جمعه



Whether the sentence level and is wisely?
علی مطهری با ارسال نامه سرگشاده ای به محمود احمدی نژاد به اظهارات صبح امرو ز وی دال بر مخالفت با تفکیک جنسیتی پاسخ داد. Ali Motahari sending an open letter to Mahmoud Ahmadinejad's statements following his morning Amrv evidence against segregated answered.
به گزارش خبرآنلالین، فرزند شهید مطهری به رئیس جمهور نوشته است: به هر حال یا این سخن را از روی اعتقاد گفته اید و یا با اهداف سیاسی، در هر دو صورت قابل توجیه نیست . The Khbranlalyn, son of martyr Motahhari president has written or spoken, however, have said from the belief or political purposes, in both cases is not justified.
متن کامل این نامه که در اختیار خبرآنلاین قرار گرفته است را در ادامه بخوانید: The full text of this letter is to Khbranlayn read the following:
جناب آقای دکتر احمدی نژاد Mr. Ahmadinejad doctor
ریاست محترم جمهوری اسلامی The President of the Islamic Republic
با اهداء سلام، در نامه ای خطاب به وزرای علوم و بهداشت نوشته اید:"شنیده شده است که در برخی دانشگاه ها رشته ها و کلاسهای تک جنسیتی بدون لحاظ تبعات اعمال می گردد. ضروری است فوری از این اقدامات سطحی و غیر عالمانه جلوگیری شود". With this donation, in a letter to the Ministers of Health have written: "It is heard that some university courses and single-sex classes without considering the consequences of actions. It is essential that immediate measures to prevent surface and non-scholarly ".
این که عدم اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها و غیر دانشگاه ها بر اختلاط اولویت دارد و تا آنجا که عسر و حرجی در کار نباشد باید محیطهای علمی ما محیط های جداگانه باشد مورد اتفاق فقهای عظام است، همچنان که حوزه های علمیه ما محیطهای مختلط نیستند و اگر تاسیس دانشگاهها هم از همان ابتدا به دست ما بود و به تقلید از غرب نبود دانشگاه ها نیز به صورت دانشگاههای دخترانه و پسرانه تاسیس می شدند. The mixing of boys and girls in schools and universities is a priority and to the incorporation of the Sr and academic environments, we should not Hrjy work environment is a separate case, as announced by the jurists is that the seminaries of our complex environment If universities are established from the very beginning we were not to imitate the West as well as universities, colleges were founded for girls and boys. اکنون که این راه کج را از سال 1313 تا به امروز پیموده ایم بهترین راه ، تاسیس دانشگاههای دخترانه است، کاری که رژیم شاه نیز به آن توجه داشت و دانشگاه فرح آن روز و الزهرای امروز را تاسیس کرد و متاسفانه ما در طول سی و دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ دانشگاه معظم دخترانه ای تاسیس نکرده ایم، در حالی که امروز در آمریکا نیز دانشگاه دخترانه مورد استقبال قرار گرفته است. Now that's the way it tilted to have come a way since 1313, has established schools for girls, it also noted that the King and Queen's University that day, and Zahra and unfortunately today we established during the thirty-two years after the Islamic Revolution Ayatollah any of the girls have not established, while in America today, the University has been welcomed by the girls.
بدیهی است امروز که دانشگاههای دخترانه به اندازه کافی نداریم باید در حد امکان از اختلاط جلوگیری کنیم و تلاشهایی که وزیر محترم علوم و همکارانشان انجام می دهند در مسیراسلامی کردن دانشگاه ها از نظر ظاهر و محتواست، گرچه اینجانب به برخی از آنها گفتم سرانجام آقایان مشائی و احمدی نژاد تحمل نخواهند کرد و این طرح را نیز مانند قانون عفاف و حجاب معلق خواهند نمود و امروز این پیش بینی به حقیقت پیوست. It is obvious that universities do not have enough girls in our efforts to prevent possible mixing of the Minister of Science and their colleagues are doing in a university Msyraslamy appearance and content, although I told them some of the men Peripatetic Ahmadinejad will not tolerate this and the plan as the law of chastity and the veil will be suspended and attached it to the truth of this prediction.
اگر بناست اختلاط آزاد باشد باید روابط جنسی هم مانند دنیای غرب آزاد باشد والا عوارض روحی و روانی در پی خواهد داشت. Bnast If mixing is free to the world of sex as well as psychological effects in the West would otherwise be free. نمی توان بخشی از نظام خانوادگی و روابط زن و مرد را از اسلام گرفت و بخشی را از غرب . Can not be part of the family and gender relations as part of Islam and the West. یا باید نظام اسلامی را در این حوزه پیاده کنیم یا نظام غربی. Or should we implement the Islamic system in this area or the West. روش امثال جناب عالی مصداق« کج دار و مریز» است. I like the perfect example, "Distortion and Mryz" is.
این که حکم اسلام یعنی اولویت عدم اختلاط دختر و پسر را علی رغم نظرات چند مرجع تقلید، امری سطحی و غیر عالمانه نامیده اید بسیار مایه تاسف است و دلیل دیگری بر لیبرال بودن این دولت در حوزه فرهنگ است. This means that the priority order of mixing boys and girls, despite the comments of several Grand Ayatollahs, and wisely called it a level you are very unfortunate and this is another reason the liberal government in culture. از آنجا که جناب عالی اظهار علاقه به شهید آیت الله مطهری می کنید، چند جمله از ایشان در این خصوص نقل می کنم. Because of their desire to martyr Ayatollah Motahari your Excellency, I quoted a few sentences from him in this regard. در کتاب مسئله حجاب می فرمایند: The book cover states:
اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، کفش ساده به پا کنند، با چادر یا با مانتو و روسرى کامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آیا در چنین شرایطى بهتر درس مى‏خوانند یا با وضعى که مشاهده مى‏کنیم؟ If girls wear simple clothes in public, simple shoes to their feet, coat and scarf complete with a tent or go to school, studying, or whether in such circumstances than the situation we see? اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در کار نیست چه اصرارى است که بیرون رفتن زن به این شکل باشد؟ Basically, if Altzazhay sexual and passionate purpose in insisting that what does not work out is this woman? چرا اصرار مى‏ورزند که دبیرستانهاى مختلط به وجود آورند؟. Why insist that there are mixed schools?.
من شنیده‏ام در پاکستان معمول بوده است- نمى‏دانم الآن هم معمول هست یا نه- که در کلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسیله پرده‏اى از یکدیگر جدا باشد و فقط استادى که پشت تریبون قرار مى‏گیرد مشرف بر هر دو باشد. I have heard has been usual in Pakistan - I do not know now whether it is usual - the class of boys and girls sections are separated by a curtain and take place at the podium overlooking the is two. آیا بدین طریق درس خواندن چه اشکالى دارد؟ Do this by studying what's wrong?
و در کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران می فرمایند: And the Islamic Revolution in Iran in the next book states:
صراط مستقیم باریک است. The right path is narrow. کمى از این طرف برویم پرت مى‏شویم، کمى از آن طرف برویم هم پرت مى‏شویم. This way we get a little distracted, a little time off from the get go. اندکى به نام عفت و عصمت و پاکى، زن را به گوشه صندوقخانه‏ها بکشانیم پرت شده‏ایم، یک ذره به نام دخالت خانمها در اجتماعات و فعالیتها حریم را بشکنیم نیز از آن طرف افتاده‏ایم. Slightly to the purity and infallibility and purity, women have been thrown into the corner Bkshanym Sndvqkhanh is a particle called the women involved in community activities and the privacy we have taken a break from it. شرکت در اجتماعات ملازم با اختلاط نیست. Inherent in communities with no mixing. شرکت، ملازم با نوعى التذاذ جنسى از یکدیگر بردن نیست. Company, attached with some kind of sexual Altzaz not kill each other. پیغمبر اکرم در مسجد مدینه، زنها را اجازه مى‏داد مى‏آمدند، مردها را هم اجازه مى‏داد مى‏آمدند. The Prophet Mosque in Medina, the women are allowed to come, the men who were also allowed. زنها را منع نکرد. Did not forbid women. ولى یک دفعه فرمود: اى کاش ما براى خانمها درِ دیگرى از مسجد باز کنیم (دلش نمى‏خواست که زنها و مردها از یک در داخل و خارج شوند؛ به یکدیگر تنه مى‏زنند، فساد از همین جا پیدا مى‏شود) که بعد «باب النساء» را ساختند و الان هم در همان محل در مسجد مدینه درى هست به نام «باب النساء» که مخصوص زنهاست. He once said: We wish to open the mosque for women in the other (he does not believe that men and women in and out of a can, another body turns, corruption can be found here) that The "Bob Alnsa’" and built the mosque in Medina where the Home is now named "Bob Alnsa’" Znhast specifically. زنها و مردها مى ‏آمدند در مسجد پیغمبر پاى وعظ پیغمبر مى‏نشستند، وقتى که خارج مى‏شدند چون کوچه‏هاى مدینه تنگ بود ازدحام جمعیت مى‏شد، زن و مرد با یکدیگر مخلوط مى‏شدند، مردِ جوان بود زن جوان بود، احیانا به یکدیگر تنه مى‏زدند. Men and women who came preaching in the mosque of the Prophet sat down at the foot of the Prophet, when he went out of the crowded narrow streets of the Medina, the men and women were mixed together, the young man, young woman was, maybe they went to another trunk. فرمود: بهتر این است که زنها از کنار حرکت کنند، مردها از وسط. He said: It is the movement of women to men in the middle. پیغمبر اکرم خوش نداشت که این حرکت به صورت اختلاط باشد. The Prophet did not welcome this move to be mixed. منطق صحیح همین است. The same logic is correct.
به هر حال یا این سخن را از روی اعتقاد گفته اید و یا با اهداف سیاسی، در هر دو صورت قابل توجیه نیست . However you say or think or speak of them with political objectives, in both cases is not justified.

هیچ نظری موجود نیست: