را ندارد. بیت رهبری این خبر را پخش کرده که مدتی است رهبر شب ها بی خوابی به سرش زده و منتظر امام زمان است.

پنجشنبه

 26 اردیبهشت 1387
احمدی نژاد درصدد بازگرداندن منطقه خاورمیانه به دوران قرون وسطی


به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، پرزیدنت جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا بعدازظهرامروز در کنست (پارلمان اسرائیل) سخنرانی می کند.

بنابراین گزارش، رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود در پارلمان اسرائیل، اظهارات تندی علیه گروههای افراطی در خاورمیانه و رژیمهای حامی آنها ایراد خواهد کرد.

بنا به گزارش کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود با اشاره به صدور بنیادگرايی اسلامی به کشورهای منطقه از جمله اظهار خواهد داشت که رژیم تهران و رئیس جمهورش (احمدی نژاد) درصدد بازگرداندن منطقه خاورمیانه به دوران قرون وسطی هستند.

پرزیدنت بوش همچنین طی سخنانی در اسرائیل با اشاره به درس های گرفته شده از دوران آلمان نازی اطمینان داد که ایالات متحده در مقابله با رژیم تهران و گروههای جهادی تحت امر این رژیم از جمله حماس و حزب الله در کنار اسرائیل خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در شصتمین سالگرد تاسیس اسرائیل به این کشور سفر کرده، در اظهارات خود اجازه دادن به رژیم تهران برای دستیابی به سلاح هسته ای را خیانتی غیرقابل بخشش به نسل های آینده دانست و گفت ایالات متحده اجازه نخواهد داد چنین رژیمی به سلاح اتمی دست یابد.


بازداشت هفت رهبر بهایی در ایران

فعالان حقوق بشر در ايران


روز گذشته مورخه 25/2/87 مامورين امنيتي با مراجعه به منازل 7 فرد منتخب جامعه بهائيان ايران اقدام به بازداشت آنان و ضبط لوازم شخصي اين افراد نمودند . گزارش گرديده است که در بعضي از اماکن تفتيش منزل حتي تا 9 ساعت نيز ادامه داشته است .

اسامي دستگير شدگان به شرح ذيل ميباشد 
1- آقاي جمال الدين خانجاني
2- آقاي وحيد تيز فهم
3- خانم مهوش ثابت
4- آقاي بهروز توکلي
5- آقاي سعيد رضايي
6- خانم فريبا کمال آبادي
7- آقاي عفيف نعيمي

اين 7 نفر مسئولين و منتخب بهاييان ايران بوده اند که سرپرستي و مسئوليت کارهاي اين جامعه را در ايران به عهده داشته اند. اتهام و دليل بازداشت اين افراد و محل نگهداري آنان مشخص نميباشد.

جامعه بهايي در هر کشور 9 نفر اعضاي محفل دارد اما جمهوري اسلامي پس از انقلاب و سرکوب و اعدام بهاييان که اعضاي 9 نفر محفل و تشکيلات بهايي را اعدام نمود جامعه بهايي ايران را وادار کرد تا اعضاي خود را کاهش دهد و از اول انقلاب اين جامعه از داشتن سيستم اداري خود ، محل عبادت و حضور در دانشگاه و حضور در کارهاي دولتي و ..ممنوع گرديد.

چهارشنبه



مصاحبه سخنگوی قوه قضائیه
انفجار حسینیه شیراز
بهانه توطئه علیه دانشگاه ها


سخنگوی قوه‌ قضاییه "علیرضا جمشیدی" روز گذشته در یک مصاحبه خبری، اظهارات وزیر کشور و وزیر اطلاعات درباره انفجار شیراز را دنبال کرد و ضمن تکرار همان ادعاها، فقط اضافه کرد که 12 تن دستگیر شده اند. او مدعی شد که آنها اسلحه، مهمات، تجهیزات ساخت بمب و سیانور داشته اند. و قصدشان بمب‌گذاری در جاهای پر جمعیت بوده استدر این رابطه دخالت بیگانگان به ویژه آمریکا و انگلیس به خوبی مشخص شد. آموزش ساخت بمب توسط بیگانگان و تامین مالی تروریستی به صورت شفاف با حسابی که داشتند از طرف عوامل بیگانه مشخص شد و در مراحل اولیه همه‌ی این افراد به این مسائل اقرار واعتراف کردند. همچنین عوامل اصلی در مراحل اولیه وابستگی‌شان را به کشورهای آمریکا و انگلیس پذیرفتند.

سخنگوی قوه قضائیه ادعائی را طرح کرده که در ذهن گروه های چریکی دهه 50 شاهنشاهی را تداعی می کند. یعنی جویدن سیانور توسط کسی که دست به انفجار و ترور می زند. هیچ قاچاقچی و آدم ربا و جاسوسی تاکنون در ایران یافت نشده که سیانور با خود حمل کند. چنین مرگی تاکنون در ایران "آرمانی" بوده است و ظاهرا دم و دستگاه امنیتی- قضائی دارند مقدمات طرح توطئه بزرگتری را با این اظهارات فراهم می کنند. یعنی نشانه گرفتن دانشگاه ها و دانشجویان و این ادعا که خانه های تیمی و ترور توسط آنها درست شده و کم کم وصل کردن دستگیر شدگان اخیر دانشگاه ها به این خانه ها!

 25 اردیبهشت 1387

آرش خاندل از بازداشت شدگان ۱۸ تيرماه ۸۶ به دو سال حبس تعليقی محکوم شد

ادوارنيوز: آرش خاندل يکی از بازداشت شدگان در دفتر سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی در روز ۱۸ تيرماه ۸۶، از سوی دادگاه انقلاب به اتهام تبانی جهت اقدام عليه امنيت ملی دو سال حبس محکوم شد. حکم دو سال حبس برای اين فعال دانشجويی به مدت گفتنی است در ۱۸ تيرماه ۸۶ و به دنبال بازداشت اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در برابر دانشگاه پلی تکنيک، نيروهای امنيتی و انتظامی با يورش به دفتر سازمان دانش آموختگان ايران حاضرين در اين سازمان را بازداشت کردند.سال به حالت تعليق درآمده است.

گفتنی است در ۱۸ تيرماه ۸۶ و به دنبال بازداشت اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در برابر دانشگاه پلی تکنيک، نيروهای امنيتی و انتظامی با يورش به دفتر سازمان دانش آموختگان ايران حاضرين در اين سازمان را بازداشت کردند.

سه‌شنبه


بيانيه ۲۵۰ نفر از فعالان مدنی، سياسی، دانشجويی و زنان در اعتراض به صدور حکم اعدام برای سه فعال کرد

اخيرا شعبه ٣۰ دادگاه انقلاب تهران، سه فعال کرد به نامهای "فرزاد کمانگر"، "فرهاد وکيلی" و "علی حيدريان" را به اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" و "محاربه" در دادگاهی غيرعلنی و در کمتر از ۱۰ دقيقه به اعدام محکوم کرده است. 
اين سه فعال کرد ۱۷ ماه پيش بازداشت شدند و سپس نيروهای امنيتی، آنها را در بازداشتگاههای سنندج، کرمانشاه و اوين تحت بازجويی و بدرفتاری شديد قرار دادند. فرزاد کمانگر در سالهای گذشته در حوزه ی فعاليتهای مدنی فعال بوده و با چندين نهاد مدنی و از جمله با "سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان" همکاری داشته است. 
در دوران بازداشت، او در بازداشتگاههای امنيتی، به شدت شکنجه شده و حتی آثار "شوک الکتريکی"، "شکنجه های گوناگون بر اعضای حساس بدن" و "سوختگی" بر وی مشاهده شده است و سلامت جسمی و روحی وی به شدت با خطر مواجه شده است. (بخشی از رنج نامه فرزاد کمانگر) 
علاوه بر اين، فرزاد کمانگر در مجموع بيش از هشت ماه در سلول انفرادی در بند بوده و در اين مدت تماس يا ملاقاتی با خانواده نداشته است و بعد از اين مدت هم، از چند ماه پيش به زندان بدنام "رجايی شهر" کرج منتقل شده است. 
اين خشونتها از آن جهت بر "فرزاد کمانگر" اعمال شده تا او به اتهاماتی که نيروهای امنيتی بر آن اصرار داشته اند، اعتراف کند اما او در ملاقات با وکيلش اين اتهامات را رد کرده است. 
ما امضا کنندگان اين بيانيه، اعتراضمان را به شکنجه های اعمال شده بر اين سه فعال کرد اعلام می داريم و بر اين باوريم که هرگونه شکنجه، بدرفتاری و فشار بر زندانی جهت اخذ اقرار، کاملا غيرقانونی و غيرانسانی است. همچنين ما صدور حکم اعدام برای "فرزاد کمانگر"، "فرهاد وکيلی" و "علی حيدريان" را در چنين روندی کاملا ناعادلانه می دانيم و از قوه قضاييه جمهوری اسلامی می خواهيم: حکم اعدام اين سه فعال کرد را سريعا لغو کرده و تحقيقات مستقلی را درباره شکنجه های اعمال شده بر "فرزاد کمانگر" آغاز نمايد.





Iran must stop sending teenagers to gallows!

One month time has been given to Behnoud Shojaei to ask from the victims family to pardone him from death!

Mr. Shahroudi the head of the Islamic republic judiciary system gave one month to Behnoud to ask the victims family to pardon him . So, this way the Islamic Republic judiciary is trying to pardon itself from any envolvement in his death which is going to take place in a month. In fact it is the Islamic Republic judiciary system which must be aimed and blamed for this young man's death, if he goes on gallows .

Behnoud Shojaei was a teenager when he commited the crime in a street fight.Two days ago he wrote a letter to the mother of Ehsan ( Omid- the victim ) and asked her to forgive him. The letter was published in Etemad newspaper.

Please call and Fax through these numbers, and ask to stop sending this teenager to gallows .

Telephone: 0261-44110510261-4411050 Prison in "Rejaei Shahr" , The office of the judiciary power: 0098-21-3391-1109 , Fax : 0098-21- 4986-3390


فرمان انفجار و ترور بنام
"صدور انقلاب" شاخ و دم ندارد


فراکسیون سپاهی- امنیتی مجلس هفتم، که شمار آنها بالای 70 تن است، روز گذشته از وزیر اطلاعات وامنیت "غلامحسین اژه ای" خواستند تا با محمد خاتمی به دلیل ابراز یک جمله در سخنرانی اخیرش برخورد کند. خاتمی در این سخنرانی بطور عام گفته بود که انقلاب با تفنگ و ایجاد انفجار در خارج صادر نمی شود. هنوز متن دقیق جمله مشخص نیست اما ظاهرا مضمون سخن همین بوده است و پیک نت نیز آن را با همین عنوان منتشر کرد. دیگر رسانه ها نیز تقریبا با اندک تفاوتی همین مضمون را مورد توجه قرار دادند. این که 77 نماینده فراکسیون یاد شده و پیش از آنها حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان این جمله را پرچم حمله امنیتی به خاتمی کردند، آشکار است:

1- این روزها به در و دیوار می زنند که به هر بهانه ای شده خاتمی را از ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری آینده محروم کنند.

2- وقتی چوب بلند می شود "گربه دزده" حساب کار خود را می کنند.

در واقع اگر ریگی به کفش نداشتند دلیلی برای وحشت هم نداشتند و یا بدنبال بهانه ای برای ساختن یک پرونده امنیتی و احتمالا حکمی از دادگاه ویژه روحانیت نبودند. صریح تر و جنجال برانگیز تر از این سخنان در لفافه خاتمی را در همین هفته های اخیر "مقتدا صدر" با اعتراف به دخالت نظامی سپاه درامور عراق کرد تا نزد امریکائی ها عزیز شود!

از این دست نمونه ها بسیار است که حتی در سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی هم میتوان پیدا کرد. بویژه وقتی چفیه به گردن این و آن را در منطقه تهدید می‌کند!

یا فراکسیون نظامی- امنیتی مجلس هفتم از دنیا بی خبر است و یا با اشاره فرماندهان سپاه و بیت رهبری وارد این بازی شده است که در هر دو صورت وای بر مجلس!

همه این نمایندگان را میتوان دسته جمعی در یک سالن جمع کرد و روی شبکه يوتوب نام "عباسی" استاد راهبردی دانشگاه امام حسین – دانشگاه سپاه پاسداران- را نوشت تا فیلم های مربوط به سخنرانی های او یکجا ظاهر شود و سپس چندتائی از این فیلم ها را برای آنها پخش کرد تا با چشم ببینند و با گوش بشنوند توصیه به انفجار و تفنگ را درکشورهای منطقه. نه تنها منطقه؛ بلکه جهان. اگر 77 نماینده فراکسیون سپاهی- امنیتی مجلس خود از شاگردان کلاس دکتر عباسی نبودند و حقیقتا بابت امنیت ملی نگران بودند تا حالا یکبار در این مجلس می گفتند که جلوی این استاد مبلغ ترور و انفجار را بگیرند. بگذریم از سخنرانی های ضد امنیتی ملی رئیس دولت که خود ماجرای دیگری است.


فیلم را ببینید!





 18 اردیبهشت 1387
آنها صدها هزارند

خبر این گزارش تصویری آنست که دولت احمدی نژاد و نیروی انتظامی همآهنگ با دولت برای معضل کودکان خیابانی هم راه حل ضربه ای پیدا کرد. آنها را از خیابان ها جمع می کنند. دهها هزار کودک خیابان را چه خواهند کرد معلوم نیست. فعلا با این طرح و با ترساندن بچه ها و دست های پشت صحنه ای که آنها را در شبکه های مختلف دستفروشی و پخش مواد مخدر و ... اداره می کنند، خیابان های پایتخت را می خواهند برای مدت کوتاهی از این کودکان پاک کنند. این طرح به اجرا گذاشته شده ، درحالیکه صورت مسئله همچنان برجای خود باقی است. یعنی فقر خانواده ها، آواره شدن روستائیان و جمع شده میلیون ها تن از آنان پشت دروازه شهرهای بزرگ، کودکانی که حاصل صیغه اند و شناسنامه ای ندارند




تحصن، تجمع و اعتصاب غذا در دانشگاه بیرجند

دانشجویان دانشگاه بیرجند در اعتراض به تنگی جا در خوابگاه ها، کیفیت نامطلوب غذای سلف سرویس و کمبود امکانات رفاهی دست به اعتراض زدند و 30 دانشجوی این دانشگاه نیز به نمایندگی از بقیه دانشجویان اعلام اعتصاب خشک کردند.
این تجمع اعتراضی که در آن بسیار از دختران با حجاب کامل شرکت کردند به دعوت شواری صنفی دانشگاه بیرجند برگزار شد و بیش از هزار دانشجو در آن حضور یافتند.
شورای متحصنین پایان تحصن خود را منوط به حضور وزیر علوم دراین دانشگاه اعلام داشت. این در حالی است که رئیس دانشگاه به همراه هیات رئیسه در این تجمع حاضر شده است اما از آنجا که خواسته ی دانشجویان حضور شخص وزیر علوم بوده است متحصنین همچنان به تجمع خود ادامه می دهند.
همچنین نیروهای امنیتی فشارهای بسیاری از داخل و خارج دانشگاه به برخی ازمتحصنین و شورای متحصنین وارد آورده اند.

گفتگو با خدیجه مقدم
بازداشتگاه موقت
زندانی که باید فکری برای
زندانی و زندانبان آن کرد


سایت تغییر برای برابری مصاحبه ای خواندنی با خدیجه مقدم کرده و آن را منتشر ساخته است. خانم مقدم پس از بازداشت بدلیل فعالیت های اجتماعی- بویژه در جنبش برابری خواهی زنان- و رهائی از زندان این مصاحبه را انجام داده است و اشاره به نادانسته هائی می کند که در بازداشتگاه ها حاکم است. آنچه در ادامه می خوانید خلاصه ایست که از این مصاحبه تهیه کرده ایم و در صورت نیاز به اطلاع از کل مصاحبه می توانید آن را روی سایت تغییر برای برابری که شاید موفق ترین سایت در بازی موش و گربه "فیلترینگ" و گریز از چنگال آن باشد و یا آن را ازاینجا بخوانید:

 

اما خلاصه ای که ما تهیه کرده ایم:

آیا قبل از این هم سابقه دستگیری و بازجویی داشتید؟

من سابقه بازجویی قبلا هم داشته ام در مورد برگزاری 8 مارس ، برایکمپین و فعالیت های محیط زیستی حتی. مثلا برای شرکت در کنفرانس برلین و به خاطر سخنرانی در آن کنفرانس که در زمینه اقتصاد و محیط زیست بود و اصلا هم سیاسی نبود، بارها و بارها بازجویی شدم و در دادگاه اول جالب است که همین سه اتهامی را که به خاطر فعالیت در کمپین به من نسبت داده اند به من تفهیم کردند ولی در دادگاه تجدیدنظر فقط تبلیغ علیه نظام جرم من بود که به دو ماه زندان قابل خرید محکوم شدم در حالیکه در پنل اقتصاد و محیط زیست از ایران آقایان دکتر رئیس دانا و دکتر علوی تبار هم بودند وآنها تبرئه شدند . همه جا ما زنها مجرمیم. فکر کنید 8 سال پیش 300 هزار تومان پرداخت کردم برای اینکه گفته ام جنگل ها تخریب می شوند.

این بار هم وقتی در بازجویی با مامورین وزارت اطلاعات ، آنها گفتند که ما با کمپین مشکلی نداریم گفتم پس چرا بنا به گفته قاضی چوب لای چرخش می گذارید؟ که پاسخی ندادند.

من کلا 5 بار مورد بازجویی قرار گرفتم. دو باردر دادگاه انقلاب توسطبازپرس پرونده و بازجوی وزارت اطلاعات، یک بار در پلیس امنیت عشرت آباد و دور بار هم در بازداشتگاه وزرا توسط مامورن پلیس امنیت. واقعا 5 بازجویی طی یک هفته و در ان شرایط خیلی سخت است. برخورد ها متفاوت بود. بدترین برخورد را متاسفانه قاضی پرونده با من داشت وتوهین و تحقیر و تهدید بسیار کرد که من به مامورین وزارت اطلاعات هم گفتم و دیدید که من را یک هفته نمی دانم قانونی بود یا نه به بازداشتگاه موقت فرستاد که همه سارقین و قاچاقچیان مواد مخدر را آنجا می آوردند و فقط یک شب نگه می داشتند و بعد آنها را به زندان می بردند ولی مرا یک هفته در محیطی بسیار آلوده نگه داشتند البته اگر ایدز و هپاتیت نگیرم خوشحالم که موقعیت آنجا را دیدم و در تلاشم برای راه اندازی آزمایشگاه ایدز و هپاتیت به کمک دوستان پزشک امیک سال است که آزمایشگاه بازداشتگاه وزرا تعطیل شده .و کلا هیچگونه امکاناتی در اختیار پرسنل آنجا قرار ندارد به طوریکه خود زنان پلیس در گفتگو هایی که با هم در مورد بهداشت آنجا داشتیم می گفتند شاید شما بتوانید صدای ما را به گوش مسئولان برسانید، ما که هر چقدر گزارش ودرخواست می نویسیم جواب نمی گیریم. حتی وسایل کمک های اولیه که در هر خانه ای الان وجود دارد مثل درجه تب – باند - گاز استریل – دستگاه فشارخون حتی ظروف یکبار مصرف و قاشق به اندازه کافی در این بازداشتگاه وجود نداشت. باور کنید جانماز و مهرنمازهم که بعضی از متهمین می خواستند برای بازداشتی ها نداشتند . متاسفانه جان زنان پلیس زحمتکشی که در آنجا خدمت می کنند و رفتار بسیار خوبی هم با متهمین دارند علاوه بر بازداشتی ها، در خطر است .

در بازجویی های کتبی دلیل رفتن مرا به منزل آقای اسالو پرسیدند، من همواقعیت را گفتم که با مادرشان و همسر و خواهرشان دوست هستم و فکر می کنم وظیفه دارم که برای دیدن مادری که پسر زحتمکش اش در زندان است حتما بروم . من امسال به خاطر پرستاری از همسرم که عمل جراحی کرده بود اصلا عید دیدنی جایی نرفتم ولی وظیفه خودم دانستم که با چند تن از مادران صلح و خانم شیرین عبادی به منزل آقای اسالو- شادروان دکتر زهرا بنی یعقوب و احسان منصوری بروم و همدردی، حداقل کاری است که برای مادران این عزیزان می شود کرد . ولی تحلیل من از اینگونه نگرانی‌های حکومت، همبستگی واتحاد جنبش های اجتماعی با هم است و این همبستگی وجود دارد، و هر روز هم بیشتر میشود این یک واقعیت است، باید این را بپذیرند و اینقدر نیرو صرف نکنند.

می خواهم از همه کسانی که برای آزادی من تلاش کردند و با نوشته هاو مصاحبه های خود به من عشق رساندند تشکر کنم و بگویم امیدوارملایق این همه محبت باشم