جمعه



احمدی نژاد با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد

حسن نصرالله برای دیدار و گفتگو با احمدی نژاد به دمشق سفر کرد
محمود احمدی نژاد با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کرده است.
روز جمعه، 7 اسفند (26 فوریه، خبرگزاری دولتی سوریه - سانا - گزارش کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله، به دمشق، پایتخت سوریه، سفر کرده و شامگاه گذشته در میهمانی شام رئیس جمهوری سوریه برای محمود احمدی نژاد حضور داشته است.
محمود احمدی نژاد روز گذشته به دعوت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، برای یک دیدار رسمی دو روزه وارد دمشق شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، متعلق به حزب الله، حسن نصرالله در ملاقات جداگانه ای با محمود احمدی نژاد "جدیدترین تحولات منطقه، و تهدیدهای صهیونیستی علیه لبنان و سوریه را مورد بررسی قرار داد."
در روزهای اخیر، آقای احمدی نژاد چند بار از تهدیدهای جدید اسرائیل علیه لبنان و سایر کشورهای عرب منطقه سخن گفته و ضمن ابراز آمادگی ایران برای مقابله با این تهدیدها، گفته است که در صورتیکه اسرائیل به عملیات تازه نظامی در منطقه دست بزند، نابود خواهد شد.
آقای احمدی نژاد دلیل افزایش احتمال درگیری نظامی در منطقه را توضیح نداده اما دو هفته پیش، سعد حریری، نخست وزیر لبنان، در مصاحبه با بی بی سی گفت که هواپیماهای اسرائیلی به طور مرتب به حریم هوایی لبنان تجاوز می کنند و در مورد احتمال حمله نظامی اسرائیل هشدار داد.
در هفته های قبل از آن نیز جنگ تبلیغاتی سوریه و اسرائیل شدت گرفته و دو طرف یکدیگر را به آمادگی برای دست زدن به تهاجم نظامی متهم کرده بودند.
شبکه تلویزیونی حزب الله گفته است که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران که محمود احمدی نژاد را در سفر به دمشق همراهی می کند، در ملاقات روز آقای احمدی نژاد و نصرالله در دمشق حضور داشت.
در این گزارش آمده است که "هیاتی مهم از مقامات حزب الله" سید حسن نصرالله را در سفر به دمشق همراهی کرده و اعضای آن در مذاکرات با طرف ایرانی شرکت داشتند اما در مورد این مذاکرات جزئیاتی را منتشر نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست: