سه‌شنبه


در مصاحبه پزشكي كه در محل شهادت ندا حضور داشته است (دكتر آرش حجازي) با بي بي سي افشا شد كه فردي بسيجي عامل قتل ندا بوده است. به گفته وي مردم بسيجي قاتل را نيز دستگير كردند.
رسانه هاي حكومتي در روزهاي اخير به بهانه آنكه اسلحه مورد استفاده سلاح سازماني بسيج نبوده و بهانه هاي ديگر سعي در منحرف كردن افكار عمومي داشتند. مقامات انتظامي نيز شهادت وي را به تروريست ها نسبت دادند. اما دكتر حجازي كه به تازگي توانسته است از ايران خارج شود شرح كاملي از ماجرا ارايه كرده. به گفته وي مردم بسيجي قاتل را بلافاصله گرفتند فرد بسيجي كه اين كار را كرده بود فرياد مي كشيده: من نميخواستم بكشمش اما چون نمي دانستند با او چه كنند كارت بسيجش را نگه داشته و خودش را رها كردند. مردم از چهره وي نيز با موبايل تصوير برداري كردند. وي افزوده است كه در روزهاي بعد كه مردم در محل شهادت او گل گذاشته بودند، مقامات در آنجا زباله تخليه كرده اند. لازم به ذكر است كه دكتر آرش حجازي مترجم آثار پائولو كوئليو نويسنده مشهور برزيلي است.
دكتر آرش حجازي، مترجم معروف آثار پائولو كوئيلواو در ۲۸ بهمن ۱۳۴۹ به دنيا آمد و در سال ۱۳۷۵ از دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي ايران فارغ التحصيل شد. موضوع تز دكتراي او، «تأثير قصه گويي در درمان اختلالات اضطرابي كودكان» بود.
او در سال ۱۳۷۳، رمان اندوه ماه را نوشت كه با سرمايه شخصي و در تيراژ كم منتشر شد. سه سال بعد، در سال ۱۳۷۶، او انتشارات كاروان را تأسيس كرد و دو سال بعد، پائولو كوئليو، نويسنده مشهور برزيلي و خالق كيمياگر، او را مترجم رسمي آثارش به زبان فارسي معرفي كرد.
در سال ۱۳۸۰، او سردبيري ماهنامه فرهنگي هنري «كامياب» را بر عهده گرفت كه پس از پنج شماره انتشار، متوقف شد. پس از «كامياب» حجازي ماهنامه جشن كتاب را منتشر كرد كه بيست شماره منتشر شد و پس از آن قالب آن تغيير كرد.
او در سال ۱۳۸۳، ده سال پس از «اندوه ماه» رمان «شاهدخت سرزمين ابديت» را منتشر كرد. شاهدخت سرزمين ابديت در سال ۱۳۸۴ در فهرست نهايي نامزدهاي جايزه «واو» و «منتقدان مطبوعات» قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: