چهارشنبه


گسترش دامنه دستگیری‌ها با نزدیک شدن ۲۲ بهمن در ایران

سازمان گزارشگران بدون مرز ایران را رکورد دار تعداد روزنامه نگار زندانی می داند
در حالی که تنها دور روز به مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در ایران باقی است، احضار و بازداشت فعالان سیاسی، دانشجویان و روزنامه نگاران در این کشور ادامه دارد.
در تازه ترین گزارش ها، سایت کلمه که اخبار میرحسین موسوی را منتشر می کند، روز سه شنبه ۲۰ بهمن (۹ فوریه) از بازداشت وحید پوراستاد، روزنامه نگار، خبر داد.
بنا بر گزارش کلمه، آقای پوراستاد نیمه شب دوشنبه (۱۹ بهمن) توسط مأموران امنیتی بازداشت شده و مانند سایر بازداشت شدگان روزهای اخیر، مأموران کامپیوتر شخصی و دست نوشته های او را نیز به همراه برده اند.
به گزارش کلمه، با بازداشت این روزنامه نگار که همکاری با روزنامه های سلام، آفتاب امروز، مشارکت، اعتماد ملی، و مناطق آزاد را در سابقه خود دارد، شمار روزنامه نگاران و خبرنگاران زندانی در ایران به ۵۶ نفر رسیده و بدین ترتیب ایران بیشترین تعداد روزنامه نگار زندانی را در جهان دارد.
بازداشت خواهر زاده زهرا رهنورد
در همین حال، سایت کلمه از بازداشت محمد صالح نقره کار، خواهر زاده زهرا رهنورد (همسر میر حسین موسوی) خبر داده است.
بنا بر گزارش کلمه، آقای نقره کار که تا چند هفته پیش مسئول روابط عمومی دادستانی کل کشور بود، پس از احضار تلفنی در روز دوشنبه (۱۹ بهمن) به زندان اوین مراجعه و در آنجا بازداشت شد.
پیش از این نیز شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد، در جریان ناآرامی های پس از انتخابات خرداد بازداشت و علی موسوی حبیبی، خواهر زاده میر حسین موسوی نیز در جریان درگیری های روز عاشورا به ضرب گلوله کشته شده بود.
احضار و بازداشت ۱۴ دانشجو دانشگاه امیر کبیر
گزارش های دیگری که سایت های نزدیک به مخالفان دولت در ایران منتشر کرده اند، از احضار گسترده و بازداشت دستکم ۱۴ دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک (امیرکبیر) حکایت دارد.
به گزارش ندای سبز آزادی، طی روزهای اخیر و با نزدیک شدن به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که با برگزاری راهپیمایی سراسری در روز ۲۲ بهمن همراه است، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران توسط نهاد های امنیتی و حراست این دانشگاه احضار و دستکم ۱۴ نفر از آنها بازداشت شده اند.
در همین رابطه، سایت جرس که اخبار مربوط به معترضان به نتایج انتخابات خرداد را منتشر می کند، از بازداشت دو دانشجوی دانشگاه علم و صنعت خبر داده است.
به گزارش جرس، روح الله صحرایی و علیرضا ابوفاضلی از فعالان دانشجویی این دانشگاه پس از احضار توسط حراست دانشگاه و دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: